Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ΤΑΡ στον Εβρο
Ξεκίνησε η εισαγωγή της πρώτης ποσότητας φυσικού αερίου του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP AG) στην Ελλάδα, σε ένα τμήμα 2 χλμ μεταξύ του ποταμού Έβρου και του Σταθμού Συμπίεσης στους Κήπους.
Πρόκειται για την αρχική φάση δοκιμαστικής λειτουργίας του αγωγού (commissioning), στην οποία ελέγχεται εάν η υποδομή είναι απόλυτα ασφαλής και έτοιμη για λειτουργία σύμφωνα με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα λειτουργίας και ασφαλείας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η εισαγωγή αερίου στο σύστημα του αγωγού συνιστά ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο προς την έναρξη παραδόσεων φυσικού αερίου από το κοίτασμα του Shah Deniz II στην Ευρώπη. Η εμπορική λειτουργία του αγωγού έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2020, όταν αναμένεται ότι το σύνολο του αγωγού έως και την Ιταλία θα έχει ελεγχθεί και τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
Σε συνέχεια του commissioning στο πρώτο τμήμα του αγωγού, θα συνεχίσει η σταδιακή εισαγωγή αερίου και σε άλλα τμήματα του ΤΑΡ στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Αλβανία και την Ιταλία.
Ως μέρος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, μία αλυσίδα αξίας ύψους 40 εκατ. δολαρίων και μήκους 3.500 χλμ. που εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα στην Ευρώπη, ο ΤΑΡ προσφέρει μία άμεση και οικονομικά ανταγωνιστική οδό μεταφοράς φυσικού αερίου στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης και της ευρωπαϊκής ηπείρου συνολικά. Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζέρικου τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη.
Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία. Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Πρόκειται για την αρχική φάση δοκιμαστικής λειτουργίας του αγωγού (commissioning), στην οποία ελέγχεται εάν η υποδομή είναι απόλυτα ασφαλής και έτοιμη για λειτουργία σύμφωνα με τα εθνικά και διεθνή πρότυπα λειτουργίας και ασφαλείας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η εισαγωγή αερίου στο σύστημα του αγωγού συνιστά ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο προς την έναρξη παραδόσεων φυσικού αερίου από το κοίτασμα του Shah Deniz II στην Ευρώπη. Η εμπορική λειτουργία του αγωγού έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2020, όταν αναμένεται ότι το σύνολο του αγωγού έως και την Ιταλία θα έχει ελεγχθεί και τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
Σε συνέχεια του commissioning στο πρώτο τμήμα του αγωγού, θα συνεχίσει η σταδιακή εισαγωγή αερίου και σε άλλα τμήματα του ΤΑΡ στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Αλβανία και την Ιταλία.
Ως μέρος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, μία αλυσίδα αξίας ύψους 40 εκατ. δολαρίων και μήκους 3.500 χλμ. που εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα στην Ευρώπη, ο ΤΑΡ προσφέρει μία άμεση και οικονομικά ανταγωνιστική οδό μεταφοράς φυσικού αερίου στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης και της ευρωπαϊκής ηπείρου συνολικά. Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζέρικου τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη.
Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία. Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).