Την πρόθεσή της να ενταχθούν στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση νέα μαθήματα που θα διδάσκουν και θα ενημερώνουν τους μαθητές για ουσιαστικά ζητήματα, όπως η οδηγική συμπεριφορά, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η εξοικείωση με τις ειδικές ανάγκες αλλά και η επιχειρηματικότητα, έχει ήδη προαναγγείλει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Το ζητούμενο πια δεν είναι πώς θα φτάσεις στη γνώση, αλλά πώς θα την αξιοποιήσεις», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά η ίδια, με τις σχετικές αλλαγές να περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρόκειται για μαθήματα που θα καλύψουν κανονικά διδακτικές ώρες και θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε Δημοτικά και Γυμνάσια.

Τα νέα αυτά μαθήματα θα διδάσκονται είτε από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται ήδη στα σχολεία, αν έχουν τη γνώση και την κατάρτιση επί του θέματος, είτε από ειδικούς που θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εκπαιδεύσουν τους μαθητές.

ΘΑΝΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ

Ο Ψυχίατρος και  Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας, Θάνος Ασκητής, έχει ασχοληθεί διεξοδικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης  και μάλιστα παλαιότερα είχε φτιάξει για λογαριασμό του τότε υπουργείου, 8 βιβλία με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε σχολικές μονάδες αλλά το μάθημα είχε μείνει και πάλι στη θεωρία και δεν διδάχτηκε ποτέ.

«Το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά και βαθιά τα παιδιά αλλά και τους γονείς. Μέχρι τα 12 χρόνια του το παιδί γνωρίζει το σώμα του,εξοικειώνεται και βρίσκει τις διαφορές και εκεί πρέπει να έχει πολύ ενεργό ρόλο η σχολική αγωγή για  να μπορεί το κάθε παιδί να διαχειρίζεται τον εαυτό του αλλά και τον έρωτα. Ένα τέτοιο μάθημα θα βοηθήσει και τους γονείς. Υπάρχουν κίνδυνοι του Internet και τα παιδιά πρέπει να είναι σωστά προετοιμασμένα. Το παιδί πρέπει να έχει εξοικειωθεί με το σώμα του για να μην αφήνει κανέναν πχ να τον αγγίζει χωρίς τη δική του έγκριση. Αξίζει να τονίσουμε ότι σε σχολεία στον κόσμο που υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα τα παιδιά ξεκινούν πολύ πιο αργά τ η σεξουαλική τους ζωή με την πρώτη τους φορά να καταγράφεται μετά τα 16, ενώ σε χώρες που δεν υπάρχει αυτό το μάθημα όπως στην Ελλάδα, η σεξουαλικότητά ξεκινάει στα 14» τόνισε ο γνωστός ψυχολόγος.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ  ΚΑΠΠΑΤΟΥ

Η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου, που  έχει συνεργαστεί με δεκάδες σχολεία όλων των βαθμίδων σε όλη τη χώρα στον τομέα της πρόληψης  ψυχολογικών προβλημάτων και αξιολόγησης των μαθητών είναι θερμή υποστηρίκτρια της εισαγωγής τέτοιων θεματικών στα σχολεία.

«Αυτές οι εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι στη σωστή κατεύθυνση. Είναι διαδικασίες που τις έχουμε προτείνει πολλά χρόνια Και η εφαρμογή τους θεωρώ ότι θα είναι ένα θετικό βήμα. Αυτά τα μαθήματα αν εισαχθούν στα σχολεία θα βοηθήσουν σημαντικά τα παιδιά να ξεφύγουν από την βαθμοθηρική θεώρηση του σχολικού εκπαιδευτικού συστήματος και  να κινηθούν σε μία πορεία ανάπτυξης της ενσυναίσθησης και νέων δεξιοτήτων. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών αν γίνεται με έναν τρόπο σοβαρό από εξειδικευμένα άτομα θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά πολύ και να αποκτήσουν και το σεβασμό που χρειάζεται στην ανάπτυξη των σχέσεων τους με το άλλο φύλο και να σέβονται και τα άτομα που παρουσιάζουν αναπηρίες. Η σχολική κοινότητα μαστίζεται από φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα ή τη γνώση να το διαχειριστούν κατάλληλα. Αυτού του είδους τα προγράμματα θα ενισχύσουν  το αίσθημα συνεργασίας και επίλυσης κρίσεων και προβλημάτων στη σχολική κοινότητα με έναν τρόπο που θα βγαίνεις φυσιολογικά από τα παιδιά δηλαδή το σχολείο θα αποκτήσει σταδιακά τον προορισμό του… να εκπαιδεύσει ουσιαστικά τα παιδιά και να τα βοηθήσει να αποκτήσουν μία πολύπλευρη γνώση και στην ανάπτυξη συναισθημάτων»

 

ΒΑΣΩ ΜΥΛΩΝΑ

Η κ. Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, η ψυχή και η εμπνεύστρια του Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εδώ και πολλά χρόνια από τότε που χάθηκε το παιδί της σε τροχαίο, μιλά για την αναγκαιότητα τέτοιων μαθημάτων στα σχολεία.

«Ελπίζουμε ότι πέραν των εξαγγελιών το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής θα γίνει βασικό μάθημα στο σχολείο γιατί έχει να κάνει με την καθημερινότητά μας, τη ζωή μας και το μέλλον του τόπου μας.  Στις περιοδείες μας ανά τη χώρα διαπιστώνουμε το μεγάλο έλλειμμα γνώσης και πολλές φορές πλήρους  άγνοιας των παιδιών για βασικούς κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Στο Ι.Ο.Α.Σ  το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής και της καλλιέργειας κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας έχει αποτελέσει προτεραιότητα μας 14 χρόνια τώρα Όπου με πιστοποιημένα προγράμματα, εγκεκριμένα από το εκπαιδευτικής πολιτικής και  το Υπουργείο Παιδείας, έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 240 χιλιάδες μαθητές. Πόσα παιδιά όμως ακόμη έχουν ανάγκη τη γνώση που θα σώσει ζωές ; Ελπίζουμε πως μέσα από το Υπουργείο Παιδείας θα διαχυθεί η γνώση  για την οδική ασφάλεια σε όλη τη χώρα. Εμείς αγκαλιάζουμε και στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια για την οποία αγωνιζόμαστε χρόνια τώρα»

***Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ