Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινούν - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις.
Αυτό όμως που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών θα είναι οι τιμές και η ποιότητα των προϊόντων της αγοράς.
Είναι βέβαιο, ότι το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ειδικά της μεσαίας τάξης έχει υποστεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης μεγάλο πλήγμα με αποτέλεσμα οι οποιεσδήποτε αγορές να πραγματοποιούνται με την μέθοδο του σταγονόμετρου.
Από την μια το ζητούμενο της αγοράς είναι η αναθέρμανση της με δέλεαρ τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων και από την άλλη οι καταναλωτές που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις με το καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε να βγουν κερδισμένοι.
Είναι βέβαιο ότι τόσο από τα έξοδα των χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς όσο και από την δόση του ΕΝ.Φ.Ι.Α, τελών κυκλοφορίας, δόση φορολογίας εισοδήματος, ΔΕΗ κ.α. οι αγορές των καταναλωτών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων θα αφορούν κυρίως απαραίτητα είδη.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης προτρέπει τους καταναλωτές να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στις παρακάτω 10 συμβουλές :
1) Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
2) Να συγκρίνει επισταμένως τις τιμές και την ποιότητα των ειδών πριν και μετά την έναρξη των εκπτώσεων. Με απλά λόγια θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων τα ίδια είδη και θα πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκπτωση.
3) Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραρχήσει τις ανάγκες του κάνοντας λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην «παρασυρθεί» από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
4) Κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ότι «χρειάζεται» και όχι με το ότι «θέλει»...
5) Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα χρήσιμα ι' αυτόν είδη και για το νοικοκυριό του.
6) Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι σύμφωνα με το νόμο αλλά και το αυτονόητο, οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές, γι αυτό η νομοθεσία προβλέπει αυστηρά τα πρόστιμα για τους παραβάτες.
7) Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται από τους εμπόρους σε εμφανές σημείο του καταστήματος εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
8) Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη ταμειακής μηχανής, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
9) Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
10) Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή [τηλ. 1520] τις περιπτώσεις των πλασματικών εκπτώσεων.
Αυτό όμως που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών θα είναι οι τιμές και η ποιότητα των προϊόντων της αγοράς.
Είναι βέβαιο, ότι το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ειδικά της μεσαίας τάξης έχει υποστεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης μεγάλο πλήγμα με αποτέλεσμα οι οποιεσδήποτε αγορές να πραγματοποιούνται με την μέθοδο του σταγονόμετρου.
Από την μια το ζητούμενο της αγοράς είναι η αναθέρμανση της με δέλεαρ τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων και από την άλλη οι καταναλωτές που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις με το καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε να βγουν κερδισμένοι.
Είναι βέβαιο ότι τόσο από τα έξοδα των χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς όσο και από την δόση του ΕΝ.Φ.Ι.Α, τελών κυκλοφορίας, δόση φορολογίας εισοδήματος, ΔΕΗ κ.α. οι αγορές των καταναλωτών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων θα αφορούν κυρίως απαραίτητα είδη.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης προτρέπει τους καταναλωτές να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στις παρακάτω 10 συμβουλές :
1) Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
2) Να συγκρίνει επισταμένως τις τιμές και την ποιότητα των ειδών πριν και μετά την έναρξη των εκπτώσεων. Με απλά λόγια θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων τα ίδια είδη και θα πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκπτωση.
3) Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραρχήσει τις ανάγκες του κάνοντας λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην «παρασυρθεί» από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
4) Κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ότι «χρειάζεται» και όχι με το ότι «θέλει»...
5) Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα χρήσιμα ι' αυτόν είδη και για το νοικοκυριό του.
6) Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι σύμφωνα με το νόμο αλλά και το αυτονόητο, οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές, γι αυτό η νομοθεσία προβλέπει αυστηρά τα πρόστιμα για τους παραβάτες.
7) Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται από τους εμπόρους σε εμφανές σημείο του καταστήματος εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
8) Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη ταμειακής μηχανής, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
9) Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
10) Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή [τηλ. 1520] τις περιπτώσεις των πλασματικών εκπτώσεων.