Αλλαγές επί το αυστηρότερο στον ΚΟΚ, θα μελετήσουν τα συναρμόδια υπουργεία, με στόχο την εφαρμογή του νόμου από τους οδηγούς. Θέμα χρόνου είναι εξάλλου η θέσπιση γενικής διάταξης για την παρακώλυση της κυκλοφορίας στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να μην παρατηρηθούν ξανά, φαινόμενα όπως αυτό στη Μαλακάσα, με την πρόσφατη χιονόπτωση.

Απαντώντας νωρίτερα σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε ότι «στόχος του υπουργείου Μεταφορών, για το 2020, είναι η συνεργασία με όλους τους φορείς για την αναπροσαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με πρόστιμα υψηλά για συγκεκριμένες παραβάσεις».

Διαβάστε επίσης: Δέκα βασικοί κανόνες για να αλλάξει η τύχη σας
Η βουλευτής της ΝΔ απηύθυνε επίκαιρη ερώτηση μετά από όσα έγιναν με την πρόσφατη χιονόπτωση στη Μαλακάσα. «Η κοινή γνώμη εξοργίστηκε όχι μόνο από την όλη εικόνα, από την μπαχαλοποίηση, εν πάση περιπτώσει, της κατάστασης για ένα απόγευμα όπου είχε και ήπια χιονόπτωση, αλλά κυρίως από την παραβατική, προκλητική και αντικοινωνική συμπεριφορά πάρα πολλών οδηγών, οι οποίοι μάγκικα, με νεοελληνική νοοτροπία κατέλαβαν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, οπότε και η εικόνα έγινε ακόμη χειρότερη», ανέφερε η Φωτεινή Πιπιλή η οποία κάλεσε το υπουργείο να ενημερώσει τη Βουλή αν θα προχωρήσει στην «αυστηροποίηση» των ποινών και των προστίμων για τους προκλητικούς οδηγούς που καταλαμβάνουν, χωρίς λόγο, τις Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης.

Ζήτησε επίσης να ενημερωθεί αν το υπουργείο είναι διατεθειμένο να επιβάλει και στην Ελλάδα, όπως σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, την υποχρεωτική εφαρμογή στα οχήματα των χειμερινών ελαστικών.



Χρηματοδότηση
Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε επίσης ότι το υπουργείο έχει έρθει σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί «πακέτο οδικής ασφάλειας». Ο υπουργός ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να συζητήσει και για τα χιονολάστιχα. «Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ακόμα έχουμε το σύστημα των αντιολισθητικών αλυσίδων. Όταν πάμε σε έναν αυτοκινητόδρομο και πρέπει να βάλουμε αλυσίδες, πρέπει να σταματήσουμε, να τις βάλουμε, να τις βγάλουμε και πολλές φορές δεν μπορούμε να τις βάλουμε και να τις βγάλουμε. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που είχαμε το πρόβλημα στη Μαλακάσα.

Το ζήτημα, λοιπόν, είναι ότι άλλες χώρες της Ευρώπης και άλλες χώρες των βαλκανικών χωρών με κατά κεφαλήν εισόδημα χαμηλότερο της Ελλάδος έχουν νομοθετήσει τα χιονολάστιχα για συγκεκριμένο διάστημα», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Είμαι ανοιχτός να συζητήσω με τους αρμοδίους φορείς αυτήν την πρόταση, αλλά έχω την εντύπωση ότι πολύ σύντομα εμείς θα πάρουμε πρωτοβουλία. Έχουμε έρθει σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία, για να γίνει μια γενική διάταξη για την παρακώλυση της κυκλοφορίας στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, έτσι ώστε να μην διαπιστώσουμε ξανά αυτά τα φαινόμενα. Δηλαδή, όταν η Τροχαία θα λέει ότι ο δρόμος κλείνει, ο δρόμος κλείνει. Όταν θα λέει η Τροχαία ότι δεν μπορείς να πας στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, χωρίς όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μέσα που πρέπει να έχει το όχημά σου, θα υπάρχει αυστηρότατο πρόστιμο».