Εξέδωσε ειδικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα πλοία με μακροχρόνιο ελλιμενισμό - Τι εξετάζεται για τα κρουαζερόπλοια
Oδηγίες προς τις υγειονομικές αρχές και τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων που παραμένουν σε μακροχρόνιο ελλιμενισμό σε λιμάνια της ΕΕ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, απέστειλε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.
Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ συνίσταται στα κράτη μέλη της ΕΕ να αποδέχονται να αγκυροβολούν τα πλοία που φέρουν πληρώματα στους λιμένες ή στις εγκαταστάσεις ξηρού δεξαμενισμού πλοίων με ασφάλεια την περίοδο της πανδημίας.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου της πανδημίας ο φορέας εκμετάλλευσης του πλοίου θα πρέπει να ακολουθεί τους νόμους της χώρας και το σχετικό νομικό πλαίσιο.
Αναγνωρίζεται επίσης, ότι καθώς ισχύουν συνοριακοί περιορισμοί στα κράτη μέλη της ΕΕ, δεν θα είναι δυνατός ο άμεσος επαναπατρισμός των μελών του πληρώματος αμέσως μετά την άφιξη του πλοίου, αλλά θα πραγματοποιηθεί σταδιακά.
Επίσης, ο πλοίαρχος του πλοίου θα πρέπει να είναι σε θέση να ενημερώνει ανά πάσα στιγμή τις αρμόδιες αρχές των λιμένων σχετικά με τα πρόσωπα που βρίσκονται στο πλοίο και την κατάσταση της υγείας τους.
Αναφορικά με τα εμπορικά πλοία που καταπλέουν σε ελληνικά ναυπηγεία, συνίσταται ο περιορισμός για 14 ημέρες των μελών του πληρώματος εντός του πλοίου, ενώ θα αποστέλλεται ναυτιλιακή δήλωση υγείας από τον υγειονομικό υπεύθυνο πλοίου στην αρμόδια αρχή λιμένα.
Οι εργαζόμενοι των συνεργείων που θα δραστηριοποιηθούν στο πλοίο, πρέπει να λαμβάνουν μέτρα ατομικής υγιεινής και μέσα ατομικής προστασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Για τα κρουαζιερόπλοια που έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους και βρίσκονται στη διαδικασία επιστροφής στα λιμάνια που εκκινούν την κρουαζιέρα, τονίζεται ότι είναι επιτακτική ανάγκη να μπορέσουν τα πλοία αυτά να εισέλθουν στους λιμένες εκκίνησης για να μπορέσουν να αποβιβάσουν τα πληρώματα.
Σύμφωνα με στελέχη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, όλα τα κρουαζιερόπλοια αυτή τη στιγμή, διεθνώς, δεν έχουν επιβάτες και όσα βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω, δεν τους επιτρέπεται ακόμα να αποβιβάσουν τα πληρώματα.
Όπως αναφέρουν, η κάθε χώρα εξετάζει την περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων διαφορετικά, ενώ οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας, διεθνώς, ζητούν να επιτραπεί η προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια.
Προσθέτουν επίσης, ότι στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπεται ακόμα η πρόσδεση και η παραμονή των κρουαζιερόπλοιων. Επιτρέπεται ωστόσο η περιφορά τους στα ελληνικά θαλάσσια ύδατα χωρίς να μπορούν να αγκυροβολήσουν, ενώ κάθε 15 ημέρες μπορούν να μπουν για εφοδιασμό και πετρέλευση στο λιμάνι του Πειραιά.
Επιτρέπεται επίσης η αποβίβαση κάποιων πληρωμάτων υπό προϋποθέσεις.
Τονίζουν ότι η Κύπρος και η Σουηδία, αυτή τη στιγμή, έχουν επιτρέψει το αγκυροβόλιο των κρουαζιερόπλοιων, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία έχουν επιτρέψει τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων με ιταλική και γαλλική σημαία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τον ελλαδικό χώρο αυτό που εξετάζεται από τους αρμόδιους παράγοντες του υπ. Ναυτιλίας, σε συνεργασία με την επιτροπή λοιμωξιολόγων, είναι για κάποια λιμάνια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα και εφόσον προσφέρονται θέσεις από 1ης Ιουλίου, να επιτραπεί σε κάποια κρουαζιερόπλοια να δέσουν.
Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ συνίσταται στα κράτη μέλη της ΕΕ να αποδέχονται να αγκυροβολούν τα πλοία που φέρουν πληρώματα στους λιμένες ή στις εγκαταστάσεις ξηρού δεξαμενισμού πλοίων με ασφάλεια την περίοδο της πανδημίας.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου της πανδημίας ο φορέας εκμετάλλευσης του πλοίου θα πρέπει να ακολουθεί τους νόμους της χώρας και το σχετικό νομικό πλαίσιο.
Αναγνωρίζεται επίσης, ότι καθώς ισχύουν συνοριακοί περιορισμοί στα κράτη μέλη της ΕΕ, δεν θα είναι δυνατός ο άμεσος επαναπατρισμός των μελών του πληρώματος αμέσως μετά την άφιξη του πλοίου, αλλά θα πραγματοποιηθεί σταδιακά.
Επίσης, ο πλοίαρχος του πλοίου θα πρέπει να είναι σε θέση να ενημερώνει ανά πάσα στιγμή τις αρμόδιες αρχές των λιμένων σχετικά με τα πρόσωπα που βρίσκονται στο πλοίο και την κατάσταση της υγείας τους.
Αναφορικά με τα εμπορικά πλοία που καταπλέουν σε ελληνικά ναυπηγεία, συνίσταται ο περιορισμός για 14 ημέρες των μελών του πληρώματος εντός του πλοίου, ενώ θα αποστέλλεται ναυτιλιακή δήλωση υγείας από τον υγειονομικό υπεύθυνο πλοίου στην αρμόδια αρχή λιμένα.
Οι εργαζόμενοι των συνεργείων που θα δραστηριοποιηθούν στο πλοίο, πρέπει να λαμβάνουν μέτρα ατομικής υγιεινής και μέσα ατομικής προστασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Για τα κρουαζιερόπλοια που έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους και βρίσκονται στη διαδικασία επιστροφής στα λιμάνια που εκκινούν την κρουαζιέρα, τονίζεται ότι είναι επιτακτική ανάγκη να μπορέσουν τα πλοία αυτά να εισέλθουν στους λιμένες εκκίνησης για να μπορέσουν να αποβιβάσουν τα πληρώματα.
Σύμφωνα με στελέχη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, όλα τα κρουαζιερόπλοια αυτή τη στιγμή, διεθνώς, δεν έχουν επιβάτες και όσα βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω, δεν τους επιτρέπεται ακόμα να αποβιβάσουν τα πληρώματα.
Όπως αναφέρουν, η κάθε χώρα εξετάζει την περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων διαφορετικά, ενώ οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας, διεθνώς, ζητούν να επιτραπεί η προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια.
Προσθέτουν επίσης, ότι στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπεται ακόμα η πρόσδεση και η παραμονή των κρουαζιερόπλοιων. Επιτρέπεται ωστόσο η περιφορά τους στα ελληνικά θαλάσσια ύδατα χωρίς να μπορούν να αγκυροβολήσουν, ενώ κάθε 15 ημέρες μπορούν να μπουν για εφοδιασμό και πετρέλευση στο λιμάνι του Πειραιά.
Επιτρέπεται επίσης η αποβίβαση κάποιων πληρωμάτων υπό προϋποθέσεις.
Τονίζουν ότι η Κύπρος και η Σουηδία, αυτή τη στιγμή, έχουν επιτρέψει το αγκυροβόλιο των κρουαζιερόπλοιων, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία έχουν επιτρέψει τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων με ιταλική και γαλλική σημαία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τον ελλαδικό χώρο αυτό που εξετάζεται από τους αρμόδιους παράγοντες του υπ. Ναυτιλίας, σε συνεργασία με την επιτροπή λοιμωξιολόγων, είναι για κάποια λιμάνια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα και εφόσον προσφέρονται θέσεις από 1ης Ιουλίου, να επιτραπεί σε κάποια κρουαζιερόπλοια να δέσουν.