Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για το τρένο στην Πάτρα (βίντεο)
Σε μερική υπογειοποίηση για μια απόσταση που ξεπερνά τα πέντε χιλιόμετρα οδηγείται η νέα γραμμή Πάτρα - Αθήνα.
Πιο συγκεκριμένα, ο προαστιακός θα εξακολουθεί την κανονική λειτουργία διότι διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι.
Από εκεί και πέρα, η εκτίμηση για τον προϋπολογισμό δημοπράτησης του έργου φτάνει περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το κυβερνητικό πλάνο για τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης στην Πάτρα σημειώνοντας πως με τη μερική υπογειοποίηση, σε μήκος άνω των 5 χιλιομέτρων, στον πυκνό αστικό ιστό και τις αναπλάσεις που θα γίνουν, απελευθερώνονται χώροι και η Πάτρα αποδίδεται ξανά στους πολίτες.
Στα σημεία - κλειδί για την επιτυχία του έργου εντάσσεται η δυνατότητα χρηματοδότησής του από την Ε.Ε., η απελευθέρωση του κέντρου της πόλης, το άνοιγμα προς το θαλάσσιο μέτωπο, η λειτουργία του προαστιακού, η ελαχιστοποίηση ηχητικής και οπτικής όχλησης, οι παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και η ασφαλής διέλευση οδηγών και πεζών.
Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Κ. Καραμανλής έθεσε στο επίκεντρο του σχεδιασμού τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας.
Ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο έλαβε υπόψη, στον τελικό σχεδιασμό, τα αιτήματα και τις ανησυχίες των κατοίκων. Μάλιστα, τόνισε ότι δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. «Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στην γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο», τόνισε ο υπουργός.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν ‘‘θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή’’. Το αντίθετο, θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα».
Σε ό,τι αφορά τα πρακτικά στοιχεία για την υλοποίηση του έργου, ο υπουργός σημείωσε πως η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων, 5,16 χιλιόμετρα, ενώ τόνισε ότι ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά και παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Ομοίως διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο. Η κατάληξη θα είναι στο νέο λιμάνι, όπου θα κατασκευαστεί και μια εξολοκλήρου νέα τερματική στάση.
Τέλος, ο υπουργός μίλησε και τη γλώσσα των αριθμών επισημαίνοντας τα κάτωθι: «Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40. Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκ επιβάτες. Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000. Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο – Πάτρα».
Δείτε το χαρακτηριστικό βίντεο:
Πιο συγκεκριμένα, ο προαστιακός θα εξακολουθεί την κανονική λειτουργία διότι διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι.
Από εκεί και πέρα, η εκτίμηση για τον προϋπολογισμό δημοπράτησης του έργου φτάνει περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το κυβερνητικό πλάνο για τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης στην Πάτρα σημειώνοντας πως με τη μερική υπογειοποίηση, σε μήκος άνω των 5 χιλιομέτρων, στον πυκνό αστικό ιστό και τις αναπλάσεις που θα γίνουν, απελευθερώνονται χώροι και η Πάτρα αποδίδεται ξανά στους πολίτες.
Στα σημεία - κλειδί για την επιτυχία του έργου εντάσσεται η δυνατότητα χρηματοδότησής του από την Ε.Ε., η απελευθέρωση του κέντρου της πόλης, το άνοιγμα προς το θαλάσσιο μέτωπο, η λειτουργία του προαστιακού, η ελαχιστοποίηση ηχητικής και οπτικής όχλησης, οι παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και η ασφαλής διέλευση οδηγών και πεζών.
Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Κ. Καραμανλής έθεσε στο επίκεντρο του σχεδιασμού τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας.
Ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο έλαβε υπόψη, στον τελικό σχεδιασμό, τα αιτήματα και τις ανησυχίες των κατοίκων. Μάλιστα, τόνισε ότι δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. «Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στην γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο», τόνισε ο υπουργός.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν ‘‘θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή’’. Το αντίθετο, θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα».
Σε ό,τι αφορά τα πρακτικά στοιχεία για την υλοποίηση του έργου, ο υπουργός σημείωσε πως η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων, 5,16 χιλιόμετρα, ενώ τόνισε ότι ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά και παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Ομοίως διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο. Η κατάληξη θα είναι στο νέο λιμάνι, όπου θα κατασκευαστεί και μια εξολοκλήρου νέα τερματική στάση.
Τέλος, ο υπουργός μίλησε και τη γλώσσα των αριθμών επισημαίνοντας τα κάτωθι: «Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40. Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκ επιβάτες. Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000. Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο – Πάτρα».
Δείτε το χαρακτηριστικό βίντεο: