Οι σημερινές διεθνείς τάσεις ως προς τα τυροκομικά, έχουν να κάνουν με την παραγωγή εξειδικευμένων τυριών, πικάντικων, με πιπέρια, μπαχαρικά και βότανα, καπνιστά, ειδικά ωριμασμένα κλπ.

Τις σταθερές αξίες ως προς την ιστορία μιας μονάδας, την παράδοση, την παραγωγή τυριών από συγκεκριμένες περιοχές (ιδιαίτερη εκτίμηση για τις ορεινές), φυλές ζώων και διατροφές και φυσικά την ποιότητα και τα παλαιωμένα τυριά.

Τις διαδικασίες παραγωγής καθώς και την καλή διαβίωση και προστασία των ζώων και την προέλευση από ζώα Grass Fed .

Τις μικρές και εύχρηστες συσκευασίες.

Την ενισχυμένη σημασία του τυριού στα σνακ.

Πιο συγκεκριμένα

Το ενδιαφέρον για εξειδικευμένα τυριά αυξάνεται.

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για μοναδικούς και μάλιστα απίθανους συνδυασμούς γεύσης, όπου κυριαρχούν τα αρωματισμένα τυριά. Το τμήμα αρωματισμένου τυριού αντιπροσωπεύει σήμερα σχεδόν το 10% των συνολικών πωλήσεων τυριών σε λίρες στη Βρετανία.

Η ζήτηση των καταναλωτών για το πικάντικο τυρί έχει επηρεάσει ιδιαίτερα την κατηγορία αυτή. Μπαχαρικά όπως το Καυτερό Τσίλι διάφορα πιπέρια και φημισμένες πιπεριές είναι από τις τελευταίες γεύσεις που εμπλουτίζουν τα τυριά και τα spreads από τυριά. Οι διεθνείς γεύσεις, όπως το μάνγκο και το τζίντζερ ακόμη και άρωμα εσπρέσο κορυφώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών ως κάτι νέο και διαφορετικό.

Εύχρηστη ευέλικτη συσκευασία.

Η συσκευασία πρέπει να αντικατοπτρίζει και να προσθέτει αξία στο προϊόν που βρίσκεται εντός. Βλέπουμε μια τάση προς μικρότερες μορφές, συσκευασιών ευκολίας. Η ευκολία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των επιθυμιών των καταναλωτών όσον αφορά τη συσκευασία, ειδικά στα τυριά. Αυτό έχει προκαλέσει μια απομάκρυνση από το χύμα τυποποιημένο τυρί που πρέπει να τεμαχιστεί και τοποθετηθεί σε φορητές θήκες. Οδηγούμαστε σε εκτιμήσεις ότι ανοίγει η πόρτα για καινοτομία στον τομέα της συσκευασίας.

Βιωσιμότητα ευζωία

Οι καταναλωτές έχουν όλο και περισσότερο επικεντρωθεί σε θέματα βιωσιμότητας. Οι έννοιες της αειφορίας και της ιχνηλασιμότητας κυριάρχησαν στο τελευταίο (προ κοροναϊού) διάστημα. Οι καταναλωτές σήμερα, στις αναπτυγμένες χώρες ενδιαφέρονται για ζητήματα καλής διαβίωσης και προστασίας των ζώων παράλληλα φυσικά με την ποιότητα των προϊόντων. Χαρακτηριστικά, πάνω από το μισό των Γερμανών αναζητούν σήμανση στα προϊόντα ζωϊκής προέλευσης, σχετικά με την καλή διαβίωση των ζώων ενώ το 88% θα ήταν διατεθειμένο να καταβάλλει υψηλότερη τιμή για την καλύτερη διαβίωση του ζώου.

Ο παραγωγός

Οι καταναλωτές διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ψωνίζουν την ιστορία πίσω από το τυρί όσο και το ίδιο το τυρί. Οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν από πού προέρχεται το φαγητό τους και πώς γίνεται. Οι πετυχημένες εταιρίες, παραμένουν πιστές στις βασικές τους αξίες και διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα τους διατίθενται στην αγορά με τρόπο που αντανακλά αυτή την αποστολή. Προσπαθούν να είναι αυθεντικές στο μήνυμά τους και διαφανείς σχετικά με τα αυστηρά πρότυπα.

Βλέπουμε μια αύξηση στο βιολογικό τυρί.

Mozzarella, Cheddar, Παρμεζάνα, Provolone, Φέτα στο Foodservice

Παρ’ όλα τα νέα προφίλ γεύσης που χτυπούν την αγορά, στον κλάδο των εστιατορίων, τα παλιά standbys εξακολουθούν να κορυφώνονται στα διαγράμματα. Σύμφωνα με το Monitor της Technomic όπως αναφέρθηκε στο περιοδικό Dairy Foods, τα κορυφαία πέντε είδη τυριών που εμφανίζονται στα μενού εστιατορίων των ΗΠΑ είναι:

Mozzarella
Parmesan
Cheddar
Provolone
Φέτα
Αυτό δείχνει απλά ότι ενώ οι τάσεις στις επιθυμίες των καταναλωτών και στις αγοραστικές συνήθειες μπορεί να αλλάξουν, τα δοκιμασμένα και αληθινά βασικά τυριά εξακολουθούν να βρίσκονται στα κορυφαία. Υπάρχει επίσης μια τεράστια τάση για μια λιτή, λιωμένη, γεύση τυριού όπως ελβετικό fondue, ιταλικά fonduta, raclette, και ελληνικό saganaki. Οι κορυφαίες επιλογές τυριού περιλαμβάνουν τα Gruyère, Emmenthaler, Gorgonzola, fontina, queso rico και Κασέρι.

Κορυφαίες σαλάτες με τυρί

Οι περισσότεροι cheese lovers λένε ότι απολαμβάνουν κάποιο είδος τυριού, ειδικά τσένταρ, μοτσαρέλα ή παρμεζάνα μέσα ή πάνω στη σαλάτα τους. Και βέβαια η ελληνική χωριάτικη σαλάτα με Φέτα είναι διάσημη.

Σνακ

Τα σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες όπως αυτά με τυρί, κατάλληλα για όσους αθλούνται αυξάνονται με μεγάλες ποσότητες από την Millennials και τη Generation X”,

Πλατώ τυριού

Με την πλούσια και πολύπλοκη γεύση τους, τα τυροκομικά πιάτα έχουν γίνει ένα σταθερό μενού που προσφέρεται σε εστιατόρια με πλήρη εξυπηρέτηση και casual-upscale.