Επιβεβαίωση «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ»: Σε λειτουργία η πλατφόρμα «myOAEDlive» για την εξυπηρέτηση πολιτών με ηλεκτρονικό ραντεβού
Σε λειτουργία τίθεται από την Τετάρτη η πλατφόρμα myOAEDlive.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από στελέχη του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού μέσω βιντεοκλήσης, επιβεβαιώνοντας πλήρως και το ρεπορτάζ των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ που είχαν κάνει την σχετική αποκάλυψη.
Δίνεται έτσι η δυνατότητα κυρίως σε ανέργους, αλλά και σε επιχειρήσεις, να έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ χωρίς φυσική παρουσία, από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.
Με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, η υπηρεσία δημιουργήθηκε στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive) και τις ΔΟΥ (myAADElive).
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε με την συνεργασία του Διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρου Πρωτοψάλτη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και προορίζεται αρχικά να εξυπηρετεί δύο κατηγορίες συναλλαγών με το κοινό:
· συμβουλευτικές υπηρεσίες προς εγγεγραμμένους ανέργους και
· συμβουλευτικές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις.
Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται με κωδικούς Taxisnet. Για να κλείσουν ραντεβού οι χρήστες πρέπει να καταχωρήσουν ονοματεπώνυμο του ενδιαφερόμενου, την ηλεκτρονική διεύθυνση (email), τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και την διεύθυνσή του. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κλείσουν ραντεβού και για άλλο φυσικό πρόσωπο.
Κατόπιν, ο ενδιαφερόμενος επιλέγει μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 90 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού.
Αναλυτικά, οι δύο αρχικά διαθέσιμες υπηρεσίες περιλαμβάνουν:
Συμβουλευτική προς εγγεγραμμένους ανέργους από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για:
· Αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του
· Σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας
· Έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας
Συμβουλευτική προς επιχειρήσεις από εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών για:
· Υποβολή αίτησης για προσωπικό χωρίς επιδότηση από τον ΟΑΕΔ (άνοιγμα και περιγραφή θέσεων εργασίας)
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία Νέων Θέσεων Εργασίας
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για διατήρηση των θέσεων εργασίας
· Ενημέρωση για προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας - πρακτικής άσκησης
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων
Δίνεται έτσι η δυνατότητα κυρίως σε ανέργους, αλλά και σε επιχειρήσεις, να έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ χωρίς φυσική παρουσία, από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.
Με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, η υπηρεσία δημιουργήθηκε στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive) και τις ΔΟΥ (myAADElive).
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε με την συνεργασία του Διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρου Πρωτοψάλτη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και προορίζεται αρχικά να εξυπηρετεί δύο κατηγορίες συναλλαγών με το κοινό:
· συμβουλευτικές υπηρεσίες προς εγγεγραμμένους ανέργους και
· συμβουλευτικές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις.
Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται με κωδικούς Taxisnet. Για να κλείσουν ραντεβού οι χρήστες πρέπει να καταχωρήσουν ονοματεπώνυμο του ενδιαφερόμενου, την ηλεκτρονική διεύθυνση (email), τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και την διεύθυνσή του. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κλείσουν ραντεβού και για άλλο φυσικό πρόσωπο.
Κατόπιν, ο ενδιαφερόμενος επιλέγει μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 90 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού.
Αναλυτικά, οι δύο αρχικά διαθέσιμες υπηρεσίες περιλαμβάνουν:
Συμβουλευτική προς εγγεγραμμένους ανέργους από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για:
· Αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του
· Σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας
· Έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας
Συμβουλευτική προς επιχειρήσεις από εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών για:
· Υποβολή αίτησης για προσωπικό χωρίς επιδότηση από τον ΟΑΕΔ (άνοιγμα και περιγραφή θέσεων εργασίας)
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία Νέων Θέσεων Εργασίας
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για διατήρηση των θέσεων εργασίας
· Ενημέρωση για προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας - πρακτικής άσκησης
· Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων