Υπόθεση Βαλυράκη: Στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μειώνουν τη πιθανότητα εμπλοκής άλλου σκάφους
Οι κακώσεις που είχε δεχθεί ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Σήφης Βαλυράκης είναι συμβατές με το μέγεθος της προπέλας του ταχύπλοου που οδηγούσε την ημέρα του ατυχήματος που στοίχισε τη ζωή του. Παράλληλα, στη στολή δύτη που φορούσε δεν φαίνεται να ανιχνεύονται, τουλάχιστον προς το παρόν, ουσίες που σχετίζονται με βαφές (μουράβια) ή μικρά τμήματα ξύλου οποιουδήποτε αλιευτικού σκάφους.
Μειώνεται η πιθανότητα εμπλοκής άλλου σκάφους
Αυτή την πληροφόρηση φαίνεται να διαθέτουν – όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα» – δικαστικοί λειτουργοί και στελέχη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που παρακολουθούν την πορεία των ερευνών για το τραγικό συμβάν –στις 24 Ιανουαρίου 2021- στη θαλάσσια περιοχή της Ερέτριας όπου έχασε τη ζωή του ο 78χρονος πρώην υπουργός Σήφης Βαλυράκης.
Τα νέα αυτά στοιχεία κι οι σχετικές πληροφορίες φαίνεται να μειώνουν περαιτέρω την πιθανότητα στο δραματικό περιστατικό, πριν από έναν μήνα στον Ευβοϊκό, να υπάρχει εμπλοκή άλλου σκάφους (σ.σ. αλιευτικού) όπως είχε υποστηρίξει 40χρονος μάρτυρας, κάτοικος της περιοχής.Ο 40χρονος είχε υποστηρίξει ότι ο χειριστής αυτού του «αφανούς» αλιευτικού «είχε λογομαχία με τον 78χρονο πολιτικό γιατί ψάρευε παράνομα και για λόγους εκδικητικούς έκανε κύκλους γύρω από το ταχύπλοο του για να δημιουργήσει μεγάλο κυματισμό». Με την πιθανολόγηση ότι ίσως «γι’ αυτόν τον λόγο ο Σήφης Βαλυράκης έχασε τη ισορροπία του κι έπεσε στη θάλασσα κι ότι μπορεί να κτυπήθηκε από την προπέλα του αλιευτικού».
Μία μαρτυρία που είχε κλονισθεί κι από 20 τουλάχιστον καταθέσεις άλλων προσώπων αλλά και βίντεο τις στιγμές του δραματικού συμβάντος όπου δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα άλλο σκάφος δίπλα στο ταχύπλοο του άτυχου 78χρονου που περιστρέφεται ανεξέλεγκτο. Αντιθέτως, οι μάρτυρες μιλούσαν για κυκλικές κινήσεις του ανεξέλεγκτου – λόγω της πτώσης του- σκάφους του Σήφη Βαλυράκη. Ακόμη η έρευνα του λιμενικού δεν ανέδειξε -ύστερα από έρευνα σε 50 τουλάχιστον αλιευτικά επαγγελματιών ψαράδων στην Ερέτρια, στον Ωρωπό, στην Αμάρυνθο και σε άλλες περιοχές κάποιο σχετικό στοιχείο.
Προκειμένου λοιπόν να διερευνηθεί περαιτέρω η υπόθεση αναζητήθηκαν πληροφορίες για το εύρος των κακώσεων που είχε στο σώμα του ο Σήφης Βαλυράκης, ενώ είχε ζητηθεί ανίχνευση υλικών στην στολή δύτη που φορούσε για να διαπιστωθεί αν είχε ίχνη από «μουράβια» (ειδική βαφή στην καρίνα των αλιευτικών πλοίων για να μην προσκολλώνται οι θαλάσσιοι μικροοργανισμοί κι υπάρχουν διαβρώσεις). Μάλιστα, το Λιμενικό είχε προχωρήσει και στον διορισμό δύο πραγματογνωμόνων για να διερευνήσουν πλήρως το συμβάν. Σύμφωνα λοιπόν με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία 24ωρα τα πλήγματα που δέχθηκε ο πρώην υπουργός ταιριάζουν στο μέγεθος της προπέλας του, ενώ η εξέταση στολής κι άλλων στοιχείων δεν δείχνουν ότι έχει «ίχνη» οποιασδήποτε επαφής με άλλο σκάφος.
Όμως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει συνεκτίμηση όλων των δεδομένων προκειμένου οι δικαστικοί λειτουργοί κι οι ερευνητές της υπόθεσης να οδηγηθούν σε ασφαλή συμπεράσματα.
Μειώνεται η πιθανότητα εμπλοκής άλλου σκάφους
Αυτή την πληροφόρηση φαίνεται να διαθέτουν – όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα» – δικαστικοί λειτουργοί και στελέχη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που παρακολουθούν την πορεία των ερευνών για το τραγικό συμβάν –στις 24 Ιανουαρίου 2021- στη θαλάσσια περιοχή της Ερέτριας όπου έχασε τη ζωή του ο 78χρονος πρώην υπουργός Σήφης Βαλυράκης.
Τα νέα αυτά στοιχεία κι οι σχετικές πληροφορίες φαίνεται να μειώνουν περαιτέρω την πιθανότητα στο δραματικό περιστατικό, πριν από έναν μήνα στον Ευβοϊκό, να υπάρχει εμπλοκή άλλου σκάφους (σ.σ. αλιευτικού) όπως είχε υποστηρίξει 40χρονος μάρτυρας, κάτοικος της περιοχής.Ο 40χρονος είχε υποστηρίξει ότι ο χειριστής αυτού του «αφανούς» αλιευτικού «είχε λογομαχία με τον 78χρονο πολιτικό γιατί ψάρευε παράνομα και για λόγους εκδικητικούς έκανε κύκλους γύρω από το ταχύπλοο του για να δημιουργήσει μεγάλο κυματισμό». Με την πιθανολόγηση ότι ίσως «γι’ αυτόν τον λόγο ο Σήφης Βαλυράκης έχασε τη ισορροπία του κι έπεσε στη θάλασσα κι ότι μπορεί να κτυπήθηκε από την προπέλα του αλιευτικού».
Μία μαρτυρία που είχε κλονισθεί κι από 20 τουλάχιστον καταθέσεις άλλων προσώπων αλλά και βίντεο τις στιγμές του δραματικού συμβάντος όπου δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα άλλο σκάφος δίπλα στο ταχύπλοο του άτυχου 78χρονου που περιστρέφεται ανεξέλεγκτο. Αντιθέτως, οι μάρτυρες μιλούσαν για κυκλικές κινήσεις του ανεξέλεγκτου – λόγω της πτώσης του- σκάφους του Σήφη Βαλυράκη. Ακόμη η έρευνα του λιμενικού δεν ανέδειξε -ύστερα από έρευνα σε 50 τουλάχιστον αλιευτικά επαγγελματιών ψαράδων στην Ερέτρια, στον Ωρωπό, στην Αμάρυνθο και σε άλλες περιοχές κάποιο σχετικό στοιχείο.
Προκειμένου λοιπόν να διερευνηθεί περαιτέρω η υπόθεση αναζητήθηκαν πληροφορίες για το εύρος των κακώσεων που είχε στο σώμα του ο Σήφης Βαλυράκης, ενώ είχε ζητηθεί ανίχνευση υλικών στην στολή δύτη που φορούσε για να διαπιστωθεί αν είχε ίχνη από «μουράβια» (ειδική βαφή στην καρίνα των αλιευτικών πλοίων για να μην προσκολλώνται οι θαλάσσιοι μικροοργανισμοί κι υπάρχουν διαβρώσεις). Μάλιστα, το Λιμενικό είχε προχωρήσει και στον διορισμό δύο πραγματογνωμόνων για να διερευνήσουν πλήρως το συμβάν. Σύμφωνα λοιπόν με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία 24ωρα τα πλήγματα που δέχθηκε ο πρώην υπουργός ταιριάζουν στο μέγεθος της προπέλας του, ενώ η εξέταση στολής κι άλλων στοιχείων δεν δείχνουν ότι έχει «ίχνη» οποιασδήποτε επαφής με άλλο σκάφος.
Όμως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει συνεκτίμηση όλων των δεδομένων προκειμένου οι δικαστικοί λειτουργοί κι οι ερευνητές της υπόθεσης να οδηγηθούν σε ασφαλή συμπεράσματα.