Η σεναριογράφος, κα Μιρέλλα Παπαοικονόμου, μίλησε στα «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Αυτή η μάσκα μένει» με τη δημοσιογράφο Ντέπυ Γκολεμά.

Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:

ΔΗΜ: Θα μιλήσουμε με μια γυναίκα πολύ δυναμική η οποία ασχολείται με γυναίκες στα έργα της. Να μιλήσουμε για τις γυναίκες τις οποίες αγάπησες στα σήριαλ σου και μας έκανες και εμάς να αγαπήσουμε. Κατεξοχήν γυναικείους ρόλους.

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι αλλά και το τι συνεπάγεται σε σχέση με το τι έχουν υποστεί από τους άνδρες ή τι έχουν υποστεί οι άνδρες από τις γυναίκες και από το πόσο διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες είναι. Γιατί ο άνδρας είναι το παιδί που δεν μεγαλώνει και η γυναίκα είναι το ανεξερεύνητο, το απρόβλεπτο, πολύπλοκο μυαλό, το βασανίζει πολύ περισσότερο από ότι οι άνδρες, ψάχνεται παραπάνω. Θέλω να πω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στην ιδιοσυγκρασία των δύο φύλων.

ΔΗΜ: Με ποιο σήριαλ θέλεις να ξεκινήσουμε και με τι τύπο γυναίκας γιατί σε κάθε σήριαλ είσαι διαφορετική

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Ναι γιατί και εγώ μπαίνω σε μια διαδικασία κάθε φορά με αφορμή έναν χαρακτήρα να στήνω μια ιστορία και με ένα γεγονός επίσης. Ένα θέμα που απασχολεί σίγουρα είναι το θέμα της ζήλειας, της απιστίας, της ξαφνικής απουσίας όπως ήταν «ο Απών», της μητρότητας. Νομίζω ότι έχω πιάσει αρκετά θέματα και επίσης και το θέμα της «Αναστασίας» που το κορίτσι αυτό πως ερωτεύτηκε έναν άνδρα τόσο μεγαλύτερό της διότι είχε τόσο μεγάλη έλλειψη από το πατρικό πρότυπο διότι ο πατέρας της ήταν βάναυσος και απών οπότε η ανάγκη για ασφάλεια και για προστασία πολλές φορές νέα παιδιά, δεν μιλάμε για την περίπτωση των κοριτσιών οι οποίες για λόγους οικονομικούς ψάχνουν τον πλούσιο άνδρα, μιλάμε για το πατρικό πρότυπο, την έλλειψη του πατρικού πρότυπου και την ανάγκη για ασφάλεια και για προστασία. Αυτό είναι ερωτικό στοιχείο δηλαδή μπορεί ένας άνδρας που έχει αυτά τα στοιχεία και μπορεί να τα προσφέρει σε μια νεότερη γυναίκα να γίνει ερωτεύσιμος και νομίζω ότι έχουμε στη ζωή συναντήσει πολλά τέτοια.

ΔΗΜ.:Η Αναστασία ήταν το πρώτο ερωτικό τρίγωνο στην ελληνική τηλεόραση;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν ξέρω αν ήταν το πρώτο, το ένα κομμάτι ήταν ότι αυτή η γυναίκα είχε τόσο πολύ ανάγκη από ασφάλεια και προστασία από την άλλη πλευρά ήταν ένα κοριτσάκι και το φυσιολογικό ήταν να ερωτευτεί, και δεν το ήξερε βέβαια στην αρχή, να ερωτευτεί έναν άνδρα όμορφο, ελκυστικό και της ηλικίας της, με διαφορά φυσιολογική με εκείνη.

ΔΗΜ: Βέβαια η σκέψη στο σήριαλ ήταν αυτό να αποδειχθεί ότι πρόκειται περί πατέρα και γιου δηλαδή το μεγάλο σοκ να το πω έτσι το οποίο μετά το πήραν πολλοί και το κάνανε. Μετά αν αφήσουμε την Αναστασία ποιο σήριαλ είχε τη ζήλεια;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Το «Έτσι ξαφνικά» όπου ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης που είναι η γυναίκα του ετοιμόγεννη και ο γαμπρός του του λεει κάποια στιγμή γιατί τον ζήλευε παθολογικά ότι είχε κάνει έρωτα με την γυναίκα του, και αυτός τα παίρνει στο κρανίο, δεν της έδωσε καν το περιθώριο να αμφισβητήσει αυτά και την πέταξε έξω από το αυτοκίνητο. Αυτή γέννησε, δεν δέχτηκε το παιδί, αυτή μαρτύρησε γιατί αυτός μπήκε φυλακή στη συνέχεια γιατί τράκαρε μια γυναίκα στο δρόμο όπως ήταν τρελαμένος από τη ζήλεια, μπήκε φυλακή και όταν μπήκε στη διαδικασία να σκεφτεί ότι μπορεί αν μην είναι ακριβώς έτσι και προσπάθησε να ξαναφτιάξει την κατεστραμμένη πλέον οικογενειακή ζωή διότι η γυναίκα του έχει φύγει, έχει έρθει στα Κύθηρα, έχει γνωρίσει το παιδάκι που γεννήθηκε και έζησε μόνο έναν άνδρα αυτόν τον γιατρό που ήταν ο Αιμίλιος Χειλάκης και τον φωνάζει και μπαμπά, το αποτέλεσμα είναι ότι κατέστρεψε μια οικογένεια...

ΔΗΜ: Και σε κάποιο άλλο σήριαλ σου ήταν κάπως έτσι ο Μαρκουλάκης

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ :Η άλλη σειρά ήταν «η ζωή που δεν έζησα» όπου η μάνα του Μαρκουλάκη από πολύ κακομεταχείριση του συζύγου της και πάρα πολύ ταπείνωση και γενικά μια γυναίκα που δεν έχει βιώσει καθόλου τον έρωτα, έχει βιώσει μόνο τη σκληρότητα ενός άνδρα, ερωτεύεται τον νεαρό κολλητό φίλου του γιού της. Είναι μια δύναμη ή αδυναμία η οποία δύσκολα μπορεί να την υπερνικήσεις με τη λογική. Αυτό έγινε και βεβαίως έγινε το έλα να δεις. Δεν είναι φυσιολογικό αυτό όμως έχει την αλήθεια του δηλαδή έχει την αιτιολογία του. Μπορείς να αιτιολογήσεις χωρίς να σημαίνει ότι συγχωρώ, δηλαδή δεν λεω α! τι καλά που έκανε αλλά μπορεί να συμβεί. Μετά ήταν το σήριαλ «Γυναίκες». Στις Γυναίκες ήταν δύο διαφορετικές γυναίκες η μια η Π. Ζούνη είναι αυτή την οποία ο άνδρας την απατά κατ’ εξακολούθηση και κάποια στιγμή παίρνει τη δύναμη να χωρίσει. Και εδώ να πω αυτό που πιστεύω ότι πάρα πολλοί άνδρες, και γυναίκες βέβαια αλλά πολύ λιγότερο, απατούν τους συντρόφους τους αλλά την απόφαση να χωρίσουν την παίρνει σχεδόν πάντα η γυναίκα η οποία είναι πιο αποφασιστική. Στην περίπτωση στις Γυναίκες η Ζούνη ήταν αυτή η οποία κεράτωνε τον άνδρα της αυτός όμως μια χαρά γύρναγε στο σπίτι βολεμένος γιατί το αγαπούσε το γυναικάκι του αλλά για να επιβεβαιώσει τον ανδρισμό του είχε παράλληλες σχέσεις αλλά δεν κούναγε από το σπίτι.

ΔΗΜ: Εντάξει και η Ζούνη δεν ήταν και αθώα περιστερά στο σήριαλ

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αργότερα όμως, όταν γυρίσει η σελίδα...

ΔΗΜ: Όμως αυτό που μου λες με ξαφνιάζει ότι οι γυναίκες παίρνουν την απόφαση για το διαζύγιο γιατί δεν ξέρω στην πόλη μπορεί να συμβαίνει αυτό ή και σήμερα αλλά στα παλιά χρόνια δεν ήταν πολύ δύσκολο μια γυναίκα να πάρει την κατάσταση στα χέρια της ;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Βέβαια καμία σχέση, υπέμενε τα πάντα, η γυναίκα ήταν στο σπίτι με τα παιδιά και το μαγείρεμα και ο άνδρας ήταν στη δουλειά και τα καφενεία και βέβαια να κάνει και τη ζωούλα του κανονικά. Μιλάμε για τη σύγχρονη γυναίκα

ΔΗΜ: Ακριβώς και μιλάμε κυρίως για αυτή που μπορεί να ζήσει τη ζωή της δηλαδή δεν εξαρτάται...

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είναι υποχρεωτικό να είναι και οικονομικά ανεξάρτητη, μερικές παίρνουν και το ρίσκο βέβαια θα μου πεις παλιότερα οι γυναίκες δεν δουλεύανε, δεν είχαν επάγγελμα εκτός από επάγγελμα μητέρας δεν δουλεύανε, τώρα οι γυναίκες έχουν επιχειρήσεις κλπ. Το περίεργο επειδή πιστεύω ότι γενικά στην οικογένεια το ισχυρό φύλλο είναι η γυναίκα και ότι αυτή είναι αυτή που αποφασίζει είτε με μαλαγανιά είτε με όποιο τρόπο, στο επάγγελμα βλέπεις ότι οι πρωθυπουργοί, οι γιατροί δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία οι επιχειρηματίες, οι βιομήχανοι είναι άνδρες, είναι περίεργο αυτό. Και αν θες να πάμε και κάπου αλλού είναι ότι ο άνδρας είναι πολύ πιο λιγόψυχος στο θέμα της ασθένειας, των θανάτων. Γενικά οι γυναίκες είναι πολύ πιο δυνατές στην αντιμετώπιση της ασθένειας είχε βγει και μια διαφήμιση η οποία ήταν πάρα πολύ έξυπνη που ο άνδρας έχει ένα συναχάκι και βογκάει στο κρεβάτι λες και έχει καρκίνο στο τελευταίο στάδιο...

ΔΗΜ: Αυτό το έχεις αποδώσει σε κάποιο σήριαλ;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Ναι στο «Μωβ-ροζ». Αυτή η γυναίκα έχει καρκίνο η οικογένεια όλη ο γιός και ο πατέρας ήταν σε άθλια κατάσταση και αυτή τους έδινε κουράγιο.

ΔΗΜ: Συμφωνώ σε αυτό που λες ότι οι γυναίκες είναι πολύ πιο δυνατές.

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Επίσης το άλλο που ήθελα να πω μιας και θέλεις να τα πάρουμε έτσι είναι το ένστικτο της μητρότητας στη «Λένη». Δηλαδή μια γυναίκα που ενώ είχε αποφασίσει στη ζωή της ότι δεν θέλει να κανει παιδί και πέρασαν τα χρόνια που θα μπορούσε να είχε κάνει ενδεχομένως γιατί είχε αποφασίσει την καριέρα αντί για παιδί, πως ξαφνικά της ξύπνησε, σε αυτή την ηλικία πια, αυτό το μητρικό ένστικτο με αυτό το κοριτσάκι το οποίο με δόντια και με νύχια προσπάθησε να το κρατήσει δικό της, να το υιοθετήσει σαν να το είχε πραγματικά γεννήσει η ίδια.

ΔΗΜ: Τι ωραία σειρά ήταν αυτή, ήταν με την Κάτια Δανδουλάκη. Τι άλλο είδος γυναίκας έχουμε εξυμνήσει στα φοβερά και τρομερά σήριαλ;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ :Να έχουμε εξυμνήσει δεν ξέρω γιατί ας πούμε το «Μη φοβάσαι τη φωτιά» που ήταν δύο αδερφές που ήταν δίδυμες και είχαν αυτό το τηλεπαθητικό μεταξύ τους δεν νομίζω ότι εχει σχέση με το θέμα της γυναίκας αλλά ήταν ενδιαφέρον σαν θέμα. Και μετά πάμε στα «Λόγω τιμής» που τα τρία κορίτσια, η Βίκυ, η Χριστίνα και η Αγγελική ήταν τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες που τους γνωρίσαμε στην ηλικία των 18 και μετά τους είδαμε στην ηλικία των 38 και έβλεπες ότι βασικά οι χαρακτήρες εξελίσσονται αλλά τα βασικά στοιχεία παραμένουν. Δηλαδή η Χριστίνα που ήταν πάντα χαρούμενη, παραμένει. Ότι εντάξει ο έρωτας πέρασε πάμε για τον επόμενο όλο αυτό το είχε και στη συνέχεια. Η Ηρώ τρωγόταν και στα 18, τρωγόταν και στα 40. Είναι η χαρακτηριστική γυναίκα η οποία είναι σαν να αρνείται την ευτυχία, σαν να λεει ότι «εγώ δεν μπορώ να ευτυχίσω» ακόμα και στα καλύτερα κάτι θα έβρισκε για να την στεναχωρεί . Αυτό είναι δύσκολο για να απαλλαγεί θέλει ψυχολόγο και αν.

ΔΗΜ: Όλοι οι χαρακτήρες σου υπάρχουν στη ζωή απλωμένοι. Ο έρωτας που δεν ολοκληρώθηκε ήταν της Ηρώς με τον Άλκη

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι, ο οποίος και μετά από τριάντα χρόνια και ενώ είχε παντρευτεί τον τέλειο άνδρα που την λάτρευε, είχε κάνει παιδιά, το ένα το είχε υιοθετήσει, ζούσε μια χαρά, ήταν οικονομικά ανεξάρτητη, είχε μετακομίσει στο νησί, τα είχε όλα...

ΔΗΜ: Τι να κάνουμε ο έρωτας τα έχει αυτά. Να σου κάνω μια ερώτηση ξεφεύγοντας από το γυναικείο πρότυπο έναν καθαρά ανδρικό ρόλο θα έκανες;

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι νομίζω και το «Ουδέν πρόβλημα» με τον Α. Σακελαρίου ήταν ανδρικό πρότυπο εντελώς και το άλλο που είχα γράψει για την ΕΡΤ1 ήταν ανδρικά πρότυπα αλλά θέλω να σου πω το εξής. Εγώ σαν Μιρέλλα έχω εμπιστοσύνη στους άνδρες πολύ περισσότερο από τις γυναίκες. Δηλαδή ένας άνδρας πολύ δύσκολα θα στη φέρει, μια γυναίκα μπορεί και να της γυρίσει ανάποδα, αυτό πιστεύω εγώ τουλάχιστον. Και επίσης τους αγαπώ πάρα πολύ τους άνδρες, μ’ αρέσει που είναι έτσι παιδιά και μονοκόμματοι.

Για την Μελίνα Μερκούρη

ΔΗΜ: Τη γνώρισες τη Μελίνα πες μας πως ήταν, πως τη θυμάσαι.

Μ.ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ : Δεν θα πω κάτι πρωτότυπο μια πάρα πολύ λαμπερή προσωπικότητα, πάρα πολύ λαμπερή, άστραφτε, γέμιζε το χώρο. Τι να πω υπέροχη γυναίκα!