Περικοπές και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις εξαναγκάζεται να κάνει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μειωμένα κονδύλια χωρίς να διακινδυνεύσει ο θεσμός.

Οι περικοπές αφορούν κυρίως τους επιτηρητές και τα τετράδια των υποψηφίων. Όπως προκύπτει από σχετικές εγκυκλίους για τις φετινές Εξετάσεις, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών θα πρέπει να κάνουν οικονομία στο πρόχειρο και να αποφύγουν να γεμίσουν όλο το τετράδιό τους (το οποίο μάλιστα δεν θα έχει μάλιστα μιλιμετρέ χαρτί στο τέλος), γιατί θα αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση το να πάρουν δεύτερο.

"Οι πρόεδροι των κέντρων εξέτασης πρεπει να επιστήσουν την προσοχή στους υποψηφίους για τη σωστή διαχείριση του χώρου του τετραδίου (16 φύλλα), ώστε να χωρίσει τις απαντήσεις τους.

Σε καμία περίπτωση δεν θα χορηγηθεί σε υποψήφιο δεύτερο τετράδιο, παρά μόνο κατόπιν διαβίβασης του αιτήματος στην ΚΕΕ και πιθανής άδειας" αναφέρει η εγκύκλιος και προσθέτει ότι αν δεν φτάνουν τα φετινά μπορεί να χρησιμοποιηθούν και περσινά αυτοκόλλητα.

Όσο για τους επιτηρητές, η οικονομία θα επιτευχθεί βάζοντας τους διαγωνιζόμενους στις μεγαλύτερες αίθουσες που διαθέτουν τα εξεταστικά κέντρα.

Ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου με επιστολή του στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα ανέφερε ότι οι εξετάσεις κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα επειδή τα κονδύλια που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό για αυτές είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με το 2013.

"Η μη επαναφορά του προϋπολογισμού για τις Πανελλαδικές διακυβεύει την ομαλή διεξαγωγή τους. Το πρόβλημα εύρεσης εκπαιδευτικών για να στελεχώσουν και να στηρίξουν τον μηχανισμό θα λάβει μεγάλες διαστάσεις", τόνιζε στην επιστολή του, ζητώντας την επαναφορά του προϋπολογισμού στα 13,5 εκατ. ευρώ.

Η τρύπα τελικά μπαλώθηκε με πρόσθετα κονδύλια, ενώ πράγματι στους καθηγητές Πληροφορικής ειδικά προέκυψε πρόβλημα.

"Κατά τις επαφές μας με προέδρους των βαθμολογικών κέντρων τίθεται μεταξύ άλλων και το πρόβλημα της δυσκολίας εξεύρεσης εξεταστών και ιδιαίτερα καθηγητών Πληροφορικής για τις επιτροπές εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για τον λόγο αυτό ο ένας τουλάχιστον από τους δύο χειριστές λήψης των θεμάτων στις λυκειακές επιτροπές μπορεί να είναι καθηγητής Γυμνασίου. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια εξεύρεσης καθηγητών Πληροφορικής του Λυκείου" αναφέρει η εγκύκλιος.