Τζανάκης για self test: 200 ασυμπτωματικοί θα μπορούσαν να δώσουν 3.620 κρούσματα σε 15 ημέρες
«Αν τα χρησιμοποιήσουμε τα self test σωστά, ίσως έχουμε αποκτήσει ένα μεγάλο στρατηγικό όπλο
Συνολικά 613 θετικά κρούσματα ασυμπτωματικών μαθητών και καθηγητών ανιχνεύθηκαν με τη μέθοδο του self testing (408 βρέθηκαν μόλις στο πρώτο 24ωρο εφαρμογής του μέτρου), που τέθηκε σε λειτουργία στο πλαίσιο της επαναλειτουργίας της διά ζώσης εκπαίδευσης.
Το γεγονός αυτό έχει ανυπολόγιστη αξία για τον έλεγχο της πανδημίας, και αυτό γιατί εάν δεν είχαν εντοπιστεί και απομονωθεί, θα έδιναν έναν ιλιγγιώδη αριθμό νέων κρουσμάτων, όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς του καθηγητή Πνευμονολογίας, Νίκου Τζανάκη.
«Αν τα χρησιμοποιήσουμε τα self test σωστά, ίσως έχουμε αποκτήσει ένα μεγάλο στρατηγικό όπλο να επανασυστήσουμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας», δήλωσε ο καθηγητής Πνευμονολογίας στο iatropedia.gr.
Σύμφωνα με τον ίδιο, με δείκτη μεταδοτικότητας Rt άνω του ενός, μόνο ένα δείγμα 200 ασυμπτωματικών θετικών στην Covid μαθητών, θα μπορούσε να είχε δώσει 3.620 κρούσματα σε 15 ημέρες. «Με αυτόν τον δείκτη θετικότητας που έχουμε τώρα, δηλαδή το 1,1, σε πέντε μέρες, 2οο θετικοί, θα δίναν άλλα 220 κρούσματα την ημέρα για τις επόμενες 5 μέρες. Και την επόμενη μέρα μετά τις πέντε μέρες, θα είχαμε 240 ανά ημέρα και μετά 264 ημερησίως για ακόμη πέντε μέρες. Πολλαπλασιάστε δηλαδή με 1,1 κάθε 5 ημέρες. Αλλά κάθε μέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το ρίσκο που εγκυμονεί η εκθετική αύξηση του κοροναϊού είναι τεράστιο για την πορεία της πανδημίας και για την κοινωνία, εξηγεί: «Καταλαβαίνετε, λοιπόν, το ρίσκο που θα παίρναμε αν ανοίγαμε τα σχολεία χωρίς self test. Αυτοί οι διακόσιοι θα το μετέδιδαν σε άλλους μαθητές, που θα κολλούσαν θα το έφερναν στις οικογένειές τους. Ήταν ένα ρίσκο, με δείκτη μεταδοτικότητας άνω του ενός, όπως έχουμε τώρα», λέει.
Πώς θα επιδράσει το άνοιγμα των Λυκείων στην πανδημία
Με τις πρώτες αναλύσεις των self test και τον δείκτη θετικότητας που θα προκύψει στον μαθητικό πληθυσμό (ο οποίος σε πρώτη φάση έχει διαμορφωθεί στο 0,27%) τα μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου Κρήτης θα μπορέσουν να διαμορφώσουν μια πιο σαφή εικόνα για το ποια θα είναι η επίπτωση του ανοίγματος των σχολείων στην πανδημία.
«Θα το τρέξουμε μετά τις πρώτες αναλύσεις των self test. Για να δουλέψει ένα μοντέλο θέλει δεδομένα. Αλλιώς, απλώς υποθέτουμε… Έτσι κι αλλιώς σε δύο εβδομάδες θα κλείσουν πάλι τα σχολεία για Πάσχα. Ό,τι κι αν συμβεί στα σχολεία μετά θα “μαζευτεί”. Όμως εγώ δεν πιστεύω ότι με τη χρήση των self test κι αν χρησιμοποιηθούν σωστά, θα έχουμε πολύ μεγάλη επίδραση στην πανδημία» σημείωσε ο κ. Τζανάκης.
«Ίσως έχουμε βρει το “κουμπί” να ανοίξουμε κι άλλες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας τα self test. Αυτό είναι το καλό» τονίζει, σημειώνοντας ότι το μέτρο, «πρέπει να επεκταθεί».
Συμπληρώνει δε: «Κι όλοι εμείς όταν θα έρθει το Πάσχα για να πάμε στο χωριό μας καλό είναι να έχουμε κάνει self test, ώστε να πάμε στα χωριά μας “καθαροί” και χωρίς να κινδυνεύουμε. Μερικοί θα γράψουν και ψέματα, αλλά το θέμα είναι να το ενστερνιστούμε και να το κάνουμε, όντως», αναφέρει.
Το γεγονός αυτό έχει ανυπολόγιστη αξία για τον έλεγχο της πανδημίας, και αυτό γιατί εάν δεν είχαν εντοπιστεί και απομονωθεί, θα έδιναν έναν ιλιγγιώδη αριθμό νέων κρουσμάτων, όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς του καθηγητή Πνευμονολογίας, Νίκου Τζανάκη.
«Αν τα χρησιμοποιήσουμε τα self test σωστά, ίσως έχουμε αποκτήσει ένα μεγάλο στρατηγικό όπλο να επανασυστήσουμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας», δήλωσε ο καθηγητής Πνευμονολογίας στο iatropedia.gr.
Σύμφωνα με τον ίδιο, με δείκτη μεταδοτικότητας Rt άνω του ενός, μόνο ένα δείγμα 200 ασυμπτωματικών θετικών στην Covid μαθητών, θα μπορούσε να είχε δώσει 3.620 κρούσματα σε 15 ημέρες. «Με αυτόν τον δείκτη θετικότητας που έχουμε τώρα, δηλαδή το 1,1, σε πέντε μέρες, 2οο θετικοί, θα δίναν άλλα 220 κρούσματα την ημέρα για τις επόμενες 5 μέρες. Και την επόμενη μέρα μετά τις πέντε μέρες, θα είχαμε 240 ανά ημέρα και μετά 264 ημερησίως για ακόμη πέντε μέρες. Πολλαπλασιάστε δηλαδή με 1,1 κάθε 5 ημέρες. Αλλά κάθε μέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το ρίσκο που εγκυμονεί η εκθετική αύξηση του κοροναϊού είναι τεράστιο για την πορεία της πανδημίας και για την κοινωνία, εξηγεί: «Καταλαβαίνετε, λοιπόν, το ρίσκο που θα παίρναμε αν ανοίγαμε τα σχολεία χωρίς self test. Αυτοί οι διακόσιοι θα το μετέδιδαν σε άλλους μαθητές, που θα κολλούσαν θα το έφερναν στις οικογένειές τους. Ήταν ένα ρίσκο, με δείκτη μεταδοτικότητας άνω του ενός, όπως έχουμε τώρα», λέει.
Πώς θα επιδράσει το άνοιγμα των Λυκείων στην πανδημία
Με τις πρώτες αναλύσεις των self test και τον δείκτη θετικότητας που θα προκύψει στον μαθητικό πληθυσμό (ο οποίος σε πρώτη φάση έχει διαμορφωθεί στο 0,27%) τα μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου Κρήτης θα μπορέσουν να διαμορφώσουν μια πιο σαφή εικόνα για το ποια θα είναι η επίπτωση του ανοίγματος των σχολείων στην πανδημία.
«Θα το τρέξουμε μετά τις πρώτες αναλύσεις των self test. Για να δουλέψει ένα μοντέλο θέλει δεδομένα. Αλλιώς, απλώς υποθέτουμε… Έτσι κι αλλιώς σε δύο εβδομάδες θα κλείσουν πάλι τα σχολεία για Πάσχα. Ό,τι κι αν συμβεί στα σχολεία μετά θα “μαζευτεί”. Όμως εγώ δεν πιστεύω ότι με τη χρήση των self test κι αν χρησιμοποιηθούν σωστά, θα έχουμε πολύ μεγάλη επίδραση στην πανδημία» σημείωσε ο κ. Τζανάκης.
«Ίσως έχουμε βρει το “κουμπί” να ανοίξουμε κι άλλες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας τα self test. Αυτό είναι το καλό» τονίζει, σημειώνοντας ότι το μέτρο, «πρέπει να επεκταθεί».
Συμπληρώνει δε: «Κι όλοι εμείς όταν θα έρθει το Πάσχα για να πάμε στο χωριό μας καλό είναι να έχουμε κάνει self test, ώστε να πάμε στα χωριά μας “καθαροί” και χωρίς να κινδυνεύουμε. Μερικοί θα γράψουν και ψέματα, αλλά το θέμα είναι να το ενστερνιστούμε και να το κάνουμε, όντως», αναφέρει.