Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για 770 λεωφορεία σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Με αλλαγές όσον αφορά το μίγμα των οχημάτων προκηρύσσεται μέσα στις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός των 385 εκατ. ευρώ για την αγορά 770 νέων οχημάτων που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Απαιτήθηκε πολύμηνη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να επιλεγεί το τελικό μίγμα των οχημάτων και να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και τον υπουργό Κ. Καραμανλή.
Όπως εξηγεί στο powergame.gr ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, τα 350 από τα νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, 300 θα χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και τα 120 θα είναι υβριδικά.
Η χρηματοδότηση, μετά και τη θετική γνώμη της Κομισιόν όσον αφορά τα λεωφορεία με CNG, θα γίνει από τρεις πυλώνες: το υφιστάμενο ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά, προχωρά παράλληλα και η διαδικασία για την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια και τον τελευταίο καιρό έχουν υπάρξει απανωτές συσκέψεις με τον ΔΕΔΔΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μέσης και χαμηλής τάσης.
Τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο στο τέλος του 2023
Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να υπάρξει εμπροσθοβαρής παράδοση των νέων οχημάτων. Για παράδειγμα τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο προγραμματίζεται να παραδοθούν, από τον ανάδοχο του διαγωνισμού που θα βρει στον αέρα τις επόμενες ημέρες, στο τέλος του 2023.
Η προμήθεια των 770 λεωφορείων αποτελεί το πρώτο τμήμα του σχεδίου ανανέωσης του στόλου οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς προγραμματίζεται μέσα στην επόμενη διετία και δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η χρηματοδότηση του νέου διαγωνισμού μπορεί να γίνει είτε μέσω του ΕΣΠΑ, με συνδρομή και του Ταμείου Ανάκαμψης στην περίπτωση που υπάρχουν κονδύλια όταν γίνει η αναθεώρηση που προβλέπεται από τη συμφωνία με την Ε.Ε.
Το υπουργείο θα προχωρήσει μέσα στον Οκτώβριο σε διαγωνισμό πρόσληψης συμβούλου ο οποίος θα υποστηρίξει τις υπηρεσίες στο σχεδιασμό του νέου διαγωνισμού και ειδικά για τις πρόσθετες υποδομές φόρτισης που απαιτούνται.
Προβλέπεται πως θα εγκατασταθούν ταχυφορτιστές οχημάτων σε αφετηρίες και άλλα σημεία του οδικού δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών τονίζει πως ο σύμβουλος θα δώσει προτεραιότητα στη μελέτη των υποδομών φόρτισης σε αφετηρίες, κ.λπ. ώστε κάποιες να εγκατασταθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και προαστιακός
Το σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών δεν περιορίζεται στα λεωφορεία. Όπως είχε ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής, προκηρύχθηκε προ ημερών ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (λειτουργούν στη γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ), ενώ προγραμματίζονται ακόμα δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια νέων συρμών.
Ο ένας θα αφορά συρμούς που θα μπορούν να κυκλοφορήσουν και στο δίκτυο του προαστιακού ώστε να καλύπτουν τη διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Απαιτήθηκε πολύμηνη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να επιλεγεί το τελικό μίγμα των οχημάτων και να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και τον υπουργό Κ. Καραμανλή.
Όπως εξηγεί στο powergame.gr ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, τα 350 από τα νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, 300 θα χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και τα 120 θα είναι υβριδικά.
Η χρηματοδότηση, μετά και τη θετική γνώμη της Κομισιόν όσον αφορά τα λεωφορεία με CNG, θα γίνει από τρεις πυλώνες: το υφιστάμενο ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά, προχωρά παράλληλα και η διαδικασία για την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια και τον τελευταίο καιρό έχουν υπάρξει απανωτές συσκέψεις με τον ΔΕΔΔΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μέσης και χαμηλής τάσης.
Τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο στο τέλος του 2023
Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να υπάρξει εμπροσθοβαρής παράδοση των νέων οχημάτων. Για παράδειγμα τα νέα οχήματα με φυσικό αέριο προγραμματίζεται να παραδοθούν, από τον ανάδοχο του διαγωνισμού που θα βρει στον αέρα τις επόμενες ημέρες, στο τέλος του 2023.
Η προμήθεια των 770 λεωφορείων αποτελεί το πρώτο τμήμα του σχεδίου ανανέωσης του στόλου οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς προγραμματίζεται μέσα στην επόμενη διετία και δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η χρηματοδότηση του νέου διαγωνισμού μπορεί να γίνει είτε μέσω του ΕΣΠΑ, με συνδρομή και του Ταμείου Ανάκαμψης στην περίπτωση που υπάρχουν κονδύλια όταν γίνει η αναθεώρηση που προβλέπεται από τη συμφωνία με την Ε.Ε.
Το υπουργείο θα προχωρήσει μέσα στον Οκτώβριο σε διαγωνισμό πρόσληψης συμβούλου ο οποίος θα υποστηρίξει τις υπηρεσίες στο σχεδιασμό του νέου διαγωνισμού και ειδικά για τις πρόσθετες υποδομές φόρτισης που απαιτούνται.
Προβλέπεται πως θα εγκατασταθούν ταχυφορτιστές οχημάτων σε αφετηρίες και άλλα σημεία του οδικού δικτύου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών τονίζει πως ο σύμβουλος θα δώσει προτεραιότητα στη μελέτη των υποδομών φόρτισης σε αφετηρίες, κ.λπ. ώστε κάποιες να εγκατασταθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και προαστιακός
Το σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών δεν περιορίζεται στα λεωφορεία. Όπως είχε ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής, προκηρύχθηκε προ ημερών ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (λειτουργούν στη γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ), ενώ προγραμματίζονται ακόμα δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια νέων συρμών.
Ο ένας θα αφορά συρμούς που θα μπορούν να κυκλοφορήσουν και στο δίκτυο του προαστιακού ώστε να καλύπτουν τη διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».