Ναυπηγεία Ελευσίνας: Και δεύτερος επενδυτής στο σχέδιο εξυγίανσης
Το πράσινο φως φαίνεται ότι έλαβε χθες η Onex Shipyards, ώστε να προχωρήσει το σχέδιο της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Παράλληλα, όλα δείχνουν ότι στο εγχείρημα αυτό, η Onex Shipyards δεν θα είναι μόνη της, αλλά θα συμμετάσχει και δεύτερος επενδυτής ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, διαθέτει ισχυρή παρουσία στην διεθνή ναυπηγική βιομηχανία. Μάλιστα το σχήμα αυτό φέρεται να έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της αμερικανικού οργανισμού προώθησης των εξαγωγών, την U.S. International Development Finance Corporation (DFC).
Ειδικότερα, χθες, στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, προσήλθε σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο ο επικεφαλής της Onex, Πάνος Ξενοκώστας, όσο και εκπρόσωποι του ξένου επενδυτή. Ο τελευταίος δεν κατονομάζεται, αλλά θεωρείται μεγάλο όνομα της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας.
Βασικό θέμα συζήτησης ήταν το σχέδιο εξυγίανσης των Nαυπηγείων Ελευσίνας και η κατάθεση της σχετικής αίτησης στα ελληνικά δικαστήρια από την πλευρά του στρατηγικού επενδυτή. Oι δύο ενδιαφερόμενοι επενδυτές φέρονται να έλαβαν το πράσινο φως από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, προκειμένου να καταθέσουν το σχέδιο εξυγίανσης που παρουσίασαν στον υπουργό, αλλά και στους εργαζόμενους των ναυπηγείων πριν από λίγες ημέρες.
Με την κίνηση αυτή, το ελληνικό Δημόσιο ως πιστωτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας, συναινεί στην αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων του ναυπηγείου. Εκτιμάται δε, ότι αντίστοιχη συναίνεση έχουν δώσει και οι πιστώτριες τράπεζες, ενώ επιπλέον θετικά έχουν ταχθεί και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επίσης συγκαταλέγονται στους πιστωτές της επιχείρησης.
Επομένως η συναίνεση των πιστωτών είναι μεγάλη και θεωρείται θέμα χρόνου, τόσο ο στρατηγικός επενδυτής να καταθέσει τν σχετική αίτηση στα ελληνικά δικαστήρια, όσο και το δικαστήριο που θα επιφορτιστεί την υπόθεση να λάβει θετική απόφαση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν τη σχετική υπόθεση, ο πιθανός χρόνος έκδοσης της σχετικής απόφασης του δικαστηρίου θα είναι προς το τέλος του 2021 ή τις αρχές του επομένου έτους. Η πιο κρίσιμη δε απόφαση σήμερα, είναι ο στρατηγικός επενδυτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας να καταθέσει την σχετική αίτηση εξυγίανσης.
Η πρόταση αυτή εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως έγραψε χθες το powergame.gr, επιγραμματικά περιλαμβάνει:
το «κούρεμα» των οφειλών του ναυπηγείου (περίπου 50%),
μια μακροχρόνια περίοδο αποπληρωμής των εναπομενουσών οφειλών μετά το «κούρεμα» και τέλος
ένα επενδυτικό σχέδιο εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων σε βάθος 10ετίας, για το οποίο αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.
Από το σύνολο των υποχρεώσεων, η πλευρά της Onex Shipyard συμφώνησε να μην «κουρευτούν» μόνον τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Οι συνολικές υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχονται σε περίπου 430 εκατ. ευρώ και αναμένεται να περικοπούν σε περίπου 230 εκατ. ευρώ. Οι εναπομείνασες οφειλές θα τεθούν σε μακροχρόνιο διακανονισμό. Οι δύο εταιρείες που θα υποβάλλουν το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες θα στηριχθούν από την DFC στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ειδικότερα, χθες, στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, προσήλθε σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο ο επικεφαλής της Onex, Πάνος Ξενοκώστας, όσο και εκπρόσωποι του ξένου επενδυτή. Ο τελευταίος δεν κατονομάζεται, αλλά θεωρείται μεγάλο όνομα της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας.
Βασικό θέμα συζήτησης ήταν το σχέδιο εξυγίανσης των Nαυπηγείων Ελευσίνας και η κατάθεση της σχετικής αίτησης στα ελληνικά δικαστήρια από την πλευρά του στρατηγικού επενδυτή. Oι δύο ενδιαφερόμενοι επενδυτές φέρονται να έλαβαν το πράσινο φως από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, προκειμένου να καταθέσουν το σχέδιο εξυγίανσης που παρουσίασαν στον υπουργό, αλλά και στους εργαζόμενους των ναυπηγείων πριν από λίγες ημέρες.
Με την κίνηση αυτή, το ελληνικό Δημόσιο ως πιστωτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας, συναινεί στην αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων του ναυπηγείου. Εκτιμάται δε, ότι αντίστοιχη συναίνεση έχουν δώσει και οι πιστώτριες τράπεζες, ενώ επιπλέον θετικά έχουν ταχθεί και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επίσης συγκαταλέγονται στους πιστωτές της επιχείρησης.
Επομένως η συναίνεση των πιστωτών είναι μεγάλη και θεωρείται θέμα χρόνου, τόσο ο στρατηγικός επενδυτής να καταθέσει τν σχετική αίτηση στα ελληνικά δικαστήρια, όσο και το δικαστήριο που θα επιφορτιστεί την υπόθεση να λάβει θετική απόφαση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν τη σχετική υπόθεση, ο πιθανός χρόνος έκδοσης της σχετικής απόφασης του δικαστηρίου θα είναι προς το τέλος του 2021 ή τις αρχές του επομένου έτους. Η πιο κρίσιμη δε απόφαση σήμερα, είναι ο στρατηγικός επενδυτής των Ναυπηγείων Ελευσίνας να καταθέσει την σχετική αίτηση εξυγίανσης.
Η πρόταση αυτή εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως έγραψε χθες το powergame.gr, επιγραμματικά περιλαμβάνει:
το «κούρεμα» των οφειλών του ναυπηγείου (περίπου 50%),
μια μακροχρόνια περίοδο αποπληρωμής των εναπομενουσών οφειλών μετά το «κούρεμα» και τέλος
ένα επενδυτικό σχέδιο εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων σε βάθος 10ετίας, για το οποίο αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.
Από το σύνολο των υποχρεώσεων, η πλευρά της Onex Shipyard συμφώνησε να μην «κουρευτούν» μόνον τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Οι συνολικές υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχονται σε περίπου 430 εκατ. ευρώ και αναμένεται να περικοπούν σε περίπου 230 εκατ. ευρώ. Οι εναπομείνασες οφειλές θα τεθούν σε μακροχρόνιο διακανονισμό. Οι δύο εταιρείες που θα υποβάλλουν το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες θα στηριχθούν από την DFC στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας.