poreia_ekpaideutikoi
Ελλάδα

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οξύνουν την αντιπαράθεση οι συνδικαλιστές - Απεργούν τη Δευτέρα ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Το υπουργείο παιδείας είναι αποφασισμένο να επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου και να μην υποχωρήσει στις πιέσεις των συνδικαλιστών

Οξύνεται η αντιπαράθεση των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών με το υπουργείο Παιδείας για την αξιολόγηση.

Το υπουργείο παιδείας είναι αποφασισμένο να επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου και να μην υποχωρήσει στις πιέσεις των συνδικαλιστών. Για αυτό τον λόγο έδωσε άμεση απάντηση στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καταθέτοντας αντέφεση κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που έκρινε ως παράνομη την απεργία-αποχή που έχει κηρύξει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, την ερχόμενη Δευτέρα, αλλά όχι άμεσα εκτελεστέα.

ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ προσέφυγαν στο Μονομελές Εφετείο Αθηνών κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου και η έφεση ορίστηκε να εκδικαστεί αρχικά τον Ιανουάριο του 2022 αλλά με την αντέφεση του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προκειμένου να εκδικαστεί το συντομότερο η υπόθεση, αυτή θα δικαστεί τελικά την ερχόμενη Δευτέρα.

Η έφεση του υπουργείου επί της αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με την οποία κρίθηκε παράνομη η απεργία αποχή των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, μετά την αγωγή του υπουργείου Παιδείας και θα εκδικασθεί τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021 στις 12:00 το μεσημέρι. Για τη Δευτέρα ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία.

Αρχικά κρίθηκε παράνομη η απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση , ύστερα από κατεπείγουσα αγωγή που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά των Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» που στοχεύει στη μη εφαρμογή του ψηφισμένου από τη Βουλή των Ελλήνων νόμου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.

Το υπουργείο Παιδείας κατηγορεί τις ομοσπονδίες ότι «τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Συνιστά δε πλέον πάγια πρακτική των οργανώσεων αυτών να κηρύσσουν «απεργία-αποχή» από κάθε νομοθετημένη – από το Ελληνικό Κοινοβούλιο – διαδικασία που απλά δεν είναι της αρεσκείας τους, όπως π.χ. η μόλις χθεσινή εξαγγελία της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή και από την τηλεκπαίδευση σε περιπτώσεις όπου για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση (π.χ. σε περίπτωση παρεμπόδισης της πρόσβασης μαθητών στο χώρο του σχολείου).

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αποφάσεις αυτές της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών δεν εκπροσωπούν το σώμα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα επιτελούν το λειτούργημά τους με συνέπεια και ειλικρινή επιθυμία διαρκούς βελτίωσης, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Το δικαστήριο στην απόφασή του αναφέρει ότι «οι εναγόμενες Ομοσπονδίες όφειλαν να διαθέτουν το αναγκαίο προσωπικό εγγυημένης ελάχιστης υπηρεσίας, ώστε να μη ματαιωθεί, αλλά και να ικανοποιηθεί, έστω και ένα ουσιαστικό ποσοστό, η ανάγκη της εκπαίδευσης, δηλαδή η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων».

Επισημαίνεται ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική και αφορά 160.000 εκπαιδευτικούς και 15.000 σχολικές μονάδες. Επίσης θα υπάρχει αξιολόγηση του έργου και των στελεχών εκπαίδευσης και βεβαίως και των εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσης.

Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται τόσο με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η εμπειρία, οι τίτλοι σπουδών, όσο και με τα ποιοτικά, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς σε καμία περίπτωση, όπως λέει το υπουργείο, να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή τους.

Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από δύο αξιολογητές σε σειρά κριτηρίων-δεικτών και με συνέντευξη, ενώ θα αξιολογούνται και οι μέθοδοι διδασκαλίας του στην τάξη.

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και στον σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και στον καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους.

Ως προς τις συλλογικές δράσεις, ο σύλλογος διδασκόντων θα επιλέγει τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις.