Αυτεπάγγελτη έρευνα για την ακινητοποίηση των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - 1.000 ευρώ αποζημίωση στους επιβάτες
Η απόφαση της Ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
Tη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας για την ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη Δευτέρα (24/1), αποφάσισε η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητάει από τη Σιδηροδρομική Εταιρεία να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών, καλώντας την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της απόφασης της, η οποία προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ, για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.
Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε:
-Την αποκατάσταση κάθε ζημίας έναντι των επιβατών, λόγω της κατάργησης ή της απώλειας ανταπόκρισης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.
-Την επιβολή του διοικητικού προστίμου των 100.000 ευρώ κατά της σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης της εν λόγω επιχείρησης με τις διατάξεις του άρθρου 18 «Συνδρομή» παρ.1 και 3 και του άρθρου 32 του Παραρτήματος Ι «Ευθύνη σε περίπτωση κατάργησης, καθυστέρησης ή απώλειας ανταπόκρισης» του Κανονισμού των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 24.01.2022.
-Την οργάνωση το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικών υπηρεσιών μεταφοράς για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών της εταιρίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, οι οποίοιδεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συμφώνησε να καταβάλει από 1000 ευρώ στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα-Αθήνα, I/C 54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), I/C 55 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), I/C 56 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και I/C 57 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα).
Ειδικότερα με επιστολή της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής κ. Ιωάννας Τσιαπαρίκου προς τις Διοικήσεις του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε και της Σιδηροδρομικής Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ζητείται η γνωστοποίηση μέχρι την Τρίτη 01-02-2022 των παρακάτω ενεργειών και πληροφοριών που αφορούν το συμβάν της πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας I/C 54, με μηχανή ρυμούλκησης, πλησίον του σταθμού Λιβαδειάς, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο δίκτυο.
Πρώτον: Την επίσπευση διερεύνησής του συμβάντος που αφορά την πρόσκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με μηχανή ρυμούλκησης. Επίσης τη γνωστοποίηση το συντομότερο δυνατό των σχετικών εκθέσεων/ πορισμάτων των αρμόδιων επιτροπών διερεύνησης συμβάντων και ατυχημάτων, σε εφαρμογή των προβλέψεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).
Δεύτερον: Την άμεση γνωστοποίηση τυχόν ενδεδειγμένων προληπτικών μέτρων που λήφθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του ακραίου φαινομένου της χιονόπτωσης στην περιοχή. Όπως επίσης και αντίστοιχα μέτρα/ενέργειες για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης που δημιουργήθηκε εξαιτίας της ακινητοποίησης και πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας καθώς και του επακόλουθου τραυματισμού επιβατών της.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητάει από τη Σιδηροδρομική Εταιρεία να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών, καλώντας την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της απόφασης της, η οποία προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ, για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.
Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε:
-Την αποκατάσταση κάθε ζημίας έναντι των επιβατών, λόγω της κατάργησης ή της απώλειας ανταπόκρισης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.
-Την επιβολή του διοικητικού προστίμου των 100.000 ευρώ κατά της σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης της εν λόγω επιχείρησης με τις διατάξεις του άρθρου 18 «Συνδρομή» παρ.1 και 3 και του άρθρου 32 του Παραρτήματος Ι «Ευθύνη σε περίπτωση κατάργησης, καθυστέρησης ή απώλειας ανταπόκρισης» του Κανονισμού των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 24.01.2022.
-Την οργάνωση το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικών υπηρεσιών μεταφοράς για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών της εταιρίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, οι οποίοιδεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους.
1.000 ευρώ αποζημίωση στους επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν
Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής επικοινώνησε με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (του Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane Group-FSI) και ζήτησε η εταιρεία να καταβάλει από 1.000 ευρώ αποζημίωση στους επιβάτες χτεσινών δρομολογίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα, για τη μεγάλη ταλαιπωρία τους.Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συμφώνησε να καταβάλει από 1000 ευρώ στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα-Αθήνα, I/C 54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), I/C 55 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), I/C 56 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και I/C 57 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα).
Διερεύνηση για την ορθή εφαρμογή του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των εποπτικών δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων της, προχωράει παράλληλα στη διερεύνηση του συμβάντος όσον αφορά την ορθή εφαρμογή των προβλέψεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).Ειδικότερα με επιστολή της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής κ. Ιωάννας Τσιαπαρίκου προς τις Διοικήσεις του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε και της Σιδηροδρομικής Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ζητείται η γνωστοποίηση μέχρι την Τρίτη 01-02-2022 των παρακάτω ενεργειών και πληροφοριών που αφορούν το συμβάν της πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας I/C 54, με μηχανή ρυμούλκησης, πλησίον του σταθμού Λιβαδειάς, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο δίκτυο.
Πρώτον: Την επίσπευση διερεύνησής του συμβάντος που αφορά την πρόσκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με μηχανή ρυμούλκησης. Επίσης τη γνωστοποίηση το συντομότερο δυνατό των σχετικών εκθέσεων/ πορισμάτων των αρμόδιων επιτροπών διερεύνησης συμβάντων και ατυχημάτων, σε εφαρμογή των προβλέψεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).
Δεύτερον: Την άμεση γνωστοποίηση τυχόν ενδεδειγμένων προληπτικών μέτρων που λήφθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του ακραίου φαινομένου της χιονόπτωσης στην περιοχή. Όπως επίσης και αντίστοιχα μέτρα/ενέργειες για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης που δημιουργήθηκε εξαιτίας της ακινητοποίησης και πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας καθώς και του επακόλουθου τραυματισμού επιβατών της.