Η συναυλία του ΛΕΞ που διεξήχθη την Κυριακή στη Νέα Σμύρνη και στο γήπεδο του Πανιωνίου προκάλεσε πληθώρα διθυραμβικών σχολίων για τον καλλιτέχνη της ραπ.

Κόσμος που δεν γνώριζε τη μουσική του «κινηματογραφικού», ράπερ, εντυπωσιάστηκε με το εύρος των σχεδόν 25.000 ατόμων που βρέθηκαν να ακούσουν τον 38χρονο από τη Θεσσαλονίκη.

«Με συγκρίνουνε με αυτόν και τον άλλον, το έκανα να φαίνεται εύκολο μάλλον»

Τη στιγμή που η συναυλία για τους φανατικούς θαυμαστές ήταν «εύκολο» να είχε τέτοια απήχηση, αρκετός κόσμος που δεν γνώριζε τον καλλιτέχνη εντάσσεται σε μία προσπάθεια επεξήγησης κοινωνικοπολιτικών λόγων, την άκαιρη -για την ώρα- σύγκριση με την τραπ και το πρόσφατο επεισόδιο στα βραβεία MAD, αλλά και τι προκάλεσε τη μαζικότητα του πλήθους, η απάντηση εν προκειμένω, μπορεί να αποδοθεί χαρακτηριστικά. Ο «Ποιητής του Περιθωρίου» είναι ο καλλιτέχνης που εκπροσωπεί σε μεγάλο βαθμό τη ραπ και όσους ταυτίζονται μαζί της. Με τη λυρικότητα, των στίχων του, την απόδοση στο κοινό αλλά και τον κινηματογραφικό του χαρακτήρα (εξάλλου πολλοί στίχοι του παραλληλίζουν τη ζωή του με κάποια ταινία ή ορμώμενος από αυτές εμπλουτίζει με γλαφυρότητα τις «γραμμές» του), μιλώντας για τους προαναφερόμενους «ταπεινούς και πεινασμένους», για αυτούς που «έχουν την επιβίωση στο DNA τους», για την «υγρή Θεσσαλονίκη» που δεν αποχωρίζεται, αλλά και εξίσου σκληρά για τις καταστάσεις της καθημερινότητας, κατάφερε να ενώσει την Αθήνα σε ένα χώρο και μία φωνή.


Ενδεικτικό της «λαοθάλασσας» ήταν ότι το προγραμματισμένο - αρχικά - στις 2 Ιουλίου live στο Κατράκειο Θέατρο έκανε sold out σε λιγότερο από 24 ώρες λόγω της ζήτησης, με επόμενο να αποτελεί τη μεταφορά του σε ένα μέρος με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Με προγραμματισμένη ώρα έναρξης στις 21:00 και το πλήθος να συρρέει, η εμφάνισή του επί σκηνής καθυστέρησε. Λίγο μετά τις 22:00 ο ΛΕΞ εμφανίστηκε στο stage που είχε στηθεί στο τερραίν του σταδίου, ξεκινώντας με τον νέο του δίσκο «ΜΕΤΡΟ», την ώρα που μέχρι και οι εξέδρες του σταδίου γέμισαν, όπως άλλωστε ανέδειξαν και τα στιγμιότυπα που ανέβηκαν στα social media.  Κάνοντας «ντου» επί σκηνής, ο επίσης πολύ καλός φίλος και συνεργάτης του, ΣΑΝΤΑΜ, έδωσε τον δικό του ρυθμό στο live. Παράλληλα, ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε το τραγούδι «ΜΠΟΜΠΑΝ», που αναφέρεται στον αείμνηστο μπασκετμπολίτσα του Πανιωνίου, Μπόμπαν Γιάνκοβιτς, κάνοντας τους «ντόπιους» να συγκινηθούν.



Στις 12 παρά το βράδυ της Κυριακής, την ώρα που η συναυλία έφτανε στο τέλος της, ο ουρανός της Νέας Σμύρνης ήταν ακόμη κόκκινος. Το τοπίο αποκάλυψης και της ενέργειας εντός του σταδίου έκανε τη νύχτα μοναδική. Το τελευταίο τραγούδι της συναυλίας ήταν μία αφιέρωση στη μνήμη του αδικοχαμένου ράπερ ΔΠΘ, ενώ από τα ηχεία έπαιξε το τραγούδι «Στον κύκλο των Παρανόμων», απελευθερώνοντας την ίδια στιγμή λευκά περιστέρια, ως φόρο τιμής στον 38χρονο που πριν ένα μήνα έφυγε από τη ζωή. Η συμβολικότητα του κομματιού «έδεσε» και με το τελευταίο τραγούδι στον νέο δίσκο του ΛΕΞ αλλά και τελευταίο δικό του στη συναυλία με τον τίτλο «Πουλιά», χτίζοντας έτσι με θεατρικό τρόπο το δικό του αντίο στο τελευταίο άσμα στη μνήμη του ΔΠΘ.



Ακόμη, απέδωσε φόρο τιμής και στον Mad Clip, με το τραγούδι του «Το Παράθυρό μου». «Λένε πως όσοι την έκαναν γρήγορα θα παραμείνουνε νέοι, για πάντα, R.I.P. Mad Clip, Don Dada».

Το 2019 ο ΛΕΞ στο Θέατρο Πέτρας είχε καταφέρει να κόψει πάνω από 10.000 εισητήρια, μιλώντας ήδη για μία συναυλία που χαρακτηριζόταν τότε ως αυτή με ίσως τον μεγαλύτερο παλμό στη ραπ σκηνή στα νεότερα τουλάχιστον χρόνια. Όμως, δεν είναι εντυπωσιακή μόνο η μαζικότητα της προχθεσινής συναυλίας, αλλά η ταύτιση του κοινού. Παιδιά ηλικίας από 15 ετών αλλά και 40αρηδες, παλλόμενοι υπό τους ήχους του «Όχι Σήμερα», «Air Max», «Point Black», «Vittorio», «Spike Lee», «Ματωμένο Τερραίν» και όχι μόνο, ραπάροντας «για όσους δεν ραπάρουν καλά, μα έχουν τόσα και τόσα να πούνε» ζήσαν τη δική τους νύχτα.

«Ορκίστηκα να τα καταφέρω, αυτό που ακούς είναι το μόνο που ξέρω». Σίγουρα, ο ΛΕΞ κατάφερε κάτι δύσκολο με το αποτέλεσμα και την διάδοση του γεγονότος. Και ένωσε όσους ταυτίζονται μαζί του «από τους υπονόμους, μέχρι τα ουράνια».