Για τα σημαντικά οφέλη της Γραμμής 4 του μετρό που θα προκύψουν για όλους τους κατοίκους της Αθήνας, αλλά και για το περιβάλλον, μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.

Μάλιστα, μιλώντας στην ΕΡΤ1, προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά.

«Έχουμε καταφέρει να ολοκληρώσουμε μεγάλα έργα υποδομής εν μέσω μίας υγειονομικής κρίσης, μίας ενεργειακής κρίσης και της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι με τη λειτουργία του μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα συνδέεται με το μεγαλύτερο λιμάνι σε λιγότερο από μία ώρα.


Θα φυτευτούν 2.000 νέα δέντρα

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στη Γραμμή 4 του μετρό, σημείωσε ότι «καθημερινά θα μετακινούνται επιπλέον 340.000 επιβάτες μόνο με τη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ θα φυτευτούν 2.000 νέα δέντρα στην Αθήνα, καθώς και για πρώτη φορά σε συνεργασία με το Δήμο της Αθήνας, θα γίνουν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση των πλατειών».

Σχετικά με τις αντιδράσεις που έχουν επίκεντρο τον σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραγιάννης ήταν ξεκάθαρος: «Ο σχεδιασμός των έργων Μετρό γίνονται στη βάση των επιστημονικών μελετών, οι οποίες ορίζουν πού θα χωροθετηθούν οι σταθμοί. Μία οργανωμένη μειοψηφία προσπαθεί να κρατήσει μία περιοχή της Αθήνας στο ημίφως. Οι αντιδράσεις δεν εδράζονται πουθενά, σε κανένα επιστημονικό στοιχείο».

«Το Μετρό φέρνει ανάπτυξη, ζωή, φως. Αν κάποιες μειοψηφίες θέλουν να κρατήσουν μία περιοχή της Αθήνας στο ημίφως, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα το επιτρέψει», συμπλήρωσε ο υφυπουργός Υποδομών.


Αναγκαία η επέκταση του μετρό

Πρόσθεσε ότι «όσοι κινούμαστε καθημερινά στην πόλη αντιλαμβανόμαστε πόσο αναγκαία είναι η επέκταση του Μετρό, του Προαστιακού, να γίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα, η κατάσταση θα χειροτερέψει τα επόμενα χρόνια».

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης, έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον για να ακολουθήσουν σε επόμενη φάση, οι επεκτάσεις προς Μενίδι και Ζεφύρι.

Ο υφυπουργός Υποδομών ζήτησε «να μην εργαλειοποιούνται πολιτικά και να μην χρησιμοποιούνται κομματικά τα έργα υποδομών, όπως έγινε και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, γιατί ανήκουν στους πολίτες και δεν έχουν χρώμα».

Εκτίμησε ότι οι κάτοικοι του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας αντιλαμβάνονται πόσο αναγκαίο είναι το Μετρό, ένα Μέσο που όπως είπε «απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό, το πιο λαϊκό, κοινωνικό και οικονομικό μέσο μετακίνησης».


Το χρονοδιάγραμμα

Ως προς το χρονοδιάγραμμα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της Γραμμής 4 είναι τα 7 χρόνια, στο τέλος, δηλαδή, του 2029» και συμπλήρωσε ότι «για την κατασκευή της χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό υπόγεια εκσκαφή για να περιορίσουμε την όχληση, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά».


Στην τελική ευθεία για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «το έργο πλέον βρίσκεται στην τελική ευθεία. Το μετρό θα τελειώσει τέλη του 2023».

«Ήμουν στη Θεσσαλονίκη όταν ξεκίνησε το μετρό και μετά από τόσα χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί. Είναι λογική η δυσπιστία και η αμφισβήτηση των κατοίκων. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα έργα υποδομών πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επίσης, υπογράμμισε ότι, πλέον, «απελευθερώνονται χώροι στη Θεσσαλονίκη. Το μετρό θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει και Μετρό και αρχαία».


Τις επόμενες ημέρες οι υπογραφές για το Flyover

Σχετικά με το FlyOver, όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «το αμέσως επόμενο διάστημα υπογράφουμε τη σύμβαση, η οποία έχει έρθει από το Ελεγκτικό Συμβούλιο».

«Το έργο έχει χρόνο κατασκευής την 4ετία και πρόκειται να απελευθερώσει την πόλη από το κυκλοφοριακό καθώς θα διπλασιαστεί ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετείται ανά ώρα, από τις 5.000 σήμερα στις 10.000 ανά κατεύθυνση».

«Ο σιδηρόδρομος γίνεται από μεγάλος ασθενής μεγάλος πρωταγωνιστής»

Ο κ. Καραγιάννη αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει στον διαχωρισμό ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες έχουν πλέον ξεκάθαρες αρμοδιότητες.

«Στόχος», όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών, «είναι να γίνει ο σιδηρόδρομος από μεγάλος ασθενής, ο μεγάλος πρωταγωνιστής» εξηγώντας ότι «στην Ελλάδα ξεκινήσαμε έργα ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ».

«Η προσοχή μας είναι στραμμένη στο να οργανώσουμε και να κατασκευάσουμε ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο συνδεδεμένο με τα λιμάνια της χώρας. Σε έναν κόσμο που αλλάζει δεν μπορούσε να μην υπάρχει σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο» συνέχισε.

«Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση που ταλάνισε τη χώρα μας, μας άφησε πάρα πολύ πίσω σε μεγάλα έργα υποδομής που η Ελλάδα είχε ανάγκη. Πλέον, είμαστε στη φάση που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κάνουμε μεγάλα έργα υποδομής πραγματικότητα», κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.