Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος
Ο κ. Ντίτσας τόνισε ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή, όπως όλα δείχνουν
Μεγάλος είναι ο κατάλογος των νεκρών από το σφοδρό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, όταν δύο τρένα συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 32 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.
Τα δύο τρένα, ένα επιβατηγό και ένα εμπορικό, συγκρούστηκαν μετωπικά στα Τέμπη, ενώ, όπως όλα δείχνουν, κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Ο πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στην ΕΡΤ, είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για ανθρώπινο λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα.
Ακόμα, τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.
«Όσο και να φαίνεται περίεργο, πρόκειται για κάποιο λάθος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, σημείωσε, λέγοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.
Πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.
Απαντώντας στο γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη, εξήγησε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.
Σημείωσε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί, ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο.
Στη συνέχεια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές είπε.
Ο ίδιος μίλησε και στην τηλεόραση του Mega, λέγοντας πως ο μηχανοδηγός του τρένου δεν μπορεί να γνωρίζει για ποιο λόγο ο σταθμάρχης τον έβαλε σε άλλη γραμμή, ενώ υπογράμμισε πως είναι δυνατόν να μην πατήθηκε το κουμπί για να αλλάξει γραμμή το τρένο.
Όπως είπε, αν ο σταθμάρχης δεν καταλάβει εγκαίρως το λάθος, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει το τρένο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εφόσον δεν το κατάλαβε από την αρχή, στη συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να το καταλάβει».
Σημείωσε, δε, πως δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει από τη στιγμή που υπάρχει ηλεκτρονικός πίνακας.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο πραγματογνώμονας Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος.
«Μιλάμε για ένα πολύ σοβαρό περιστατικό. Πρόκειται για μία μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Είναι πολύ σίγουρο ότι η κατάσταση, τουλάχιστον από το κομμάτι των τρένων και την τεχνική τους κατάσταση ήταν καινούργια.
Προφανώς φαίνεται ότι έχουμε ανθρώπινο λάθος, γιατί βρέθηκαν και τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή. Ελέγχουν από τις Υπηρεσίες αυτό το πράγμα τώρα».
Τα δύο τρένα, ένα επιβατηγό και ένα εμπορικό, συγκρούστηκαν μετωπικά στα Τέμπη, ενώ, όπως όλα δείχνουν, κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Ο πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στην ΕΡΤ, είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για ανθρώπινο λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα.
Ακόμα, τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.
«Όσο και να φαίνεται περίεργο, πρόκειται για κάποιο λάθος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, σημείωσε, λέγοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.
Πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.
Απαντώντας στο γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη, εξήγησε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.
Σημείωσε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί, ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο.
Στη συνέχεια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές είπε.
Ο ίδιος μίλησε και στην τηλεόραση του Mega, λέγοντας πως ο μηχανοδηγός του τρένου δεν μπορεί να γνωρίζει για ποιο λόγο ο σταθμάρχης τον έβαλε σε άλλη γραμμή, ενώ υπογράμμισε πως είναι δυνατόν να μην πατήθηκε το κουμπί για να αλλάξει γραμμή το τρένο.
Όπως είπε, αν ο σταθμάρχης δεν καταλάβει εγκαίρως το λάθος, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει το τρένο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εφόσον δεν το κατάλαβε από την αρχή, στη συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να το καταλάβει».
Σημείωσε, δε, πως δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει από τη στιγμή που υπάρχει ηλεκτρονικός πίνακας.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο πραγματογνώμονας Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος.
«Μιλάμε για ένα πολύ σοβαρό περιστατικό. Πρόκειται για μία μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Είναι πολύ σίγουρο ότι η κατάσταση, τουλάχιστον από το κομμάτι των τρένων και την τεχνική τους κατάσταση ήταν καινούργια.
Προφανώς φαίνεται ότι έχουμε ανθρώπινο λάθος, γιατί βρέθηκαν και τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή. Ελέγχουν από τις Υπηρεσίες αυτό το πράγμα τώρα».