Αυξάνεται ο αριθμός των θυμάτων από την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, με τους άνδρες της Πυροσβεστικής να συνεχίζουν να επιχειρούν στα συντρίμμια των δύο τρένων, προκειμένου να εντοπίσουν κάθε αγνοούμενο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, νωρίς το πρωί οι διασώστες βρήκαν μέσα στο τρίτο βαγόνι ακόμα τρεις σορούς, ωστόσο οι έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Πηγές από την Πολιτική Προστασία αναφέρουν πως οι νεκροί από το δυστύχημα έχουν φτάσει τους 46.

Υπενθυμίζεται πως συνολικά στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 341 επιβάτες, όπως και άλλα 13 άτομα προσωπικό, δηλαδή στο σύνολο 354 άνθρωποι. Επιπλέον, στην εμπορική αμαξοστοιχία επέβαιναν άλλοι δύο άνθρωποι, δηλαδή οι μηχανοδηγοί, με τους διασώστες να αναζητούν τελικά 356 ανάμεσα στα συντρίμμια. Από το σύνολο των επιβατών, ωστόσο, που αναζητώνται από τους διασώστες, εξαιρούνται όλοι όσοι επέστρεψαν σώοι και αβλαβείς στα σπίτια τους, δηλαδή 222 άτομα, που έφυγαν από το σημείο του δυστυχήματος μέσω τουριστικών λεωφορείων.

Στον εισαγγελέα σήμερα ο σταθμάρχης – Αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες

Στο μεταξύ, στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σημειώνεται πως ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Ο ίδιος κατέθετε την Τετάρτη πάνω από 4 ώρες στις αρμόδιες Αρχές, ισχυριζόμενος αρχικώς πως είχε ακολουθήσει όλες τις διαδικασίες (όπως να γυρίσει το κλειδί για αλλαγή της ράγας που κινούνταν τα τρένα), αλλά δεν λειτούργησε το σύστημα.

Σε τροχιά σύγκρουσης

Στη συνέχεια, όμως, παραδέχθηκε πως είχε κάνει λάθος και τοποθέτησε τα τρένα στην ίδια διαδρομή, με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση, η οποία ωστόσο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλίδες ασφαλείας, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί:

«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, manual, στο σημείο αυτό, σε όλο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανουργοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μέτρων», δήλωσε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών.

Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές.

Οι κατηγορίες που βρίσκονται από τις πρώτες ώρες των ερευνών στο κάδρο των Αρχών αφορούν στο αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, από το οποίο προήλθε ο θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη έως και ισόβια.

Παράλληλα ερευνάται και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της σωματικής βλάβης από αμέλεια και κατά συρροή.

Σύμφωνα με νομικούς, η προφυλάκιση του σταθμάρχη θεωρείται δεδομένη.

Αναζήτηση ευθυνών προς κάθε κατεύθυνση

Παράλληλα, με εντολή του εισαγγελέα Eφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, που από την πρώτη στιγμή εποπτεύει τις έρευνες, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.

Με εντολή του επίσης ο εισαγγελέας Πρωτοδικών παρίσταται διαρκώς στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας, η οποία θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για τη συνολική αξιολόγηση της υπόθεσης ως προς τις αιτίες και τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Σύμφωνα, εξάλλου, με την εντολή που έδωσε από την πρώτη στιγμή του πολύνεκρου δυστυχήματος ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες της πρωτοφανούς τραγωδίας.