Υπάρχει και η διαδικασία μέσω τηλεγραφημάτων στον σιδηρόδρομο, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τον Σωτήρη Ξενάκη και τον Βασίλη Σκουρή, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών Αλέξανδρος Τζαμπαζλής.

Ειδικότερα, είπε πως από τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, δεν γνωρίζουμε πού βρίσκεται το τρένο και οι σταθμάρχες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ένα τρένο πάει πάνω στο άλλο.

Τόνισε ότι έπεσε το ρεύμα και από εκεί έγινε αντιληπτό πως κάτι συμβαίνει.

Ακόμα, σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρχουν έμπειροι σταθμάρχες και πως το πάγιο αίτημα είναι ανοιχτός και ασφαλής σιδηρόδρομος.


Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Τζαμπαζλή στα Παραπολιτικά 90,1

Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Σιδηροδρομικών, κος Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Με αφορμή τους διαλόγους μεταξύ των σιδηροδρομικών
Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Ο κανονισμός κυκλοφορίας λέει ότι εκτός από τα συστήματα τηλεδιοίκησης που δεν υπάρχουν, υπάρχει και ο κανονισμός που λειτουργεί μέσω τηλεγραφημάτων. Αν ακούσετε στη μοιραία αμαξοστοιχία που λεει ένα νούμερο, παρακάμπτεις το φωτόσημο το κόκκινο και βγαίνεις στην ευθεία, αυτό για να καταλάβετε κάποτε το δελτίο αυτό το παρέδιδε στο μηχανοδηγό ο σταθμάρχης στα χέρια του τώρα καταγράφεται από το ραδιοτηλέφωνο.

Αναφορικά με την «ελαφρότητα» των συνομιλιών
Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Η ελαφρότητα που αναφέρετε έχει να κάνει με απειρία. Την ώρα που το έχει βάλει πάνω στη γραμμή καθόδου και επειδή δεν έχουμε τηλεδιοικήση, δεν το παρακολουθεί το τρένο, δεν ξέρει πού βρίσκεται το τρένο, δεν εχει καθόλου εικόνα. Δηλαδή ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος , οι σταθμάρχες δεν υπήρχε περίπτωση να ξέρουν τι το ένα πάει πάνω στο άλλο. Όταν εγώ είμαι πεπεισμένος ότι το έχω βάλει σε άλλη γραμμή ό,τι και να μου πείτε εκείνη την ώρα εγώ θεωρώ ότι το έχω βάλει στην άλλη γραμμή. Δεν υπήρχε ούτε μια στο εκατομμύριο να γνωρίζει και πολύ δε περισσότερο δεν το παρακολουθεί.

Ερωτηθείς τι σημαίνει «φλασάρισε ένα κλειδί»
Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Μπορεί να έχει μια βλάβη ένα κλειδί, όταν φλασάρει ένα κλειδί του κοκκινίζει που σημαίνει ότι το κλειδί του λεει ότι έχω πρόβλημα αυτό το βλέπει όμως, θα μπορουσε να επιβεβαιωθεί. Θα έπρεπε να υπάρχει μια συνομιλία.

ΔΗΜ: Γίνεται να έχει φλασάρει το κλειδί και να μην το δείχνει ο πίνακας γιατί είναι χαλασμένος;
Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Ναι και αυτό γίνεται, αλλά για να ξέρω εγώ ότι έχει φλασάρει, πρέπει κάτι να δω αλλιώς πώς θα πω ότι φλάσσαρε το κλειδί. Αν φλασάρει το κλειδί, θα πρέπει να στείλω τον κλειδούχο μου να βάλει μα αρπάγη εκεί για να γίνει, ή μπορεί να έχει τέτοια βλάβη το κλειδί που να μη γίνει αλλά αν χρησιμοποιήσω την έκφραση «φλασάρει το κλειδί» σημαίνει ότι το βλέπω και το λεω, δεν το λεω χωρίς να το δω.

Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Το καταλάβανε από το ότι έπεσε το ρεύμα με το που έγινε η σύγκρουση. Από το ρεύμα καταλάβανε τι έγινε. Το ρεύμα έδειξε ότι έχει γίνει σύγκρουση, το ρεύμα έδειξε ότι κάτι συμβαίνει εκεί.

Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Εκτός από σιδηροδρομικός είμαι και πολίτης, έχω και παιδιά καταλαβαίνετε οτι αυτό το σοκ συμβαίνει για όλη την ελληνική κοινωνία. Όσον αφορά για τον σταθμάρχη, προφανώς δεν μπορεί κάποιος να πει κάτι διαφορετικό, θα έπρεπε να έχει έμπειρους σταθμάρχες.

Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Οι εργαζόμενοι λέμε το εξής, ήμασταν έτοιμοι να πάμε σε τρένα με 160 χιλιόμετρα; Ήταν έτοιμα τα συστήματα ασφαλείας; Εμείς έχουμε μια πάγια θέση σε αυτό και δεν την έχουμε αλλάξει λόγω του δυστυχήματος, η πάγια θέση μας είναι ανοιχτός σιδηρόδρομος, ασφαλής και ποιοτικός.

Α.ΤΖΑΜΠΑΖΛΗΣ: Πριν από λίγο καιρό έγινε ένα δυστύχημα στην Γερμανία με νεκρούς, μιλάμε για τη Γερμανία που έχει δίκτυο σιδηροδρομικό δεν έχει έναν άξονα, και εκεί έχουν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και όλο το πακέτο και όμως είχαμε θανατηφόρο δυστύχημα.

Είναι μακάβριο αυτό που λέω και θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων, αλλά ατυχήματα στο σιδηρόδρομο γίνονται σε όλο τον κόσμο, δεν έκλεισε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας, απλώς αυτό θα πρέπει να βελτιώσει. Όσον αφορά την Ελλάδα για την επόμενη μέρα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα θα πρέπει όμως να δούμε πως μπορουμε να το κάνουμε ασφαλέστερο και τι πρέπει να κάνουμε για να εργαστούμε πάνω σε αυτό.