ΕΛΛΑΔΑ
Πριν 15 λεπτά
Τέμπη: Ποιοι έφτασαν πρώτοι στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά τη σύγκρουση - Τι ισχύει για το μπλάνκο στο βιβλίο των βαρδιών
Πρέπει να εξεταστεί αν οι βάρδιες των σταθμαρχών κύλησαν ομαλά το μοιραίο βράδυ ή αν κάποιος έφυγε νωρίτερα
Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η οργή των πολιτών ξεχειλίζει και όλοι ζητούν να τιμωρηθούν όσοι ευθύνονται για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Πλέον τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη που καλείται να επιτελέσει το δύσκολο έργο της και να αποδώσει τις ευθύνες στους αρμοδίους, με τον κύκλο των κατηγορουμένων για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά να αυξάνεται συνεχώς, μετά και τις τρεις νέες ποινικές διώξεις που ασκήθηκαν.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά, με τους εμπλεκόμενους να επιρρίπτουν την ευθύνη ο ένας στον άλλον, ενώ πρέπει να εξεταστεί αν οι βάρδιες των σταθμαρχών κύλησαν ομαλά το μοιραίο βράδυ ή αν κάποιος έφυγε νωρίτερα.
Ένα στοιχείο που πρέπει να εξεταστεί είναι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του TLive, αν το βιβλίο στο οποίο οι σταθμάρχες υπογράφουν τις βάρδιες τους έχει σβήσιμο με μπλάνκο.
Όπως υποστηρίζει ο 59χρονος σταθμάρχης, όταν τελειώνει τη βάρδια του, ένας σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να υπογράψει και να παραδώσει το βιβλίο που έχουν στον επόμενο που έχει βάρδια.
Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι ώρα παράδοσης και παραλαβής έχει σβηστεί με μπλάνκο. Η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί ερωτήματα, αν το μπλάνκο χρησιμοποιήθηκε για να διορθώσει κάποιος ένα λάθος που έκανε ή αν χρησιμοποιήθηκε σκοπίμως από κάποιον, για να αλλάξουν οι ώρες μετά το δυστύχημα και κατ' επέκταση να αποκρύψουν κάποια στοιχεία.
«Μετά τη σύγκρουση, η αλλαγή βάρδιας διορθώθηκε με μπλάνκο. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π.Κ. είναι 22:20», φέρεται να είπε στις Αρχές.
Βέβαια, σχετικά με τις ώρες ο 59χρονος πέφτει σε αντιφάσεις, καθώς άλλα είπε στον επιθεωρητή Λάρισας και άλλα στην απολογία του.
Ωστόσο, μετά από αυτή την αναφορά του σταθμάρχη, μπαίνει στο στόχαστρο των Αρχών τι έγινε και ποιος πέρασε από το σταθμαρχείο Λάρισας από τις 23:20 περίπου που σημειώθηκε το δυστύχημα μέχρι και τις 03:00 τα ξημέρωμα όταν έφτασε στο σημείο η αστυνομία.
Σύμφωνα με το Star, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στο σταθμαρχείο ήταν ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, στις 23:30 και ήταν εκείνος που ειδοποίησε τον απογευματινό σταθμάρχη για τη σύγκρουση.
«Έλα πίσω, έχει σύγκρουση», του είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, όπως είχε πει ο έμπειρος σταθμάρχης, όταν ρώτησε τον συνάδελφό του γιατί είχε φύγει νωρίτερα, του απάντησε: «πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;».
Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Β. Σ. (σ.σ. 59χρονος σταθμάρχης), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ), τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ) εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα», είχε πει στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής.
Περίπου στις 3:00 έφτασε στο σημείο η αστυνομία και αποχώρησε μία ώρα αργότερα, ωστόσο ήδη κάποιος είχε βάλει μπλάνκο στην αλλαγή της βάρδιας στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες μέσα στο γραφείο τους.
Συνεπώς ό,τι έγινε με το μπλάνκο συνέβη μεταξύ 12 και 3 ή πιο πριν και η ανακρίτρια, η οποία ερευνά την υπόθεση και έχει στα χέρια της το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής, καλείται να το ερευνήσει.
Πλέον τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη που καλείται να επιτελέσει το δύσκολο έργο της και να αποδώσει τις ευθύνες στους αρμοδίους, με τον κύκλο των κατηγορουμένων για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά να αυξάνεται συνεχώς, μετά και τις τρεις νέες ποινικές διώξεις που ασκήθηκαν.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά, με τους εμπλεκόμενους να επιρρίπτουν την ευθύνη ο ένας στον άλλον, ενώ πρέπει να εξεταστεί αν οι βάρδιες των σταθμαρχών κύλησαν ομαλά το μοιραίο βράδυ ή αν κάποιος έφυγε νωρίτερα.
Ένα στοιχείο που πρέπει να εξεταστεί είναι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του TLive, αν το βιβλίο στο οποίο οι σταθμάρχες υπογράφουν τις βάρδιες τους έχει σβήσιμο με μπλάνκο.
Όπως υποστηρίζει ο 59χρονος σταθμάρχης, όταν τελειώνει τη βάρδια του, ένας σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να υπογράψει και να παραδώσει το βιβλίο που έχουν στον επόμενο που έχει βάρδια.
Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι ώρα παράδοσης και παραλαβής έχει σβηστεί με μπλάνκο. Η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί ερωτήματα, αν το μπλάνκο χρησιμοποιήθηκε για να διορθώσει κάποιος ένα λάθος που έκανε ή αν χρησιμοποιήθηκε σκοπίμως από κάποιον, για να αλλάξουν οι ώρες μετά το δυστύχημα και κατ' επέκταση να αποκρύψουν κάποια στοιχεία.
«Μετά τη σύγκρουση, η αλλαγή βάρδιας διορθώθηκε με μπλάνκο. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του Π.Κ. είναι 22:20», φέρεται να είπε στις Αρχές.
Βέβαια, σχετικά με τις ώρες ο 59χρονος πέφτει σε αντιφάσεις, καθώς άλλα είπε στον επιθεωρητή Λάρισας και άλλα στην απολογία του.
Ωστόσο, μετά από αυτή την αναφορά του σταθμάρχη, μπαίνει στο στόχαστρο των Αρχών τι έγινε και ποιος πέρασε από το σταθμαρχείο Λάρισας από τις 23:20 περίπου που σημειώθηκε το δυστύχημα μέχρι και τις 03:00 τα ξημέρωμα όταν έφτασε στο σημείο η αστυνομία.
Ποιοι πέρασαν από το σταθμαρχείο Λάρισας
Σύμφωνα με το Star, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στο σταθμαρχείο ήταν ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, στις 23:30 και ήταν εκείνος που ειδοποίησε τον απογευματινό σταθμάρχη για τη σύγκρουση.«Έλα πίσω, έχει σύγκρουση», του είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, όπως είχε πει ο έμπειρος σταθμάρχης, όταν ρώτησε τον συνάδελφό του γιατί είχε φύγει νωρίτερα, του απάντησε: «πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;».
Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Β. Σ. (σ.σ. 59χρονος σταθμάρχης), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ), τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ) εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα», είχε πει στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής.
Περίπου στις 3:00 έφτασε στο σημείο η αστυνομία και αποχώρησε μία ώρα αργότερα, ωστόσο ήδη κάποιος είχε βάλει μπλάνκο στην αλλαγή της βάρδιας στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες μέσα στο γραφείο τους.
Συνεπώς ό,τι έγινε με το μπλάνκο συνέβη μεταξύ 12 και 3 ή πιο πριν και η ανακρίτρια, η οποία ερευνά την υπόθεση και έχει στα χέρια της το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής, καλείται να το ερευνήσει.