Νέα σοκαριστικά στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας για την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, που είχε βάρδια το βράδυ της φονικής σύγκρουσης, προχώρησε πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Ρετσινά, ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ήξερε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου».

Όπως εξήγησε στην ΕΡΤ, «η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα το 2022 και λειτουργεί άψογα. Σε αυτό, δε, υπάρχει ένα "μαύρο κουτί" που καταγράφει τις κινήσεις που γίνονται σε αυτό. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν ήξερε να το χρησιμοποιήσει, καθώς τις προηγούμενες ημέρες, από τις 10 το βράδυ και μετά, δεν υπάρχει καταγραφή».

Υπενθυμίζεται ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας ήταν 5 ημέρες σερί νυχτερινή βάρδια στο σταθμαρχείο Λάρισας πριν από το μοιραίο βράδυ.

Το δεύτερο στοιχείο που κατά τον κ. Ρετσινά δείχνει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, που βρίσκεται ήδη στη φυλακή για την εμπλοκή του στη σύγκρουση των τρένων, δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας είναι οι κινήσεις του με τον συρμό του προαστιακού 2597 πριν από το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Κάνει λάθος με τον προαστιακό από Θεσσαλονίκη, χειροκίνητα, δεν έχει λειτουργήσει μια αλλαγή και έβαλε το τρένο να πηγαίνει προς Βόλο μέχρι που το κατάλαβε και έκανε το τρένο να προχωρήσει σε οπισθοπορεία», σημείωσε ο κ. Ρετσινάς.

Όσον αφορά, δε, τον ισχυρισμό του σταθμάρχη Λάρισας περί «φλασαρίσματος» του κλειδιού, ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτίμησε ότι δεν συνέβη ποτέ, καθώς, όπως είπε, «αν συνέβαινε το φλασάρισμα, το σύστημα θα του έδειχνε με φωτάκια το πρόβλημα και θα ενεργοποιούσε τον κλειδούχο».

Ο κ. Ρετσινάς πρόσθεσε ότι ο σταθμάρχης Λάρισας έκανε άλλο ένα λάθος, αφού «στο τηλεγράφημα πρέπει να λες πού γίνεται η κίνηση, την άνοδο ή την κάθοδο, γιατί για να φύγει από την άνοδο το τρένο, σημαίνει ότι είναι κομμένη για συγκεκριμένο λόγο και κάνουμε μονοδρόμηση».

Στη συνέχεια, είπε πως και «ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει "από πού φεύγω" και να αναγγείλει ότι η 62 φεύγει από Λάρισα από τη γραμμή ανόδου. Αν τον είχε ρωτήσει, θα του είχε πει άνοδο (σ.σ.: και έτσι θα είχε αντιληφθεί ότι κάτι γινόταν λάθος, δεδομένου ότι η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στην κάθοδο), γιατί ο σταθμάρχης είχε τρικυμία εν κρανίω εκείνη τη στιγμή».


Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια απόσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου», είχε εξηγήσει πριν από μερικές ημέρες ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί -γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα- για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να έχει μπει στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο», είχε υπογραμμίσει ο κ. Τερεζάκης.