Οι μισοί από τους τέσσερις τένοντες της Γέφυρας των Σερβιών αντιμετωπίζουν πρόβλημα, ως εκ τούτου το απόγευμα του Σαββάτου βγήκε απαγορευτικό για βαρέα οχήματα. Από τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Κοζάνης λήφθηκε η απόφαση. 

«Οι ζημιές αφορούν σε σοβαρές ρωγμές που διαπιστώθηκαν κατά την -εκτεταμένη και αναλυτική με ειδικό εξοπλισμό- τεχνική επιθεώρηση που πραγματοποίησαν το φθινόπωρο της περασμένης χρονιάς, ο μηχανικός της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Παναγιώτης Πανέτσος με τον καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο.

Σύμφωνα με τον κ. Κατάκαλο, οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τους 350 τόνους τοπικά» αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στις 9 Μαρτίου, με αφορμή την επιθεώρηση που πραγματοποίησε ο περιφερειάρχης, Γεώργιος Κασαπίδης, στις εργασίες ενίσχυσης του συγκεκριμένου τμήματος της γέφυρας, από κοινού με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο.


Οι εργασίες ενίσχυσης -αναφερόταν στην ανακοίνωση- θα διαρκέσουν όλο τον Μάρτιο και θα ολοκληρωθούν τον Απρίλιο, οπότε και αναμένεται να δοθεί σε ελεύθερη κυκλοφορία η γέφυρα (σ.σ. με βάση νεώτερες πληροφορίες, ωστόσο, οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής επισήμως, δεν αποκλείεται να παραταθούν).

Με βάση την ίδια ανακοίνωση, η τελευταία επιθεώρηση της γέφυρας είχε γίνει το 1995, έπειτα από τον σεισμό του Μαΐου εκείνης της χρονιάς, ενώ «μετά τις εργασίες επισκευής των σοβαρών ρωγμών, θα ακολουθήσει μεγάλη συνολική συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων».

Υπενθυμίζεται ότι η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, που δόθηκε στην κυκλοφορία το 1975, είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους σχεδόν 1,4 χιλιομέτρων. Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Λάρισας και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 7 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Σερβίων.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας:

-Η κυκλοφορία των οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων και μέγιστο ύψος 4 μέτρων, τα οποία είτε έχουν αναχωρήσει από περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης είτε έχουν ως προορισμό αυτές, θα διεξάγεται ως εξής: από το 30ό χλμ της Εθνικής Οδού Κοζάνης-Λάρισας (διασταύρωση Αυλών) προς Αυλές- Γούλες- Ρύμνιο- Γέφυρα Ρυμνίου- υπό χαρακτηρισμό οδικό δίκτυο- Καισαρειά (περιφερειακή οδός)- Επαρχιακή Οδό Άνω Κώμης-Καισαρειάς. Στη συνέχεια, εκ νέου είσοδος στο υπό χαρακτηρισμό οδικό δίκτυο προς διασταύρωση με τη Δημοτική Οδό Κοζάνης-Καρυδίτσας- αριστερά προς Καρυδίτσα-δεξιά προς Δημοτική Οδό Καρυδίτσας-Λευκόβρυσης- Επαρχιακή Οδός Κοζάνης-Αιανής- Κυκλικός Κόμβος εισόδου πόλεως Κοζάνης- Βατερό- Ενωτική Οδός ή Εγνατία Οδός και αντιστρόφως.

-Η κυκλοφορία των οχημάτων αυτού του είδους με κατεύθυνση από Λάρισα προς Κοζάνη και αντίστροφα, θα διεξάγεται μέσω της Εγνατίας Οδού, είτε προς Γρεβενά είτε προς Βέροια.

-Στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, το πλάτος κυκλοφορίας περιορίζεται στα τέσσερα μέτρα και το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται στα 40χλμ/ ώρα.

-Η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στην Εθνική Οδό Κοζάνης- Λάρισας, διεξάγεται κανονικά, «ρυθμιζόμενη από τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες για την εναλλακτική μονοδρόμηση της οδού "από την Χ/Θ 18+900 έως την Χ/Θ 20+300 (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων)"».