Σε δύο νέες καταγγελίες προχώρησε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Γενιδούνιας αναφέρθηκε σε όσα έγραψε και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook σχετικά με εμπορική αμαξοστοιχία που επιχείρησε να ταξιδέψει αν και οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν διακοπεί μετά την τραγωδία.

«Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας διάλογος με την πολιτική ηγεσία για να παρθούν επιπλέον μέτρα και κανονιστικές διατάξεις, έτσι ώστε να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο μέχρι να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας και να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα τρένα. Με έκπληξη εχθές πληροφορηθήκαμε ότι ο ΟΣΕ είχε δώσει άδεια να εκκινήσει ένας εμπορευματικός συρμός, 8:30 από Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση για επιπλέον μέτρα σε μη τηλεδιοικούμενο μέρος του δικτύου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γενηδούνιας.

«Και εκεί παρενέβη το σωματείο μας ευγενικά και με τρόπο μιλήσαμε με τους συναδέλφους μας και το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε. Εμείς το θεωρούμε απαράδεκτο αυτό που έγινε. Όταν γίνεται ένας διάλογος, περιμένουμε να ολοκληρωθεί αυτός, να μπουν οι βάσεις σε όλα όσα θα συμφωνήσουμε και ο σιδηρόδρομος να αρχίσει να επαναλειτουργεί με ασφάλεια[…] Κοιτάξτε, σε μια βδομάδα πιστεύω θα έχουμε τα πρώτα δρομολόγια», συμπλήρωσε.

Η ανάρτηση του Κώστα Γενηδούνια


Χωρίς να έχει δοθεί καμία επιπλέον οδηγία ή διευκρίνιση , ο ΟΣΕ σήμερα έδινε άδεια να κυκλοφορήσουν εμπορικά τρένα σε μη...

Δημοσιεύτηκε από Kostas Genidounias στις Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2023

Για το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Μιλώντας στη συνέχεια για το σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας, ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών ανέφερε: «Εγώ θα σταθώ στην ανακοίνωση του ΟΣΕ που είπε ότι κάηκε εκεί στην περιοχή τον Ιούνιο του ’19. Τον Νοέμβριο του 2022 έχει δοθεί σε λειτουργία το κομμάτι της τηλεδιοίκησης Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα. Από Λάρισα και πάνω δεν λειτουργεί το το κομμάτι αυτό τουλάχιστον σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε εμείς οι μηχανοδηγοί. Άρα στο σημείο που έγινε το συμβάν – που είναι γύρω στα 20 χλμ. μετά τη Λάρισα – δεν υπήρχε η δυνατότητα να ελέγχεται ότι το ένα τρένο κατευθύνεται πάνω στο άλλο».

«Περίεργο που δεν ακούμε το σύνολο των διαλόγων της αμαξοστοιχίας με τον σταθμάρχη»

Σε σχέση με τους διαλόγους των εργαζόμενων που έχουν έρθει στη δημοσιότητα, ο κ. Γενηδούνιας είπε ότι αυτό που είναι περίεργο είναι ότι δεν ακούμε το σύνολο των διαλόγων της αμαξοστοιχίας με τον σταθμάρχη.

«Κι αυτό για εμάς από την πρώτη μέρα έχει εγείρει σοβαρά ζητήματα σε σχέση με το κατά πόσο γίνεται μια προσπάθεια να διαχυθούν ευθύνες μόνο στους ανθρώπους που εργάζονταν εκείνη τη μέρα στην περιοχή. Ακούμε μόνο το Intercity να φεύγει με κόκκινο φωτόσημο από τη Λάρισα, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα παρουσιάζει εκ των πραγμάτων κάποια δυσκολία», διευκρίνισε ο ίδιος.

«Βλέπουμε ένα άλλο βίντεο στο οποίο πάλι άλλος συρμός του προαστιακού μπαίνει με κόκκινο στον σταθμό της Λάρισας και διαπιστώνει προβλήματα και πέραν αυτού μετά ακούμε συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών οι οποίες είναι στα εσωτερικά τους τηλέφωνα, οι οποίες εντάξει δεν είναι και ευχάριστες να ακούγονται. Ωστόσο, όμως, αυτό που παραμένει κρίσιμο για εμάς και περιμένουμε για να τοποθετηθούμε με σαφήνεια είναι να έχουμε το σύνολο των επίμαχων συνομιλιών: το Intercity με τον σταθμό της Λάρισας», δήλωσε επιπρόσθετα.

«Απόπειρα να δημιουργηθούν εντυπώσεις»

Παράλληλα ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών ανέφερε ότι είναι αδιανόητο 14 ώρες μετά από ένα τέτοιο σιδηροδρομικό δυστύχημα να διακινείται στο Youtube συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό κομμένη – είναι εμφανώς κομμένη – γιατί μετά έρχεται άλλη συνομιλία με άλλο τρένο το οποίο αναχωρεί 3 λεπτά αργότερα από τον σταθμό της Λάρισας.

«Αυτό από εμάς καταγγέλθηκε από την πρώτη μέρα ως μια απόπειρα να δημιουργηθούν εντυπώσεις και να εξυφανθούν σενάρια για το τι ακριβώς έχει φταίξει. Όταν ακούσουμε το σύνολο των συνομιλιών – γιατί υπάρχουν και καταθέσεις οι οποίες λένε ότι ο μηχανοδηγός ξαναρώτησε και μια και δυο και τρεις φορές, καταθέσεις που βγαίνουν στη δημοσιότητα και εμείς δεν μπορούμε να τις επιβεβαιώσουμε γιατί είναι μέρος της δικογραφίας – θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε κι εμείς και να πούμε τι ακριβώς βλέπουμε στην περιοχή. Το μοναδικό βέβαιο είναι ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης βρισκόταν σε λανθάνουσα κατάσταση, δηλαδή υπήρχαν κόκκινα φωτοσήματα», επισήμανε.