Σε συμφωνία οδηγούνται η διοίκηση των σιδηροδρόμων και οι εργαζόμενοι για τη σταδιακή επαναλειτουργία των συρμών από αύριο.

Αυτήν την ώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη συνάντηση των εκπροσώπων των μηχανοδηγών με τους επιτελείς της Ηellenic Train, εξετάζοντας τις προτάσεις τους.

Όπως επεσήμανε σε συζήτηση του με τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του σωματείου Κώστας Γενιδούνιας, οι μηχανοδηγοί είναι θετικοί στο να ανέβουν ξανά τρένα.

Μάλιστα, εκτίμησε ότι αύριο θα ξεκινήσει κανονικά τα δρομολόγια ο προαστιακός. Από την πλευρά του, ο έτερος πρόεδρος των εργαζομένων Νίκος Τσουκαλάκης δήλωσε πως ήδη από την Κυριακή καταγραφικό τρένο (το αποκαλούμενο κίτρινο) ελέγχει τις γραμμές σε όλο το δίκτυο.

Επίσης, η διοίκηση του ΟΣΕ διαβεβαιώνει ότι έχουν γίνει οι κατάλληλες εργασίες καθαρισμού και έχει διατεθεί κατάλληλο και έμπειρο προσωπικό.

Πάντως, η εφαρμογή τηλεσυστημάτων για την εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους, ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί. «Αν τηρηθεί στο 100% ο Κανονισμός Κυκλοφορίας από σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, τότε δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να συμβεί το οτιδήποτε», διαβεβαιώνει ο γ.γ. γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών επικεφαλής των σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσιούκης στα Parapolitika.gr.

Επισημαίνει ότι στην περίπτωση των Τεμπών, πέραν της απειρίας του προφυλακισθέντος Β. Σαμαρά, διαπιστώθηκαν σωρεία λαθών και από άλλους εμπλεκόμενους και ελλείψεις στην τηλεδιοίκηση, ενώ καθοριστικές ήταν οι καθυστερήσεις και στα τρία δρομολόγια.

«Και η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική και ο Προαστιακός είχαν καθυστέρηση μία ώρα, με συνέπεια η ευθύνη της διαχείρισης να μεταφερθεί στον άπειρο σταθμάρχη που τον είχαν βάλει βραδινή βάρδια ακριβώς επειδή είχε μόλις γίνει σταθμάρχης».


Το πρόγραμμα επαναλειτουργίας

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξήγγειλε ο νέος υπουργός Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης, από αύριο Τετάρτη 22 Μαρτίου, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Τα τρένα, θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).