Στη δικογραφία για την τραγωδία στα Τέμπη, πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, μπήκε και το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, το οποίο περιλαμβάνει την περιβόητη σύμβαση 717.

Στο πόρισμα των 180 σελίδων φαίνεται πως καταγράφονται ευθύνες σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και την διαχειρίστρια εταιρία τόσο ως προς την επικοινωνία των αμαξοστοιχιών όσο και την τηλεδιοίκηση.

Δύο ημέρες πριν από τις απολογίες του απογευματινού σταθμάρχη Λάρισας και του ενισχυτικού συμβασιούχου, που και οι δύο φαίνεται πως έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους, αφήνοντας μόνο του τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη, νέα στοιχεία- φωτιά έρχονται στο φως.

Αποκαλύπτεται πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης φαίνεται να γνώριζε πώς να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης, σε αντίθεση με τα όσα δήλωσε κατά την απολογία του. Σε έγγραφο έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις του τις ημέρες που είχε βάρδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας.

Από τη νύχτα της 24ης Φεβρουαρίου και για 4 βράδια, ο 59χρονος πραγματοποίησε συνολικά 54 κινήσεις από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας, εκ των οποίων 9 ήταν αυτόματης χάραξης. Το μοιραίο βράδυ δεν καταγράφεται καμία κίνηση.

Ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα απολογηθεί την Δευτέρα, την Τρίτη ο απογευματινός σταθμάρχης και την Πέμπτη ο επιθεωρητής κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, ο επιθεωρητής που θα καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων αναμένεται να υποστηρίξει πως οι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριό τους, πως ήταν υποχρεωμένος να αξιοποιήσει και τους άπειρους σταθμάρχες και πως είχαν όλοι οι σταθμάρχες πιστοποίηση. Αναμένεται επίσης να επικαλεστεί την ολιγωρία στην εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης.

Οργανωμένο πλιάτσικο

Και ενώ η χώρα πενθεί 57 νεκρούς, κάποιοι χωρίς αιδώ εκμεταλλεύτηκαν το διάστημα χωρίς τη λειτουργία των τραίνων και έκαναν πλιάτσικο. Όπως καταγγέλλουν στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ εργαζόμενοι του ΟΣΕ ήδη από τις δοκιμαστικές διαδρομές επανεκκίνησης του δικτύου ήρθαν αντιμέτωποι με λεηλασίες.

Παλιές ράγες, συστήματα πέδησης, φρένα ,συνδετήρες και αντίβαρα οι βασικοί στόχοι των αγνώστων.

Όπως καταγγέλλει στο «ΒΗΜΑ» ο Νίκος Μοδιώτης εκπρόσωπος της εταιρείας PETROLMAK από τις 15 μέχρι και τις 20 Μαρτίου άγνωστοι έκλεψαν εξαρτήματα από 15 βαγόνια που ήταν σταθμευμένα στο κέντρο διαλογής στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα στις 18 Μαρτίου οι υπεύθυνες εταιρείες για τα σταθμευμένα βαγόνια ανακάλυψαν τρύπα στον μαντρότοιχο του κέντρου διαλογής από όπου εικάζεται ότι βγήκαν τα υλικά.

Καταγγελίες για απόπειρα δολιοφθοράς στο δίκτυο τις τελευταίες ημέρες έρχονται και από την περιοχή του Ασπροπύργου, ενώ η εικόνα από όπου διέρχεται ο προαστιακός, ειδικά στο ρεύμα προς Πελοπόννησο, είναι αποκαρδιωτική, καθώς υπάρχουν χωματερές δίπλα στις ράγες.

«Πετάνε μπάζα για να μην τα πάνε στη χωματερή, καίνε αυτοκίνητα και τα αφήνουν δίπλα στις γραμμές. Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν περίφραξη σε αυτό το κομμάτι του δικτύου;», ανέφερε στο «ΒΗΜΑ» ο Γιώργος Ιωάννου, δημοτικός υπάλληλος στον τομέα της καθαριότητας Ασπροπύργου.

Οι κάτοικοι της περιοχής ζητούν οι γραμμές να καθαριστούν άμεσα για την ασφαλή διέλευση των συρμών.