Το Κογκρέσο έδωσε το πράσινο φως για την απόκτηση 76 αμφίβιων αποβατικών οχημάτων στην Ελλάδα
Θα αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Βόλο
Οι Πεζοναύτες της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών θα πρέπει να αποχαιρετήσουν τις πεπαλαιωμένες αβάκ (αποβατικές άκατοι) με τις οποίες «έπιαναν ακτή» από τα χρόνια ακόμα της ίδρυσης τους. Η είδηση ότι το Κογκρέσο έδωσε το πράσινο φως για την απόκτηση 76 αμφίβιων αποβατικών οχημάτων AAV7A1, στην Ελλάδα, για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη.
Το τελικό ύψος της συμφωνίας αναμένεται να είναι μικρότερο των 268 εκατομμυρίων δολαρίων όπως αναφέρεται στην επιστολή του Κογκρέσου καθώς, όπως συμβαίνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, οι Αμερικανοί συμπεριλαμβάνουν στην απάντηση τους όλες τις πιθανές επιλογές και τα παρελκόμενα που αφορούν στον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων.
Έτσι, το τελικό ύψος της συμφωνίας αναμένεται να καθοριστεί όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Τα αμφίβια αποβατικά οχήματα τα οποία έχουν αποσυρθεί από τον Αμερικανικό Στρατό, πρόκειται να αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Βόλο και να μεγιστοποιήσουν τις πολεμικές τους αρετές.
Η αλήθεια είναι ότι τρόπος απόβασης και η διενέργεια αμφίβιων επιχειρήσεων με τον τρόπο που διεξάγονταν ως τώρα από τις Ελληνικές Αμφίβιες Δυνάμεις ανήκε στον προηγούμενο αιώνα. Σε πραγματικές συνθήκες οι Πεζοναύτες θα πλήρωναν βαρύ φόρο αίματος λόγω του πεπαλαιωμένου υλικού και μέσων που είχαν στην διάθεση τους. Οι αποβατικές άκατοι χρονολογούνται από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η ανάγκη εκσυγχρονισμού των αποβατικών μέσων που χρησιμοποιούν οι Έλληνες πεζοναύτες είχε τεθεί συνεχώς τόσο από το ΓΕΣ όσο και το ΓΕΕΘΑ. Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία χρόνια, στις αποβατικές ασκήσεις, οι Έλληνες πεζοναύτες χρησιμοποιούν λέμβους και όχι αβάκ αφού στην ουσία είναι παροπλισμένες. Το κάθε αμφίβιο όχημα μπορεί να μεταφέρει έως 25 Πεζοναύτες με τον εξοπλισμό τους και να τους βγάλει την ακτή «στεγνούς» υποστηρίζοντάς τους με πυρά πολυβόλου τον 0,50 και τον εκτοξευτή βομβίδων των 40mm. Εν αναμονή εξελίξεων λοιπόν και ποιος ξέρει, ίσως τα δούμε στην επόμενη παρέλαση.
Το τελικό ύψος της συμφωνίας αναμένεται να είναι μικρότερο των 268 εκατομμυρίων δολαρίων όπως αναφέρεται στην επιστολή του Κογκρέσου καθώς, όπως συμβαίνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, οι Αμερικανοί συμπεριλαμβάνουν στην απάντηση τους όλες τις πιθανές επιλογές και τα παρελκόμενα που αφορούν στον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων.
Έτσι, το τελικό ύψος της συμφωνίας αναμένεται να καθοριστεί όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Τα αμφίβια αποβατικά οχήματα τα οποία έχουν αποσυρθεί από τον Αμερικανικό Στρατό, πρόκειται να αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Βόλο και να μεγιστοποιήσουν τις πολεμικές τους αρετές.
Η αλήθεια είναι ότι τρόπος απόβασης και η διενέργεια αμφίβιων επιχειρήσεων με τον τρόπο που διεξάγονταν ως τώρα από τις Ελληνικές Αμφίβιες Δυνάμεις ανήκε στον προηγούμενο αιώνα. Σε πραγματικές συνθήκες οι Πεζοναύτες θα πλήρωναν βαρύ φόρο αίματος λόγω του πεπαλαιωμένου υλικού και μέσων που είχαν στην διάθεση τους. Οι αποβατικές άκατοι χρονολογούνται από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η ανάγκη εκσυγχρονισμού των αποβατικών μέσων που χρησιμοποιούν οι Έλληνες πεζοναύτες είχε τεθεί συνεχώς τόσο από το ΓΕΣ όσο και το ΓΕΕΘΑ. Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία χρόνια, στις αποβατικές ασκήσεις, οι Έλληνες πεζοναύτες χρησιμοποιούν λέμβους και όχι αβάκ αφού στην ουσία είναι παροπλισμένες. Το κάθε αμφίβιο όχημα μπορεί να μεταφέρει έως 25 Πεζοναύτες με τον εξοπλισμό τους και να τους βγάλει την ακτή «στεγνούς» υποστηρίζοντάς τους με πυρά πολυβόλου τον 0,50 και τον εκτοξευτή βομβίδων των 40mm. Εν αναμονή εξελίξεων λοιπόν και ποιος ξέρει, ίσως τα δούμε στην επόμενη παρέλαση.