Η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη εξακολουθεί να αποτελεί την ανοιχτή πληγή για τη χώρα, καθώς οι 57 άνθρωποι που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα έχουν πληγώσει κάθε Έλληνα. Την ίδια στιγμή αίτημα των συγγενών των θυμάτων, αλλά και όλης της χώρας, αποτελεί η απάντηση για την έκρηξη που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων, με αποτέλεσμα πολλοί τραυματίες να χάσουν τη ζωή τους από τη φωτιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι εμπειρογνώμονες, η απάντηση για την τεράστια φωτιά που προβλήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το μοιραίο βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου, από την οποία πέθαναν 57 άνθρωποι, κρύβεται στις μηχανές των αμαξοστοιχιών.

 Σύμφωνα με δημοσίευμα του newsit.gr, ό,τι απέμεινε από τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη φυλάσσεται σε αμαξοστάσιο του ΟΣΥ, εκεί όπου βρίσκονται εμπειρογνώμονες τόσο του Οργανισμού όσο και ιδιώτες που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων για να ερευνήσουν και να διαπιστώσουν τα αίτια της τραγωδίας.

 Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην εκπομπή TLive με την Τατιάνα Στεφανίδου, η απάντηση για τη φωτιά που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση και ανέβασε τη θερμοκρασία στα βαγόνια έως και στους 1.300 βαθμούς Κελσίου «κρύβεται» στις 3 μηχανές των αμαξοστοιχιών, στη μία του Intercity 62 και στις άλλες δύο της εμπορικής.



 Ειδικότερα, η πρώτη εκτίμηση των εμπειρογνωμόνων είναι ότι με τη μετωπική σύγκρουση των τρένων ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο της ανάφλεξης και έσπασε το δοχείο με τα λάδια, από το οποίο προκλήθηκε η τεράστια έκρηξη και το «μανιτάρι» που σχημάτισε η φωτιά.

 Σημειώνεται ότι κάθε τρένο κουβαλάει 2,5 τόνους λάδια σε κάθε μηχανή, που σημαίνει ότι στο σημείο υπήρχαν συνολικά 7,5 τόνοι λαδιών μηχανής. Ωστόσο, τα ερωτήματα τώρα αφορούν τα δευτερόλεπτα που χρειάστηκαν μετά τη σύγκρουση για να ανέβει τόσο πολύ το όριο της θερμοκρασίας και να προκαλέσει έκρηξη τέτοιου μεγέθους.

 «Προσπαθούμε να βρούμε κενά σε θέματα πυρασφάλειας, κάποιες συνολικές ελλείψεις. Το ζήτημα είναι να βρούμε τρόπο να μην ξαναγίνει», δηλώνει πραγματογνώμονας στην κάμερα του TLive με την Τατιάνα Στεφανίδου. «Σήμερα έχει αρχίσει η επιτόπια διερεύνηση των συγκεκριμένων βαγονιών, προκειμένου να βρεθούν τυχόν στοιχεία που θα χρησιμοποιήσουμε στη μετέπειτα έρευνά μας», προσθέτει ένας ερευνητής.

 Όσον αφορά την παρουσία στελεχών του Χημείου του Κράτους που μετέβησαν στο σημείο με τα βαγόνια των μοιραίων τρένων που συγκρούστηκαν τα Τέμπη, ο ερευνητής εξηγεί ότι «έχουν έρθει να πάρουν δείγματα, ως είθισται όταν υπάρχει πυρκαγιά, για να διαπιστωθεί τι την προκάλεσε».



 Οι μετασχηματιστές των τρένων κάτω από τις μηχανές

Παράλληλα, στην εκπομπή αναφέρθηκαν και όλες αυτές οι συνθήκες που επικράτησαν στα δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Πάνω από κάθε τρένο βρίσκεται ένα κοντάρι, το οποίο ενώνει την αμαξοστοιχία με τα εναέρια καλώδια και μέσω του οποίου περνάει ρεύμα 25.000 volt.

 Είναι υπεραρκετό για να δώσει κίνηση στους τροχούς της εκάστοτε αμαξοστοιχίας, οπότε κάτω από το πάτωμα του τρένου υπάρχει ένας μετασχηματιστής που παίρνει το ρεύμα και δίνει την κίνηση στους τροχούς. Μέσα σε αυτόν βρίσκεται η τεράστια ποσότητα λαδιού, περισσότεροι από 2 τόνοι, που ψύχει και μονώνει τον μετασχηματιστή.

 Άρα, καταλαβαίνει κανείς ότι την ώρα της σύγκρουσης διαλύθηκαν οι μετασχηματιστές και το λάδι τους άρχισε να εξατμίζεται από την υψηλή θερμοκρασία της σύγκρουσης, την ώρα που κόπηκαν τα καλώδια στις γραμμές και οι σπινθήρες είχαν επαφή με αυτόν τον θερμό αέρα. Κάπως έτσι προκλήθηκε η τεράστια έκρηξη και φωτιά στα Τέμπη.