Ήταν δεδομένο ότι το ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου θα απασχολούσε τα δημοσιογραφικά δίκτυα παγκοσμίως. Στη Γαλλία το συμβάν αναλύθηκε σε μεγάλο βαθμό και έγινε το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Le Monde» για την Πέμπτη 15 Ιουνίου, με τίτλο «Ναυάγιο στα ανοιχτά της Ελλάδας: το δράμα και η πολεμική» υπογραμμίζοντας πως «πιθανότατα πρόκειται για τη χειρότερη θαλάσσια τραγωδία των τελευταίων ετών στην Ελλάδα».



Η έντυπη έκδοση της «Liberation» ασχολήθηκε ενδελεχώς με το ναυάγιο του αλιευτικού που ταξίδευε από τη Λιβύη στην Ιταλία και που έστειλε στον θάνατο αρκετές δεκάδες -ενδεχομένως και εκατοντάδες- ανθρώπους. Στο ναυάγιο αναφέρεται το εξώφυλλό της με τίτλο «Το νεκροταφείο τους», όσο και το κύριο άρθρο της εφημερίδας με τίτλο «Ντροπή», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Είναι καιρός να αλλάξουμε το λογισμικό μας, και αν όχι για ανθρωπιστικούς λόγους, τουλάχιστον για ένα ζήτημα κοινής λογικής: η πολιτική μας να μην υποδεχόμαστε τους μετανάστες δεν αποδίδει. Δεν αποτρέπει τους επίδοξους μετανάστες να δοκιμάσουν την τύχη τους στην Ευρώπη».



«Μετανάστες: Η Ελλάδα σε εθνικό πένθος την επομένη ενός πολύνεκρου ναυαγίου» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος στην εφημερίδα «Les Échos». Σε αυτό το τεύχος παρατίθεται και η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Ηλία Σιακαντάρη: «Δεν γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι βρίσκονταν μέσα, αλλά γνωρίζουμε ότι είναι σύνηθες οι διακινητές να τους κλειδώνουν για να διατηρούν τον έλεγχο στο πλοίο». «Ναυάγιο στις ακτές της Ελλάδας: η τραγωδία φέρνει στον δημόσιο διάλογο το ζήτημα της ευθύνης της Frontex, των κρατών και των ΜΚΟ», επισημαίνει η «Figaro», υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα από τα χειρότερα ναυάγια στην ιστορία της Ελλάδας.





Τέλος, η πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου, Φλόρενς Ριγκάλ -σε συνέντευξή της στο France Info την Πέμπτη-, κατήγγειλε την «έλλειψη επαρκών μέσων διάσωσης στη θάλασσα» και επισήμανε ότι η Frontex έπρεπε να είχε παρέμβει. «Ζητάμε μια πραγματική πολιτική διάσωσης στη θάλασσα με την υποστήριξη των κρατών», ανέφερε, ενώ έκρινε ότι το ναυάγιο αυτό ήταν «προβλέψιμο» και ζήτησε «ισχυρή κινητοποίηση των κρατών» με «ουσιαστικές οικονομικές δεσμεύσεις για τη διάσωση των ανθρώπων». «Έχουν σημειωθεί περισσότεροι από 20.000 θάνατοι από το 2014 σε αυτό το πέρασμα στην κεντρική Μεσόγειο. Πρόκειται για ένα πραγματικό νεκροταφείο», κατέληξε.