Μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών κατάφεραν να παρασκευάσουν με την καθοδήγηση των καθηγητών τους μια «αφροζύμωτη», ξανθιά μπύρα, τύπου pilsner, με καβουρντισμένη βύνη και απολαυστική πικράδα από ποικιλίες λυκίσκου, με αλκοόλ 5%.

Το επιτυχημένο εγχείρημα ξεκίνησε μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος «Γνωριμία με τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία μίας επιχείρησης», το οποίο παρακολούθησαν οι μαθητές στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας μετά από παρακίνηση της καθηγήτριάς τους, πολιτικού μηχανικού, Κωνσταντίνας Βογιατζή και με τη συνδρομή της καθηγήτριας βιολογίας του σχολείου, Μακρίνας Καραγλάνη.

________

«Πιστεύω στις βιωματικές δράσεις στη διδασκαλία και το μεγάλο όφελος που παρέχουν στους μαθητές. Όταν το πρότεινα στα παιδιά, αυτά έδειξαν ένα ιδιαίτερο ενθουσιασμό και έτσι ξεκινήσαμε αμέσως την προεργασία. Καταρχάς επισκεφθήκαμε τη μεγάλη ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης που βρίσκεται στην περιοχή μας και το “ταξίδι” της παρασκευής μπύρας ξεκίνησε», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καθηγήτρια Τεχνολογίας, Κωνσταντίνα Βογιατζή.

Το καινοτόμο αυτό εγχείρημα, πρωτοπόρο στις σχολικές αίθουσες, ξεκίνησε τον Απρίλιο, στην αίθουσα του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του γυμνασίου. Τα παιδιά και οι επιβλέποντες καθηγητές τους αγόρασαν, στην αρχή με την οικονομική συνδρομή της κας Βογιατζή και μετά με τη συνδρομή της σχολικής επιτροπής, όλον εκείνο τον εξοπλισμό και τα υλικά, με τα οποία θα μπορούσαν να παρασκευάσουν, εμφιαλώσουν, αλλά και να ταυτοποιήσουν με ετικέτα το προϊόν τους, κάνοντάς το ζηλευτό ακόμη και στους κατοίκους του Pilsen (Plzen) της Βοημίας.

Η μπύρα « SA Ψ beer (Σαψί)», όπως την ονόμασαν οι μαθητές, δανείστηκε το όνομά της από την ομώνυμη περιοχή τους που ονομαζόταν και Σιαπτσί ή (Σαψί), γιατί στην περιφέρειά της υπήρχε μεταλλείο πετρωμάτων, που περιείχε «στύψη», θειικό νάτριο του αργιλίου, που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι στην βυρσοδεψία.

Οι τριάντα μαθητές που συμμετείχαν στο πρότζεκτ, κατάφεραν τον Μάιο, με απόλυτο σεβασμό στην κατηγορία της μπύρας που επέλεξαν, την παράδοση και τις συμβουλές της ζυθοποιίας της περιοχής, να ολοκληρώσουν με επιτυχία την παραγωγή της μπύρας τους και να την εμφιαλώσουν σε 40 μπουκάλια.

«Συνολικά παρασκευάσαμε είκοσι λίτρα μπύρας. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την πρακτική εφαρμογή όσων έμαθαν οι μαθητές/τριες και την παραγωγή – εμφιάλωση της Σαψί μπύρας, στο χώρο του σχολείου. Επιπροσθέτως έγινε αφορμή για τις καταστροφικές συνέπειες του αλκοόλ στην υγεία και καθημερινότητα. Η παραγωγή της μπύρας ξεκίνησε αρχές Μαΐου και η εμφιάλωση έγινε στις 22 Μαϊου. Η μπύρα αποθηκεύτηκε σε κατάλληλο μέρος με τις ενδεδειγμένες συνθήκες προκειμένου να ολοκληρωθεί η ζύμωση», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κα Βογιατζή.

_______

Η μπύρα «SA Ψ », ανοίχτηκε και έγινε γευσιγνωσία της τη Δευτέρα 19/6, σε ειδική εκδήλωση, που έλαβε χώρα στον χώρο του σχολείου, παρουσία των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, του συλλόγου διδασκόντων, της συμβούλου παιδαγωγικής ευθύνης, Βάγιας Σερέτη, του Δημάρχου Μαρώνειας – Σαπών, Χαριτόπουλου Ντίνου και μελών της σχολικής επιτροπής.

Στην εκδήλωση, μαθητές και καθηγητές δέχθηκαν τα εύσημα από τους παρευρισκόμενους, ενώ έβαλαν ως στόχο τη νέα χρονιά να παρασκευάσουν επιπλέον μπουκάλια μπύρας προκειμένου να τα πουλήσουν και να καταφέρουν να συγκεντρώσουν και έσοδα από την παραγωγή τους. «Αν θα τα καταφέρουμε του χρόνου θα μπούμε και στην πώληση του προϊόντος προκειμένου με τα έσοδα που θα προκύψουν να στηρίξουμε τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στην τριήμερη εκδρομή τους» καταλήγει η κ. Βογιατζή.

_________2
_______3

Σημειώνεται πως το Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών, ένα από τα παλαιότερα γυμνάσια του νομού, λειτουργεί από το 1996 ως «διαπολιτισμικό» και ετησίως υποδέχεται στις σχολικές του αίθουσες 330 μαθητές και μαθήτριες. Κάθε χρόνο διακρίνεται για τις σχολικές του δράσεις, ενώ αποδεικνύει έμπρακτα και περίτρανα, πως μέσα από την πολυπολιτισμικότητα που το χαρακτηρίζει, καλλιεργούνται ο σεβασμός, η θέληση και η επίτευξη των κοινών στόχων και της προόδου των μαθητών. Στο έργο του σχολείου αμέριστοι συμπαραστάτες είναι ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, η τοπική κοινωνία και οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.