Κτηματολόγιο: Το σχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να σταματήσουν οι ουρές έξω από την υπηρεσία
H επισήμανση του Υπουργείου
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε δύο βασικά σημεία, για το ζήτημα που προκλήθηκε σχετικά με την υπηρεσία του Κτηματολογίου και την κοσμοσυρροή στους δρόμους έξω από το κτήριο, στην Αθήνα, όπου σχηματίσθηκαν τεράστιες ουρές, ενώ πολλοί αναγκάστηκαν να μεταβούν εκεί πριν την ανατολή του ηλίου.
Δεύτερον, ετοιμάζεται μία νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή, δε θα χρειάζεται να πηγαίνουν από τα… μεσάνυχτα για να πάρουν χαρτί προτεραιότητας, αλλά θα ακολουθούν τη διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο αφήνει «αιχμές» –εμμέσως πλην σαφώς– κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, τονίζοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.
Η ενημέρωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
«Από την 25η Ιουλίου, υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.
Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν διά ζώσης, μία νέα πλατφόρμα βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών, η οποία θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά.
Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα “Ελληνικό Κτηματολόγιο” είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων».
Από την άλλη, πάντως, πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία, ασκούν κριτική και αναρωτιούνται γιατί παρατηρείται τόση κωλυσιεργία στην γραφειοκρατία, αφού τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι ρυθμισμένα.
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του ALPHA.
«Πρώτη προτεραιότητα ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά το 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων, αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό. Βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου, θα λειτουργεί η πλατφόρμα» προσέθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ, ξεκαθάρισε ότι «δε θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας, ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν εξυπηρέτηση».
Tο Υπουργείο επεσήμανε
Πρώτον, τη δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από την 25η Ιουλίου, να υποβάλλουν εκείνοι τα συμβόλαια, ψηφιακά, μέσω του ηλεκτρονικού συνδέσμου: ktimatologio.gr.Δεύτερον, ετοιμάζεται μία νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή, δε θα χρειάζεται να πηγαίνουν από τα… μεσάνυχτα για να πάρουν χαρτί προτεραιότητας, αλλά θα ακολουθούν τη διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο αφήνει «αιχμές» –εμμέσως πλην σαφώς– κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, τονίζοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.
Η ενημέρωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
«Από την 25η Ιουλίου, υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.
Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν διά ζώσης, μία νέα πλατφόρμα βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών, η οποία θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά.
Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα “Ελληνικό Κτηματολόγιο” είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων».
Από την άλλη, πάντως, πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία, ασκούν κριτική και αναρωτιούνται γιατί παρατηρείται τόση κωλυσιεργία στην γραφειοκρατία, αφού τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι ρυθμισμένα.
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του ALPHA.
«Πρώτη προτεραιότητα ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά το 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων, αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό. Βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου, θα λειτουργεί η πλατφόρμα» προσέθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ, ξεκαθάρισε ότι «δε θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας, ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν εξυπηρέτηση».