Περισσότερες από 10.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναµένεται να γίνουν τις επόµενες ηµέρες, προκειµένου να καλυφθούν όλα τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία. Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται τη δηµιουργία ενός νέου, αξιόπιστου συστήµατος διορισµών εκπαιδευτικών, που θα στηρίζεται στο υβριδικό µοντέλο, δηλαδή µε γραπτό διαγωνισµό ΑΣΕΠ και µοριοδότηση υποψηφίων.

Την προαναγγελία του νέου συστήµατος προσλήψεων έκανε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την ανάγνωση των προγραµµατικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή. «Προωθούµε νέο σύστηµα προσλήψεων για εκπαιδευτικούς µε βάση γραπτό διαγωνισµό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «φυσικά, επιστρέφουµε στην κανονικότητα, σταδιακά, ως προς τη στελέχωση των σχολικών µονάδων µε προσωπικό αυξανόµενα µόνιµο, µε 4 έως 5 χιλιάδες νέες προσλήψεις τον χρόνο». Οπως ανέφερε ο υπουργός, «στην Παιδεία κρίνονται όλα για τις επόµενες δεκαετίες και πρέπει το σύστηµα να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, έτσι ώστε όσες αλλαγές θα γίνουν να έχουν στόχο τη βελτίωση της ζωής των µαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων».

sxoleia

«Προγραµµατίζονται περισσότερες από 10.000 προσλήψεις για τις πρώτες ηµέρες του Οκτωβρίου»

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι να αξιοποιηθεί «ό,τι θετικό στοιχείο υπάρχει σε όλα τα συστήµατα διορισµών, προκειµένου να φτιαχτεί ένα σχέδιο που θα περιλαµβάνει την πρόσληψη των εκπαιδευτικών µε τα πληρέστερα κριτήρια», εξηγεί στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο γενικός γραµµατέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Κατσαρός. Για να τονίσει ότι «προγραµµατίζονται περισσότερες από 10.000 προσλήψεις για τις πρώτες ηµέρες του Οκτωβρίου, προκειµένου να µην υπάρχουν κενά στα σχολεία». Τα περισσότερα κενά, σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία, βρίσκονται στα σχολεία της ειδικής αγωγής. Η αύξηση των µαθητών στα σχολεία αυτά ανέρχεται στο 30% λόγω και της αυξηµένης ευαισθητοποίησης γονέων και εκπαιδευτικών, µε αποτέλεσµα να απαιτούνται περισσότεροι εκπαιδευτικοί για την παράλληλη στήριξη. Σε ό,τι αφορά την πρόσληψη εκπαιδευτικών την ερχόµενη χρονιά, ο κ. Κατσαρός ξεκαθαρίζει ότι θα γίνουν µε το ισχύον σύστηµα, δηλαδή µε βάση τους πίνακες κατάταξης.

Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Από την πλευρά του προεδρείου της ΟΛΜΕ, το µέλος της Θοδωρής Τσούχλος τονίζει στα «Π» ότι «το θέµα είναι να γίνονται διορισµοί µόνιµων εκπαιδευτικών και όχι να καλύπτονται τα κενά µε αναπληρωτές. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσµού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης, που θα εστιάζει στις πραγµατικά έκτακτες ανάγκες. Βασικός στόχος είναι να εκλείψουν οι αναπληρωτές και να γίνονται µόνο µόνιµοι διορισµοί».

Στα σχολεία ειδικής αγωγής υπάρχουν οι περισσότερες ελλείψεις, σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία


Ο επανακαθορισµός, η ανανέωση των πινάκων, όπως το λένε οι εκπαιδευτικοί, των οργανικών θέσεων είναι ένα θέµα που απασχολεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς έχουν πάνω από 40 χρόνια να καταγραφούν και αποτελούν τον «οδηγό» για να γίνουν µόνιµοι διορισµοί. Για τον λόγο αυτόν αναµένεται καταγραφή των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα. Οι εκπαιδευτικοί θέτουν θέµα οργανικών θέσεων, προκειµένου να αποτυπωθούν οι πραγµατικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Διορισμοί: Με «κορµό» τις εξετάσεις ΑΣΕΠ

Το νέο σύστηµα διορισµών που µελετά το υπουργείο Παιδείας έχει ως «κορµό» τις εξετάσεις ΑΣΕΠ, δηλαδή γραπτό διαγωνισµό ΑΣΕΠ για µόνιµους διορισµούς Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Προβλέπεται επίσης συνυπολογισµός µε αντίστοιχη µοριοδότηση της προϋπηρεσίας, της παιδαγωγικής κατάρτισης, της επιστηµονικής κατάρτισης και των κοινωνικών κριτηρίων.

Σύµφωνα µε τις αρχικές συζητήσεις, προβλέπεται κατάρτιση πίνακα διοριστέων µόνο για τους εκπαιδευτικούς που συγκεντρώνουν τη βάση. Στο τραπέζι του διαλόγου έχει µπει ότι θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν λαµβάνουν τη βάση, ανεξαρτήτως του πόσα µόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 23/9