Η κίνηση δεν μειώνεται αλλά έχει αυξητικές τάσεις παρά τις παρεμβάσεις και τις δράσεις που εξαγγέλλονται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Γιατί µε ξύπνησες πρωί;» με τους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή, ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Τόνισε πως έχουν αυξηθεί σε διάρκεια οι ώρες αιχμής και έχει μεγαλώσει ο όγκος των οχημάτων.

Ανέφερε πως με σημειακές παρεμβάσεις δεν μπορεί να λυθεί η κατάσταση, ενώ είπε πως δεν έχουν επικαιροποιηθεί οι φωτεινοί σηματοδότες που είναι στην αρμοδιότητα της περιφέρειας.

Επισήμανε πως εάν μειωθεί το κόστος ο κόσμος θα στραφεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σε ότι αφορά τη Βασιλίσσης Όλγας, απάντησε πως είναι ένας δρόμος που έχει αποφασιστεί να γίνει ανάπλαση και μια πράσινη λεωφόρος και θα μπορούσε να εξεταστεί εάν θα μπορούσε να δοθεί μια λωρίδα κυκλοφορίας στα ΙΧ.

Σημείωσε πως όσο αυξάνονται οι υποδομές οι δρόμοι θα είναι πιο φιλικοί στις ήπιες μετακινήσεις.

Αναλυτικότερα, ο κ. Παπαντωνίου, τόνισε:

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Κατά καιρούς εξαγγέλλονται σχέδια δράσης και παρεμβάσεις μεγάλες παρόλα αυτά βλέπουμε αφενός ότι δεν γίνεται κάτι σε μεγάλη κλίμακα αφετέρου προφανώς η κίνηση όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά έχει αυξητικές τάσεις σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες. Η κίνηση μας φαίνεται πιο πολύ γιατί πλέον έχουν αυξηθεί σε διάρκεια οι ώρες αιχμής. Η πρωινή αιχμή και η απογευματινή αιχμή πλέον δεν ήταν 1-1,5 ώρα όπως ήταν πριν την πανδημία αλλά βλέπουμε ότι είναι 2-2,5 ώρες πλέον το πρωί, 2-2,5 ώρες το απόγευμα επομένως ζούμε μέσα στη μέρα σε μια αιχμή.

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Έχει μεγαλώσει τόσο πολύ ο όγκος των οχημάτων στα οποία πλέον η αιχμή διαρκεί πάρα πολύ.

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Με σημειακές παρεμβάσεις δεν πρόκειται να λυθεί η κατάσταση. Μπορούν να γίνουν πράγματα και σημειακά που δεν έχουνε γίνει δηλαδή σε συγκεκριμένους κόμβους στους οποίους τα φανάρια δεν έχουν σωστούς χρόνους γιατί είναι πολλά χρόνια χωρίς να επικαιροποιηθούν να πρέπει να αλλάξουν οι χρόνοι. Όλα τα φανάρια στην Αττική είναι στη δικαιοδοσία της Περιφέρειας και για αυτά υπεύθυνο είναι το Κέντρο Διαχείρισης Πληροφορίας το οποίο κάνει πολύ καλή προσπάθεια βλέπουμε όμως ότι πολλά χρόνια τώρα που δεν έχει το δυναμικό το Κέντρο διαχείρισης να κάνει τις μελέτες οι οποίες χρειάζονται ώστε με τους νέους φόρτους να αλλάξει χρόνος σηματοδότησης. Σημειακά βέβαια θα βελτιώσει την κατάσταση αλλά δεν παύει και αυτό να είναι ένα κέρδος.

Για τα αυτόματα συστήματα σηματοδότησης

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Δεν θα έπρεπε στις τόσες επενδύσεις που γίνονται να πάμε σε μια έξυπνη σηματοδότηση; Χρειάζεται μια σημαντική επένδυση στις υποδομές. Τα φανάρια όπως είναι τώρα δεν μπορούν να γίνουν έξυπνα χρειάζεται νέο λογισμικό και νέα υποδομή αλλά αυτή θα είναι μια επένδυση η οποία θα αλλάξει την ισορροπία των μετακινήσεων.

Για τα ΜΜΜ

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Για να αυξηθεί η χρήση των ΜΜΜ χρειάζεται να είναι πιο οικονομικά, χρειάζεται να είναι πιο γρήγορα και χρειάζεται να είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή. Αν μειωθεί το κόστος των ΜΜΜ θα στραφεί ο κόσμος προς αυτά.

Για τη Βασιλίσσης Όλγας

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Η Βασιλίσσης Όλγας είναι ένας δρόμος ο οποίος έχει αποφασιστεί να γίνει μια ανάπλαση και να γίνει μια πράσινη λεωφόρος και αυτό προφανώς είναι υπέρ όσων θέλουν οι συγκοινωνιολόγοι. Αυτό το οποίο θα μπορουσε να εξεταστεί είναι επειδή γίνεται μια περιπορεία σε εκείνο το μέρος των αυτοκινήτων τα οποία κατεβαίνουν την Βασιλέως Κωνσταντίνου το αν θα μπορουσε μια λωρίδα να δοθεί στα ΙΧ πάλι, ήπιας κυκλοφορίας, και να γίνεται αυτή η παράκαμψη από τη Βασιλίσσης Όλγας για να πηγαίνουν πιο γρήγορα τα αυτοκίνητα στο Σύνταγμα αυτό αν δεν άλλαζε το χαρακτήρα της ανάπλασης εγώ θα μπορούσα να το δεχτώ, αν λειτουργεί κυκλοφοριακά.

Ερωτηθείς αν μπορούν να υπάρχουν ποδήλατα και πατίνια στους δρόμους της Αθήνας και να φτιαχτούν ποδηλατόδρομοι στην πόλη

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Όσο αυξάνονται οι υποδομές για τις ήπιες μετακινήσεις γιατί το ποδήλατο, το πατίνι ανήκει στις ήπιες μετακινήσεις, κυκλοφορεί με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια όταν οι υποδομές είναι πιο ευνοϊκές για αυτό και με πολύ λιγότερη ασφάλεια, δυστυχώς στην Ελλάδα γιατί έχουμε πολύ κακή οδηγική, συμπεριφορά όταν πηγαίνουνε σε δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία. Όσο έχουμε καλύτερες υποδομές οι δρόμοι θα είναι πιο φιλικοί για τα μέσα μικροκινητικότητας.

Π.ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ: Τα κέντρα των πόλεων πρέπει να απεξαρτηθούν από το ΙΧ αυτό είναι δεδομένο απλά αυτό πρέπει να γίνει ομαλά.