Οι κάτοικοι της Πάτρας, θα μπορούν να λαμβάνουν τα δέματα που αναμένουν μέσω ταχυδρομείου, από αέρος, αφού σύμφωνα με την εσωτερική ενημέρωση στην υπηρεσία δρομολογείται η συνεργασία των ΕΛΤΑ με τη βουλγαρική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω drones, Dronamics.

Ταχυδρομείο: Μέχρι 350 κιλά το βάρος των δεμάτων που θα μεταφέρουν τα drone

Τα drone θα είναι σε θέση να μεταφέρουν φορτία με βάρος έως 350 κιλά κι εάν κι εφόσον ενταχθούν τελικά στο δίκτυο των ΕΛΤΑ, θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της διανομής, ιδίως σε περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές. Πρόκειται, όμως, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, για ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, εάν ληφθεί υπόψη ότι η αδειοδότηση cargo drones από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι μια ιδιαίτερα σύνθετη και χρονοβόρος διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση η Πάτρα βρίσκεται μέσα στις περιοχές που θα αποτελούν ορμητήριο των drones, με ακτίνα δράσης και στους γειτονικούς δήμους, στους οποίους έχουν κλείσει το τελευταίο διάστημα αρκετά καταστήματα ΕΛΤΑ (π.χ. Διακοπτό, Ερυμάνθεια).

Ο πρόεδρος του Σωματείου Υπαλλήλων ΕΛΤΑ Πελοποννήσου, Χρήστος Διαμαντόπουλος, λέει: «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε καμία επίσημη πληροφόρηση για την έναρξη διανομών δεμάτων μέσω στόλου drones. Υπάρχουν, όμως, ανεπίσημες πληροφορίες, χωρίς κάποιο οριστικοποιημένο χρονοδιάγραμμα, ότι η ιδέα προωθείται και δεν αποκλείεται, μάλιστα, και να εφαρμοστεί μέσα στο 2024 με τη συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία. Τα drones δεν θα χρησιμοποιούνται για διανομές στον αστικό ιστό, καθώς κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο και σίγουρα κρύβει και κινδύνους ασφαλείας. Η χρήση των drones θα γίνεται σε απομακρυσμένες περιοχές, π.χ. στον Ερύμανθο, που έκλεισε ένα κατάστηματα που λειτουργούσε εκεί», μιλώντας στην "Πελοπόννησο".

Και συνεχίζει λέγοντας πως: «Εμείς κρατάμε μικρό καλάθι για όλα αυτά. Θυμίζω ότι πέρυσι στη ΔΕΘ ο τότε υπουργός Ψηφιακής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Πιερρακάκης είχε πει ότι θα προχωρήσουν πολλά πράγματα, αλλά στην πορεία δε λειτούργησε τίποτα, λόγω ίσως και της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου, αλλά και της αλλαγής στο συγκεκριμένο υπουργείο».

Στάθηκε και στις προσπάθειες των ΕΛΤΑ για την αναδιοργάνωση της εταιρείας, οι οποίες ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι κι έχουν χρονικό ορίζοντα 18 μηνών, με στόχο να επιδράσουν θετικά στα μεγέθη των Ταχυδρομείων από τον επόμενο χρόνο κι έπειτα. Οι κινήσεις αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου σε κεντρικά καταστήματα (π.χ. το κεντρικό κατάστημα ΕΛΤΑ στην Πάτρα λειτουργεί μέχρι τις 8μ.μ.), την αξιοποίηση ακινήτων της εταιρείας και τη στελέχωση νευραλγικών θέσεων. «Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ προχωράει με γοργούς ρυθμούς και μέσα στο 2024 θα έχουμε πλήρη εικόνα για τις αλλαγές που προωθούνται» δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ο Χρήστος Διαμαντόπουλος, όμως πρόσθεσε και τα εξής:

«Θα πρέπει όλοι να κατανοήσουν ότι τα ΕΛΤΑ είναι μια εταιρεία έντασης εργασίας. Δεν μπορείς να καταργήσεις θέσεις εργασίας με ψηφιακό κέντρο. Τα περισσότερα πράγματα εμείς οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ τα κάνουμε χειροκίνητα. Δεν είναι τόσο απλό λοιπόν. Το κριτήριο της καταμέτρησης των πράξεων των υπαλλήλων θέλει ειδική ανάλυση. Βλέπουμε να κλείνουν καταστήματα σε όλη τη χώρα και είναι σίγουρο ότι θα κλείσουν κι άλλα, αντί να γίνονται προσλήψεις. Η τεχνολογία προχωράει, όμως ο άνθρωπος πρέπει να είναι πάντα στο επίκεντρο».