Την έντονη αντίδραση της Ελληνικής Κοινότητας της Μελβούρνης πυροδότησε η περιγραφή των Γλυπτών του Παρθενώνα ως «Ελγίνεια Μάρμαρα» στα δελτία ειδήσεων και τα ρεπορτάζ της Αυστραλιανής Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης ABC.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή της ΕΡΤ στην Αυστραλία, Αλέκο Μάρκελλο, ο πρόεδρος της Κοινότητας Βασίλης Παπαστεργιάδης και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΜ, απέστειλαν επίσημη επιστολή στον τηλεοπτικό σταθμό ABC, προκειμένου να εκφράσουν την απογοήτευση τους.

Να δοθεί δημόσια συγγνώμη και να γίνει σχετική διόρθωση ζητά η Ελληνική Κοινότητα της Μελβούρνης

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, η ΕΚΜ επισημαίνοντας αυτήν την παραποίηση στον τηλεοπτικό σταθμό, ζητά μέσα από την επιστολή της, να δοθεί δημόσια συγγνώμη και να γίνει σχετική διόρθωση, με σκοπό τη διασφάλιση της ακριβούς περιγραφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Στην επιστολή της Ελληνικής Κοινότητας υπενθυμίζεται πως έγιναν γνωστά ως «Ελγίνεια Μάρμαρα», λόγω της αποκαθήλωσης τους από τον Παρθενώνα το 1806 και την παράνομη μεταφορά τους στη Βρετανία, από τον Τόμας Μπρους, τον 7ο Κόμη του Έλγιν, πρέσβη στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Όπως τονίζεται στην επιστολή διαμαρτυρίας, «η συλλογή των γλυπτών αντιπροσωπεύει την αποκορύφωση της αρχαίας ελληνικής τέχνης και αρχιτεκτονικής και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η λανθασμένη αναφορά σε αυτά ως “Ελγίνεια Μάρμαρα”, μπορεί ακούσια να συμβάλει σε μια διαστρεβλωμένη αφήγηση και να μειώσει τη σημασία τους και το ανάλογο κύρος για τις ενέργειες σχετικά με την επιστροφή τους στην Ελλάδα».

«Η ανάγκη για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτελεί πολιτιστική επιταγή»

Με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, σε δηλώσεις του ο Βασίλης Παπαστεργιάδης, τόνισε πως: «Η ανάγκη για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτελεί πολιτιστική επιταγή που επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί, η οποία δεν είναι μόνο ένα θέμα εθνικής υπερηφάνειας, αλλά ένα καθολικό κάλεσμα με σκοπό να τιμήσουμε την ακεραιότητα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

«Είναι μια κίνηση που υπερβαίνει εθνικά όρια, προωθώντας μια κοινή δέσμευση για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Η επιστροφή τους στην Ελλάδα σηματοδοτεί την αποκατάσταση μιας κατακερματισμένης Ιστορίας, επιτρέποντας σε αυτά τα αριστουργήματα να εκτιμηθούν μέσα στον πολιτιστικό και ιστορικό τοπίο που τα γέννησε», υπογράμμισε ο ίδιος.