Σε υψηλούς τόνους και με ένταση ξεκίνησε η εξέταση της μάρτυρος Ιωάννας Τσιαπαρίκου, προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Το κλίμα πυροδότησαν τα ερωτήματα για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.

Δημοσιεύματα αποκάλυψαν ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας είχε επιβαρυμένη υγεία, όπως προέκυψε από τον ιατρικό του φάκελο.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Λάζαρος Τσαβδαρίδης ρώτησε την κ. Τσιαπαρίκου για το αν οι ιατρικοί φάκελοι των μηχανοδηγών κατατίθενται σε έλεγχο από την ΡΑΣ – όπως ορίζει ο κανονισμός.

Η πρόεδρος της ΡΑΣ απάντησε ότι την ευθύνη για τις ιατρικές εξετάσεις την έχει η σιδηροδρομική επιχείρηση, ενώ για τον συγκεκριμένο μηχανοδηγό υπάρχει ιατρικός φάκελος, στον οποίο διαθέτει πιστοποιητικό ικανότητας και κατέθεσε και τα συγκεκριμένα έγγραφα στην Επιτροπή.

Στη συνέχεια η πλειοψηφία έκρινε ότι τα πιστοποιητικά δεν είχαν επαρκή στοιχεία και ζητήθηκαν περισσότερα. Ο πρόεδρος της Εξεταστικής, Δημήτρης Μαρκόπουλος, ανέφερε πως «είναι απαράδεκτα πρόχειρο» το έγγραφο.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Βασίλης Κόκκαλης παραδέχθηκε ότι είναι ελλιπή τα στοιχεία και μάλιστα ζήτησε να διαβιβαστεί στην εισαγγελέα Εφετών για τη γνησιότητα του εγγράφου, ενώ ζήτησε να κληθεί ο γιατρός που υπογράφει το πιστοποιητικό.

Η πλειοψηφία κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για παρελκυστική πρακτική της διαδικασίας, ενώ υπονόησαν ότι προσπαθεί η αξιωματική αντιπολίτευση να «προστατεύσει» την κ. Τσιαπαρίκου, η οποία διορίστηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2017.

Κύκλοι της πλειοψηφίας της Εξεταστικής Επιτροπης για τα Τέμπη τονίζουν ότι «μέχρι σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ έδινε πραγματικό αγώνα, υποστηρίζοντας ότι τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη αγγίζουν μόνο τη σύμβαση 717. Ωστόσο, στη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ κ. Κόκκαλης έκανε στροφή 180 μοιρών: επιχειρηματολόγησε υπέρ της κατάθεσης του πρώην προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Βούρδα, στην επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει ασκηθεί εναντίον του δίωξη για τα Τέμπη, αλλά για την 717. Διαχώρισε, δηλαδή, πλήρως τη σύμβαση από το δυστύχημα. Συνέχισε ακόμα παραπέρα, δε, λέγοντας ότι η 717 ''δεν έφερε από μόνη της το δυστύχημα και σε αυτό συμφωνούμε όλοι''. Αν συμφωνούν όλοι, τότε καιρός είναι να αρχίσει η πραγματική διερεύνηση των αιτίων και η απόδοση των ανάλογων ευθυνών».