Στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ERTNEWS μίλησε o Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος επισήμανε ότι «Τα δημόσια Πανεπιστήμια δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από την ίδρυση κρατικών μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων», εκτιμώντας πως τα μη κρατικά Πανεπιστήμια «με όλους αυτούς τους όρους, τις προϋποθέσεις που ευτυχώς έχουν τεθεί, νομίζω ότι θα λειτουργήσουν σωστά και δημιουργικά».

Ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας κρίνει σωστό και το κριτήριο της βαθμολόγησης για την εισαγωγή σε μη κρατικό Πανεπιστήμιο, γιατί όπως επισημαίνει: «Αλλιώς το μόνο κριτήριο γι' αυτά θα ήταν να μπαίνουν με δίδακτρα. Τα καλά πανεπιστήμια και τα μη κερδοσκοπικά δεν θα έπαιρναν κόσμο μόνο με τα δίδακτρα». Ταυτόχρονα προσθέτει πως «δεν πρέπει να συνεχιστεί η κατάσταση του απαξιωμένου, διαλυμένου υπολειτουργούντος Λυκείου».

«Δεν μπορεί να κρίνεται το μέλλον των παιδιών από μία τρίωρη εξέταση» 
«Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύστημα παιδείας και εκπαίδευσης μεταξύ 15 και 18 ετών, δηλαδή την καλύτερη ηλικία των παιδιών, να τα έχουμε υποδουλωμένα σ' ένα σύστημα το οποίο κάνει το Λύκειο να λειτουργεί σαν ένα άτυπο φροντιστήριο, το οποίο όμως είναι, αναξιόπιστο και για τους μαθητές και για τους γονείς. Γιατί συνήθως κατά κανόνα προσφεύγουν στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα μαθήματα και έχει γίνει ένα πανάκριβο σύστημα, έχει γίνει ένα αναξιόπιστο και απάνθρωπο σύστημα», τόνισε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος έχει τεράστια εμπειρία και ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά και ως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη σχολική εκπαίδευση μέσω της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. 

Όπως πρόσθεσε: «Δεν μπορεί να κρίνεται το μέλλον των παιδιών από μία τρίωρη εξέταση», ενώ προτείνει «το αυτονόητο που ισχύει σε όλα τα Πανεπιστήμια της Ευρώπης. Μπαίνεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εικόνα που έχεις από τις τρεις τάξεις του Λυκείου και αν κάπου χρειάζεται κάνεις και μια επιπλέον εξέταση σε ένα μάθημα ή έχουν περισσότερα μόρια σε κάποιο αντικείμενο και μπαίνεις έτσι χωρίς να αποτελεί το μείζον θέμα της χώρας η είσοδος στα πανεπιστήμια».

«Εάν τη δευτεροβάθμια βαθμίδα της εκπαίδευσης εξακολουθήσουμε να την έχουμε απαξιωμένη, θα το πληρώσουμε ακριβά»
Όσον αφορά στην εισαγωγή στα ΑΕΙ ο Γιώργος Μπαμπινιώτης προτείνει: «να έχουμε την εικόνα του μαθητή από την επίδοση του στα τρία χρόνια φοίτησης στο Λύκειο. Πρώτη, Δευτέρα, Τρίτη Λυκείου. Επειδή όμως ανθρώπινο είναι, θα πιεστεί ίσως ή θα θελήσει ένας καθηγητής να δώσει έναν βαθμό παραπάνω απ ότι ενδεχομένως θα άξιζε ο μαθητής με την αξιολόγηση, έχουμε συστήματα και τρόπους να αποφευχθεί αυτό. Έχουμε την τράπεζα θεμάτων, η οποία έχει έναν γενικό χαρακτήρα και αντικειμενικό χαρακτήρα, άρα μειώνει τις δυνατότητες υπερβαθμολόγησης ή και υποβαθμολόγησης και αν έχουμε στην τρίτη Λυκείου έναν πέμπτο βαθμό, δηλαδή μια άλλη επιπλέον εξέταση στα μαθήματα τα τέσσερα, τότε από τον βαθμό αυτό τον πέμπτο καθορίζεται αντικειμενικά η ικανότητα, η υπόσταση, η εικόνα του μαθητή, χωρίς να υπάρχουν παρατράγουδα».

Όπως τόνισε «Οι μαθητές επικεντρώνονται στα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων και δεν προσφέρει μόρφωση το Λύκειο. Δεν μπορεί ο ίδιος ο καθηγητής που διδάσκει ένα από αυτά τα αντικείμενα, να μιλήσει για αξίες, για αρχές, για κανόνες. Θεωρείται ότι είναι εκτός θέματος. Εάν την δευτεροβάθμια βαθμίδα της εκπαίδευσης εξακολουθήσουμε να την έχουμε απαξιωμένη θα το πληρώσουμε ακριβά όπως ήδη το πληρώνουμε».

«Το δημόσιο είναι το κύριο Πανεπιστήμιο»
Εν συνεχεία, ο καθηγητής αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» είπε: «Το δημόσιο Πανεπιστήμιο βέβαια παντού και στην Ευρώπη είναι το κύριο Πανεπιστήμιο. Εκεί που θα πάει ο πολύς ο κόσμος, είναι το έγκυρο πανεπιστήμιο. Και στην Ελλάδα ισχύει απολύτως αυτό. Από εκεί και πέρα, ο τρόπος που έχει καθοριστεί η ίδρυση ενός μη κερδοσκοπικού, μη κρατικού Πανεπιστημίου με όλους αυτούς τους όρους, τις προϋποθέσεις που ευτυχώς έχουν τεθεί, νομίζω ότι θα λειτουργήσει σωστά και δημιουργικά».

«Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν»
«Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν»
τόνισε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος πρόσθεσε: «Θα δούμε εάν θα έρθουν τέτοια πανεπιστήμια, διότι πρέπει να ιδρύσουν αμέσως τρεις σχολές. Πρέπει να έχουν εργαστήρια, να έχουν βιβλιοθήκες, να έχουν μία, αξιολόγηση για πέντε χρόνια. Όλα αυτά είναι πάρα πολύ δύσκολα και στοιχίζουν πάρα πολύ». Παρολ' αυτά και για τον ίδιο κάποια ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, αφού ο ίδιος διερωτάται: «Ποια θα είναι λοιπόν τα δίδακτρα που θα βάλουν, Θα διευκολύνουν; και συμπλήρωσε: «Ήταν σωστό αυτό που έκανε ο υπουργός είπε να περνάνε σε αυτά μέσα από τη βαθμολόγηση, Διότι αλλιώς το μόνο κριτήριο γι αυτά θα ήταν να μπαίνουν με δίδακτρα. Τα καλά πανεπιστήμια και τα μη κερδοσκοπικά, δεν θα έπαιρναν κόσμο μόνο με τα δίδακτρα».

«Τα μη κρατικά Πανεπιστήμια θα έχουν να ανταγωνιστούν τα δημόσια»
Η δυσκολία που εντοπίζει ο καθηγητής αφορά στον έλεγχο αυτών των Πανεπιστημίων που θα τον κάνει η ΕΦΕΕ, αφού όπως ανέφερε: «Πρέπει να αξιολογήσει, πρέπει να ζητήσει κριτήρια» και εκτίμησε «εάν λειτουργήσει ο έλεγχος σωστά τότε μην περιμένετε κανέναν κατακλυσμό πανεπιστημίων που θα έρθουν. Αν θα έρθει ένα δύο για να σταθούν στα πόδια τους, θα έχουν να ανταγωνιστούν το δημόσιο πανεπιστήμιο που στην Ελλάδα είναι πολύ δυνατό και μπορώ να σας το πω μετά λόγου γνώσεως, έχοντας διοικήσει το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο ως πρύτανης για έξι χρόνια».

«Γάγγραινα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης οι καταλήψεις»
Τέλος ο Γιώργος Μπαμπινιώτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις καταλήψεις, χαρακτηρίζοντάς τες «Γάγγραινα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης». Όπως σημείωσε: «μιλάμε για δυνατά πανεπιστήμια με ένα πολύ καλό προσωπικό, με μια καλή εμφάνιση και έρχεται μια κατάληψη από κάποιους, οι οποίοι κατά κανόνα, 95% δεν είναι φοιτητές και μπαίνουν μέσα και βγάζουν μια εικόνα του πανεπιστημίου πλήρους απαξίωσης, ενώ έχεις ένα πανεπιστήμιο το οποίο λειτουργεί». Και εκτίμησε «πρέπει να βρούμε τον τρόπο να αποφύγουμε αυτές τις καταλήψεις, να αποφύγουμε την αφισορύπανση, να αποφύγουμε κάθε τι που βλάπτει την εικόνα του δημόσιου πανεπιστημίου. Το δημόσιο πανεπιστήμιο έχει απαξιωθεί ή υποβαθμιστεί από τέτοια φαινόμενα, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την παιδεία, την εκπαίδευση που δίνει το Πανεπιστήμιο».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-cz2ydg1027j5)