Πόσο... παλαιοχριστιανοί είναι ο Μανώλης Καλαϊτζιδάκης και η σύζυγός του, Σεβαστή; Κυρίως όµως πόσο αδύναµο, ανοργάνωτο και ανοχύρωτο είναι το κράτος απέναντι σε τέτοιες περιπτώσεις οικογενειών, που επιτρέπει σε έναν µανιοκαταθλιπτικό πατέρα -σύµφωνα µε τα προσκοµισθέντα από τον ίδιο στο δικαστήριο ιατρικά έγγραφα- να κινείται αυθαίρετα ανά την επικράτεια µε τα ανήλικα παιδιά του, ζώντας σε λαγούµια µε τον µισθό δηµοτικού υπαλλήλου; Γιατί, δίπλα από τη σπηλιά, σε µία από τις καλύβες που ηλεκτροδοτείται, υπάρχει σύνδεση στο ∆ιαδίκτυο και µε το διαθέσιµο Internet ο 46χρονος εργαζόταν εξ αποστάσεως στην υπηρεσία καθαριότητας του ∆ήµου Ερέτριας! Τρέχοντας πίσω από τα γεγονότα, η δηµοτική αρχή κίνησε τις διαδικασίες για την αυτοδίκαιη αργία του, αναδεικνύοντας και τις χρόνιες παθογένειες της Αυτοδιοίκησης.


Κορινθία: Γνωστή στις Αρχές η περίπτωση Καλαϊτζιδάκη 

Η περίπτωση Καλαϊτζιδάκη δεν είναι άγνωστη στις Αρχές. Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής», συµµετείχε σε συγκεντρώσεις διαµαρτυρίας την περίοδο του κορονοϊού και παλαιότερα ήταν από τους «αγανακτισµένους» της πλατείας Συντάγµατος, που... εξελίχθηκε σε συνοµιλητή του καταδικασµένου πρώην βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Ηλία Παναγιώταρου. Η Αστυνοµία κατά περιόδους τον έβρισκε µπροστά της µε έναν «ιερέα του ∆ιαδικτύου» και δύο µοναχούς- «αντάρτες» της Μονής Εσφιγµένου στο Αγιον Ορος.

Οταν δε ανακοινώθηκε, στα τέλη της περασµένης εβδοµάδας, ότι προέβαλε αντίσταση κατά την αστυνοµική επιχείρηση σύλληψής του, κινήθηκε µεγάλη δύναµη της ΟΠΚΕ από την Αθήνα, καθώς φαίνεται να προϋπήρχαν σχετικές αναφορές εναντίον του. Αλλωστε, η αρχική καταγγελία που του έγινε αφορούσε απόπειρα εµπρησµού αυτοκινήτου. Ο αυτοαποκαλούµενος παλαιοχριστιανός δήλωσε µετά τη σύλληψή του ότι έχει επιλέξει να ζει έτσι λόγω της αίρεσης που ασπάζεται, είναι δηλαδή αρνητής της τεχνολογίας. ∆εν πέρασαν παρά µερικά 24ωρα µέχρι να αποδειχθεί η δραστηριότητά του στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και η διαβίωσή του µε χρήµατα του κρατικού προϋπολογισµού! «Είµαστε παλαιοχριστιανοί της Ρωµανίας και ζούµε όπως οι Αµις», έλεγε και ξανάλεγε η Σεβαστή, έως ότου «εξαφανιστεί» µε τα παιδιά, πλην ενός 15χρονου που παραµένει στο Νοσοκοµείο Παίδων «Αγία Σοφία».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czd64eo9fvx5)


Η ιστορία της παλαιοχριστιανικής κοινότητας

Οι Αµις είναι τα µέλη µιας χριστιανικής οµολογίας της αναβαπτιστικής προτεσταντικής παράδοσης, που εµφανίστηκε τον 17ο αιώνα στην Ελβετία και στη Γερµανία. Είναι υπερσυντηρητικοί χριστιανοί, απρόθυµοι να υιοθετήσουν τις ανέσεις της σύγχρονης τεχνολογίας, ζουν σε κοινόβια, καλλιεργούν µόνοι τους την τροφή τους και ράβουν µόνοι τα ρούχα τους, που παραπέµπουν σε παλαιότερες εποχές. Για την ένδυση, την υπόδηση, το κούρεµα, το χτένισµα και γενικότερα ό,τι έχει να κάνει µε την εµφάνιση, ακολουθούνται συγκεκριµένοι κανόνες από άνδρες, γυναίκες και παιδιά και κανείς δεν έχει την επιλογή να διαφοροποιηθεί. Ολες οι δράσεις της καθηµερινότητας -ακόµη και το πώς και πόσο θα κοιµούνται- ορίζονται από τους κανόνες της εκκλησίας (Ordnung).

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-cze0836o0nqp)

Προϋπόθεση για να γίνει κάποιος µέλος στην Εκκλησία των Αµις είναι το βάπτισµα, το οποίο πρέπει να γίνει µε ελεύθερη βούληση. Φυσικά, καµία από τις ως άνω προϋποθέσεις δεν πληροί η οικογένεια. Η παλαιοχριστιανική περίοδος (4ος-7ος αιώνας µ.Χ.) αρχίζει µε την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης από τον Μέγα Κωνσταντίνο το 330 µ.Χ. και τη µεταφορά της έδρας της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας από τη Ρώµη. Η µετατόπιση του κέντρου βάρους στην Ανατολή, καθώς και η θέσπιση του χριστιανισµού ως επίσηµης θρησκείας του κράτους, άλλαξαν το πρόσωπο της αυτοκρατορίας. Το όνοµα Ρωµανία σηµαίνει «Χώρα των Ρωµαίων» και αποτελεί ενδώνυµο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Η καταγωγή του όρου αποκαλύπτει και γιατί τον επιλέγει η παλαιοχριστιανική κοινότητα της Κορινθίας, τα µέλη της οποίας λένε ότι δεν αισθάνονται Ελληνες. Λίγες δεκαετίες µετά τη διακήρυξη του Καρακάλλα, σύµφωνα µε την οποία οι ελεύθεροι άρρενες της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας είχαν το δικαίωµα να γίνουν Ρωµαίοι πολίτες, το όνοµα Ρωµανία άρχισε να χρησιµοποιείται αντί του Imperium Romanum (που σηµαίνει Κράτος των Ρωµαίων). Στις συνθήκες εκείνων των αιώνων λοιπόν δηλώνει ότι «επιστρέφει» η αίρεση των παλαιοχριστιανών της Κορινθίας.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής