Μπλε φραπέ και ροζ φρέντο η νέα μόδα στη Θεσσαλονίκη
Δύο νεαρές κερδίζουν το στοίχημα με την κρίση ποντάροντας στους χρωματιστούς καφέδες
Της Κέλλυς Φαναριώτη
Κέφι, φινέτσα και κυρίως χρώμα στη γκρίζα καθημερινότητα των Θεσσαλονικιών προσπαθούν να δώσουν δυο νεαρές κοπέλες που προσφέρουν καφέδες σε ό,τι λογίς απόχρωση μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μέσα από μια μεγάλη γκάμα χρωματισμών, ένα ροζ καπουτσίνο ή κόκκινο εσπρέσο, ακόμα και ένα μπλε φραπέ.
Τα τελευταία χρόνια άλλωστε και εξαιτίας της κρίσης είναι αρκετοί εκείνοι που προσπαθούν να επιβιώσουν ανοίγοντας μαγαζιά που κινούνται στο χώρο της εστίασης. Το χαμηλό κόστος της επένδυσης σε συνδυασμό με τη ζήτηση που κρατά ακόμα, οδηγούν χιλιάδες επιχειρηματίες στην απόφαση να ανοίξουν καφετέριες, μπαράκια και σουβλατζίδικα τα οποία ξεφυτρώνουν σε κάθε γωνιά των αστικών πόλεων σαν τα μανιτάρια. Έτσι και οι νεαρές Θεσσαλονικιές, επένδυσαν, καινοτόμησαν και τελικά κατάφεραν να σταθούν στην αγορά, δημιουργώντας τη νέα τάση της πόλης που ακούει στο όνομα χρωματιστός καφές. Τους τελευταίους μήνες, η Ειρήνη Χατζηλίου και η Ελισάβετ Κουμπίτσα άνοιξαν ένα μικρό κυλικείο το οποίο σερβίρει όλων των ειδών τους καφέδες σε όποιο χρώμα επιλέξει ο πελάτης. Ο θαμώνας μπορεί με άνεση να επιλέξει τον χρωματισμό καθώς η παλέτα των χρωμάτων είναι αρκετά μεγάλη και ο πελάτης διαλέγει το είδος του καφέ που θέλει να πιει σε όποιο χρώμα εκείνος ζητήσει.
Όπως εξηγούν στο parapolitika.gr οι δύο Θεσσαλονικιές, εδώ και περίπου ένα χρόνο αναζητούσαν κάτι διαφορετικό το οποίο θα «τάραζε τα νερά» της συμπρωτεύουσας. « Ο κόσμος πλέον έχει βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια και ψάχνει κάτι καινούργιο ακόμη κι αν πρόκειται απλά για αισθητική παρέμβαση. Αναζητά κάτι που θα τον ανεβάσει ψυχολογικά και που θα ξεφεύγει από τα τετριμμένα. Έχοντας λοιπόν αυτά κατά νου, αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Μυστική συνταγή
Ποιο είναι όμως το μυστικό εκείνο που δίνει αυτό το ξεχωριστό χρώμα στον καφέ και προκαλεί το έντονο ενδιαφέρον των πελατών του κυλικείου; Η απάντηση είτε απλή είτε όχι, δεν είναι εύκολο να δοθεί και οι ίδιες οι ιδιοκτήτριες δεν είναι πρόθυμες να το αποκαλύψουν για λόγους ανταγωνισμού και κατοχύρωσης της «πατέντας». Όπως μας λένε, η συνταγή για το χρώμα είναι μυστική διότι πρόκειται για μια παγκόσμια πατέντα και μας διαβεβαιώνουν πως δεν περιέχει κάποια χρωστική ουσία. «Κρατούμε τη συνταγή σαν επτασφράγιστο μυστικό καθώς είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει πουθενά και οι δύσπιστοι μπορούν να το διαπιστώσουν ψάχνοντας στο διαδίκτυο. Εκείνο που μπορούμε να σας πούμε, είναι πως το χρώμα που δίνουμε στον καφέ δεν αλλοιώνει ούτε στο ελάχιστο τη γεύση του. Πρόκειται καθαρά για μια αισθητική παρέμβαση», υπογραμμίζει η κα. Κομπίτσα και τονίζει ότι δεν χρησιμοποιούν χρωστικές ουσίες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στον οργανισμό. «Το κύριο χαρακτηριστικό του μαγαζιού μας είναι οι υγιεινές γευστικές προτάσεις . Δεν θα μπορούσε λοιπόν ένα τέτοιο μαγαζί να σερβίρει καφέδες με χρωστικές ουσίες. Πρόκειται για κάτι φυτικό».
Την ίδια ώρα η ιδέα τους, κερδίζει συνεχώς έδαφος και το κυλικείο φανατικούς θαμώνες. Οι περισσότεροι εμφανίζονται εντυπωσιασμένοι από το έντονο χρώμα που παίρνει ο καφές χάρη στη μυστική συνταγή αλλά και τη δυνατότητά να επιλέξουν διαφορετικούς περισσότερους από έναν χρωματισμούς ακόμα και στο ίδιο ποτήρι.
Σε ό,τι αφορά τις επιλογές των χρωμάτων, αυτές ποικίλουν ανάλογα με το φύλο, την ηλικία ακόμη και την ποδοσφαιρική ομάδα του πελάτη. Οι γυναίκες για παράδειγμα επιλέγουν περισσότερο τα πιο έντονα χρώματα όπως το ροζ και το κόκκινο, ενώ οι άντρες το μπλε και το πράσινο.
Η κρίση ως ευκαιρία
Μέσα στο μελαγχολικό και γκρίζο τοπίο της σημερινής πραγματικότητας όπου χιλιάδες νέοι ή και μεγαλύτεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού, οι δύο κοπέλες στέλνουν το δικό τους μήνυμα σε όλους αυτούς που υποφέρουν και απογοητεύονται. Μπορούν να το κάνουν, μιας και οι ίδιες ήταν άνεργες πριν το επιτυχημένο εγχείρημα των χρωματιστών καφέδων.
Όπως επισημαίνουν, οι ευκαιρίες είναι πολλές ακόμη κι αν κάποιος βρίσκεται στην Ελλάδα του 2014. «Όσο ουτοπικό κι αν ακουστεί, πιστεύω πως κάποιος μπορεί να βγει από το αδιέξοδο της ανεργίας, αρκεί να το θέλει. Η σκληρή δουλειά, το μεράκι και φυσικά οι καινοτόμες ιδέες είναι το μυστικό. Σε καμία περίπτωση δεν λέω πως κάποιος μπορεί να πλουτίσει εφαρμόζοντας τα παραπάνω, μπορεί ωστόσο να ζήσει μια αξιοπρεπή ζωή δημιουργώντας κάτι δικό του», εξηγεί η κα. Κουμπίτσα.