ΕΛΛΑΔΑ
Πριν 14 λεπτά
Λάρισα: "Επιδημία"… κορωνοϊού σε μαθητές Γ' Λυκείου για δικαιολογημένες απουσίες
Τι λέει ο διευθυντής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
Μαθητές αναζητούν όπως φαίνεται περισσότερο χρόνο για μελέτη στα φροντιστήρια
Συνεχή αύξηση φαίνεται ότι καταγράφουν οι απουσίες μαθητών σε σχολεία στη Λάρισα, ενώ πληθαίνουν και οι καταγγελίες ότι τα αιτήματα προς φαρμακοποιούς ώστε να καταχωρήσουν θετικά τεστ κορωνοϊού για μαθητές Γ' Λυκείου παίρνουν μορφή… επιδημίας, προκειμένου εκείνοι να διασφαλίσουν δικαιολογημένες απουσίες από τα μαθήματά τους.
Σύμφωνα με μαρτυρία στο onlarissa.gr, σε κάποιες περιπτώσεις οι «εκκλήσεις» για να καταγραφούν μαθητές ψευδώς ως ασθενείς στην covid19 γίνονται και μέσα από τους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας!
Προφανώς τα κίνητρα πίσω από αυτή την τακτική είναι να εξοικονομηθεί περισσότερος χρόνος για τους μαθητές, οι οποίοι στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα φροντιστήρια, παρά στα σχολικά θρανία.
Με αφορμή το δημοσίευμα, ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Νίκος Ζέρβας δήλωσε τα εξής στο onlarissa.gr: «Οι απουσίες είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα το οποίο η πολιτεία καλείται να το λύσει. Η αλλαγή που έγινε από προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου να μην υπάρχει διαχωρισμός δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, αποδεικνύεται ότι πιθανόν ήταν λανθασμένη.
Ο υπουργός Παιδείας σε κάθε περίπτωση ασχολείται με το θέμα αυτό επισταμένως και υπάρχει αυτή τη στιγμή δήλωσή του ότι σύντομα θα επέλθουν αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση όμως – κάτι που αποδεικνύει και το δημοσίευμά σας – το θέμα δεν αφορά κυρίως εκπαιδευτικούς, αλλά άλλους εμπλεκόμενους.
Όλοι μαζί όμως ως κοινωνία που ενδιαφέρεται για το μέλλον της εκπαίδευσης, θα πρέπει να ασκούμε ο καθένας από την πλευρά του το καθήκον του με ευσυνειδησία, ώστε να υπάρχουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τους νέους μας και τους μαθητές μας. Οι απουσίες δίνονται από τον νομοθέτη για συγκεκριμένους λόγους, για να βοηθηθούν ή να ωφεληθούν μαθητές όταν έχουν πραγματικό πρόβλημα και όχι να τις χρησιμοποιούν κατά το δοκούν. Στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί αγωνιούν για το θέμα αυτό και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αυτοί που δίνουν αγώνα για να έχουν τους μαθητές τους στα σχολεία και να τους προσφέρουν αυτό που τους επιτάσσει το καθήκον τους».
Σύμφωνα με μαρτυρία στο onlarissa.gr, σε κάποιες περιπτώσεις οι «εκκλήσεις» για να καταγραφούν μαθητές ψευδώς ως ασθενείς στην covid19 γίνονται και μέσα από τους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας!
Προφανώς τα κίνητρα πίσω από αυτή την τακτική είναι να εξοικονομηθεί περισσότερος χρόνος για τους μαθητές, οι οποίοι στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα φροντιστήρια, παρά στα σχολικά θρανία.
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Το θέμα δεν αφορά κυρίως εκπαιδευτικούς, αλλά άλλους εμπλεκόμενους
Με αφορμή το δημοσίευμα, ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Νίκος Ζέρβας δήλωσε τα εξής στο onlarissa.gr: «Οι απουσίες είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα το οποίο η πολιτεία καλείται να το λύσει. Η αλλαγή που έγινε από προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου να μην υπάρχει διαχωρισμός δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, αποδεικνύεται ότι πιθανόν ήταν λανθασμένη.Ο υπουργός Παιδείας σε κάθε περίπτωση ασχολείται με το θέμα αυτό επισταμένως και υπάρχει αυτή τη στιγμή δήλωσή του ότι σύντομα θα επέλθουν αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση όμως – κάτι που αποδεικνύει και το δημοσίευμά σας – το θέμα δεν αφορά κυρίως εκπαιδευτικούς, αλλά άλλους εμπλεκόμενους.
Όλοι μαζί όμως ως κοινωνία που ενδιαφέρεται για το μέλλον της εκπαίδευσης, θα πρέπει να ασκούμε ο καθένας από την πλευρά του το καθήκον του με ευσυνειδησία, ώστε να υπάρχουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τους νέους μας και τους μαθητές μας. Οι απουσίες δίνονται από τον νομοθέτη για συγκεκριμένους λόγους, για να βοηθηθούν ή να ωφεληθούν μαθητές όταν έχουν πραγματικό πρόβλημα και όχι να τις χρησιμοποιούν κατά το δοκούν. Στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί αγωνιούν για το θέμα αυτό και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αυτοί που δίνουν αγώνα για να έχουν τους μαθητές τους στα σχολεία και να τους προσφέρουν αυτό που τους επιτάσσει το καθήκον τους».