Με προτεραιότητα στα δικαιώματα των καταναλωτών ο νέος Κανονισμός Γενικών και Ειδικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Περιλαμβάνει σημαντικές νέες προβλέψεις για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Σε αυτόν ρυθμίζονται θέματα όπως οι διαδικασίες για χορήγηση/ανανέωση/τροποποίηση/ανάκληση άδειας και παύση δραστηριοτήτων, καθώς επίσης το πλαίσιο λειτουργίας ταχυδρομικών δικτύων. Και αναφέρεται πως οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν ταχυδρομικά αντικείμενα με επιφύλαξη, εφόσον δηλώνουν αυτή την επιλογή στην εταιρεία εντός μιας εργάσιμης από την παράδοση.

Επιπλέον, οι αποστολείς μπορούν να ζητούν την επίδοση των αντικειμένων χωρίς υπογραφή παραληπτών/-ριών. Σε αυτή την περίπτωση, αντί υπογραφής, οι παραλήπτες/-ριες επιβεβαιώνουν την παραλαβή είτε καταχωρίζοντας μοναδικό Προσωπικό Αριθμό Ταυτοποίησης (PIN) που αποστέλλει η εταιρεία είτε αποστέλλοντας μήνυμα με ψηφιακό τρόπο. Η εταιρεία οφείλει να καταγράφει τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας αποστολέα για ταχυδρομικά αντικείμενα βάρους άνω των 100 γραμμ., ενώ ορίζεται το δικαίωμα αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή/καταστροφή αντικειμένων από ηλεκτρονικές αγορές.

Στο εξής:

  • Η αποζημίωση καθορίζεται σύμφωνα με την αξία που αναγράφεται σε απόδειξη/τιμολόγιο αγοράς του καταστήματος. Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι της αποζημίωσης είναι οι αποστολείς του ταχυδρομικού αντικειμένου και εάν εκείνοι παραιτηθούν του δικαιώματος η αποζημίωση καταβάλλεται στους/στις παραλήπτες/-ριες.
  • Σε περίπτωση που έχει τεθεί συγκεκριμένη προθεσμία παράδοσης του αντικειμένου από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η παροχή της ταχυδρομικής υπηρεσίας ξεκινά από την ημερομηνία κατάθεσης του αντικειμένου στην εταιρεία παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.


Επιπλέον, η εταιρεία οφείλει να:

1. απαντά σε παράπονα χρηστών τεκμηριωμένα και εγγράφως εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 εργάσιμων ημερών από την υποβολή, με εξαίρεση ειδικών περιπτώσεων,
2. ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα της ΕΕΤΤ (ΕΡΜΗΣ), το οποίο είναι προσβάσιμο από χρήστες και εταιρείες,
3. υποβάλλει ετησίως στην ΕΕΤΤ στατιστική απολογιστική έκθεση με τα αποτελέσματα χειρισμού των παραπόνων χρηστών που προωθεί η Αρχή στην εταιρεία.