Χιλιάδες κλήσεις στους ιδιοκτήτες οχημάτων που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες βεβαιώνουν καθημερινά οι 12 νέες κάμερες που έχουν τοποθετηθεί σε διαφορετικά σημεία του Λεκανοπεδίου. Οι κάμερες διπλής λειτουργίας, σύντομα μάλιστα, αναμένεται να καταγράφουν και παραβάσεις που αφορούν τα όρια ταχύτητας, μιας και η εγκατάσταση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού στα γραφεία του ΟΑΣΑ και της Τροχαίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες των «Παραπολιτικών», κάθε ραντάρ βεβαιώνει -τις ώρες εφαρμογής του μέτρου των λεωφορειολωρίδων- περίπου 100 παραβάσεις ανά δεκάλεπτο και συνολικά 2.200 ανά μήνα. Οι 12 τοποθετημένες κάμερες σε κεντρικούς δρόμους του Λεκανοπεδίου βεβαιώνουν περισσότερες από 26.000 κλήσεις κάθε μήνα, οι οποίες αποστέλλονται σε ελάχιστο χρόνο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν διαπιστωθεί πως παραβίασαν τις λεωφορειολωρίδες. Οι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν το χρηματικό πρόστιμο εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.

Οι καταγραφές

Οι συγκεκριμένες κάμερες είναι διπλής λειτουργίας και έχουν τη δυνατότητα να βεβαιώνουν παραβάσεις και για όρια ταχύτητας. Οι καταγραφές θα γίνονται μόλις θα ολοκληρώνεται το ωράριο λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων και μέχρι την ώρα έναρξής τους το επόμενο πρωινό. Σύμφωνα με αξιωματούχους της Τροχαίας, η επιπλέον δυνατότητα των καμερών κανονικά έπρεπε να έχει ξεκινήσει από τα τέλη Φεβρουαρίου, πλην όμως εξαιτίας προβλημάτων στην εγκατάσταση των συστημάτων καταγραφής και βεβαίωσης των παραβάσεων, αλλά και των πληροφοριακών συστημάτων που θα έχουν συνδυαστικά ΟΑΣΑ και Τροχαία, υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση. Τα προβλήματα φαίνεται όμως ότι ξεπεράστηκαν και πλέον είναι θέμα χρόνου η εκκίνηση της δεύτερης λειτουργίας των καμερών, πιθανότατα πριν από το τέλος Μαρτίου. Αυτό που ανέφεραν στα «Π» ανώτατοι αξιωματούχοι του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. είναι πως οι κάμερες δείχνουν να λειτουργούν άρτια, συνεπώς θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να υπάρξει προμήθεια και άλλων τέτοιων, σύγχρονων καμερών. Στόχος είναι αυτές να μπουν στα περισσότερα σημεία όπου υπάρχουν λεωφορειολωρίδες, ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά για τους παραβάτες οδηγούς. Ετσι, θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μετακίνησης των αστικών συγκοινωνιών και οι πολίτες θα εμπιστευτούν εκ νέου τις δημόσιες μετακινήσεις. Κάτι που σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα, άρα και λιγότερη κίνηση και μείωση στις εκπομπές καυσαερίων. Τα αποτελέσματα θα είναι ορατά μέσα στον επόμενο μήνα, εκτιμούν οι αστυνομικοί. Μόλις οι πολίτες θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν τα… ραβασάκια, θα το σκεφτούν να μπουν ξανά σε λεωφορειολωρίδες.

Διαβάστε ακόμα: Έλεγχοι της Τροχαίας: Πάνω από 11.000 παραβάσεις του ΚΟΚ σε τέσσερις μέρες

Πού βρίσκονται οι κάμερες

Οι 12 κάμερες που έχουν τοποθετηθεί έως τώρα στο οδικό δίκτυο της Αττικής βρίσκονται στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, όπου υπάρχουν συνολικά πέντε τέτοιες κάμερες, από τρεις κάμερες στη Λεωφόρο Μεσογείων και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, καθώς και μία στη Λεωφόρο Κηφισίας. Αυτές οι κάμερες καλύπτουν μόλις 2 χιλιόμετρα από τα 52 χιλιόμετρα λεωφορειολωρίδων που υπάρχουν στην Αττική, συνεπώς, αναφέρουν οι αστυνομικοί, χρειάζονται εκατοντάδες τέτοιες κάμερες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το πρόβλημα των ασυνείδητων οδηγών, οι οποίοι προτιμούν να κινούνται μέσα σε λεωφορειολωρίδες ή ακόμα και να παρκάρουν εκεί, για να μη χάνουν χρόνο αναζητώντας μια ελεύθερη θέση στάθμευσης.

Έλεγχος για... κόκκινο

Συνολικά 370 κάμερες που θα καταγράφουν τα οχήματα τα οποία θα περνούν με κόκκινο αναμένεται να τοποθετηθούν σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Το φαινόμενο των οδηγών που θεωρούν πως… προλαβαίνουν να περάσουν πρέπει να σταματήσει, αναφέρουν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., τονίζοντας πως εφεξής οι οδηγοί που θα καταγράφονται θα καλούνται να πληρώνουν πρόστιμο 700 ευρώ, ενώ θα τους αφαιρείται το δίπλωμα για δύο μήνες. Ο διαγωνισμός έχει ήδη ολοκληρωθεί και η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο έχει επιλεγεί. Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία προμήθειας και τοποθέτησης αυτών των καμερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κάμερες θα είναι τοποθετημένες λίγο πριν από τα φανάρια και θα δημιουργείται μια νοητή γραμμή πριν από τη διάβαση των πεζών. Το φανάρι θα λειτουργεί συνδυαστικά με την κάμερα και μόλις εμφανίζεται το πορτοκαλί χρώμα από εκεί και πέρα η κάμερα θα φωτογραφίζει όσα οχήματα δεν σταματούν. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, η πρώτη κάμερα θα τοποθετηθεί στην παραλιακή λεωφόρο, στο ύψος της Αλίμου. Θα ακολουθήσει η τοποθέτηση των καμερών σε Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Βασιλίσσης Σοφίας, Λεωφόρο Αλεξάνδρας και, τέλος, στην παραλιακή λεωφόρο.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».