Καινοτόμα προγράμματα για χαρισματικά παιδιά - Τρεις μαθητές με ιδιαίτερες ικανότητες μιλούν στα ''Παραπολιτικά''
Τα στοιχεία του προγράμματος
Τι λένε οι μαθητές που συμμετέχουν στα τμήματα τα οποία διοργανώνοι το Κολλέγιο Ανατόλια Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το εμβληματικό αμερικανικό πανεπιστήμιο Johns Hopkins
Μαθητές με ιδιαίτερες ικανότητες και πάθος για μάθηση και έρευνα συναντώνται τα καλοκαίρια στα θερινά καινοτόμα προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece, που διοργανώνει το Κολλέγιο Ανατόλια Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το εμβληματικό αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.
Οι μαθητές φορούν τις ιατρικές ποδιές τους και κάνουν πειράματα Γενετικής, μελετούν λογοτεχνικά βιβλία, ασχολούνται με τη Θεωρία Παιγνίων, την Ψυχολογία, τη Μηχανική και την Επιστήμη των Υπολογιστών και συμμετέχουν σε προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων, που βασίζονται σε πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας και είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες ακαδημαϊκές τους δυνατότητες. Το διαφορετικό είναι ότι τα μαθήματα γίνονται με έναν βιωματικό και διαδραστικό τρόπο, έτσι ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Στο Εργαστήρι Γενετικής οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο γενετιστών και εφαρμόζουν εργαστηριακές τεχνικές, ερμηνεύοντας σύνθετα δεδομένα.
Οπως λέει η δρ Γεωργία Τσουλφά, διευθύντρια του CTY Greece, «τα χαρισματικά παιδιά έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Αλλα μαθαίνουν διαβάζοντας, άλλα ακούγοντας και άλλα ερευνώντας, ενώ δεν έχουν πάντα στο σχολείο το προφίλ του άριστου μαθητή». Οπως εξηγεί, «κάποια από αυτά τα παιδιά μπορεί να φαίνεται ότι αδιαφορούν στην τάξη, χάνοντας το ενδιαφέρον τους για το μάθημα, ίσως γιατί αφομοιώνουν την ύλη πάρα πολύ γρήγορα, ίσως γιατί δεν τους ενδιαφέρει το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται στην τάξη ή ο ρυθμός της τάξης είναι αργός». Στα μαθήματα που κάνουν στο CTY καλύπτουν ύλη πανεπιστημίου, ενώ το κάθε παιδί εξελίσσεται στον δικό του χρόνο, λένε οι καθηγητές.
«Βρήκα επιτέλους κάποιον χώρο όπου το παιδί μου νιώθει ότι ανήκει», έλεγε χαρακτηριστικά μητέρα μαθητή, καθώς τα παιδιά αυτά έχουν ιδιαίτερη αντιληπτική ικανότητα και βάθος σκέψης και εντάσσονται σε μια κοινότητα με παιδιά παρόμοιων δυνατοτήτων, ενώ, όπως λένε, διατηρούν επαφή και τον χειμώνα, συζητώντας για επιστημονικά δεδομένα και ανταλλάσσοντας απόψεις για τις νέες τεχνολογίες. Και, το κυριότερο, όπως λένε οι γονείς, «εδώ τα παιδιά δεν νιώθουν παράξενα». Η «ανακάλυψη» των χαρισματικών παιδιών σε όλη την Ελλάδα γίνεται από το Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά που υπάρχει στη χώρα και λειτουργεί στο Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.
Από την έναρξη του προγράμματος, το 2013, περισσότερα από 7.500 παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου έχουν παρακολουθήσει μαθήματα και προγράμματα του CTY Greece (ημερήσια, Σαββατοκύριακου, online και θερινά). Περισσότερα από 1.800 παιδιά έχουν λάβει πλήρη υποτροφία για τα θερινά προγράμματα, ποσοστό άνω του 53% σε όλα τα χρόνια του προγράμματος. Το 50% των μαθητών είναι από δημόσια σχολεία, ενώ το 50% των μαθητών προέρχεται από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από άλλα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, περισσότεροι από 3.700 καθηγητές και δάσκαλοι από 200 διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου έχουν λάβει μέρος στα δωρεάν επιμορφωτικά εργαστήρια που προσφέρει το CTY Greece με την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και άλλων δωρητών.
Η Βασιλική Καζάκου, μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου, από την Αλεξανδρούπολη, θέλει να γίνει συγγραφέας. Διαβάζει βιβλία, μελετάει, ενώ μια φίλη της την ενημέρωσε για τις εξετάσεις και έλαβε μέρος. Παρακολουθεί μαθήματα σχετικά με πειραματισμούς πάνω στη γλώσσα, που πιστεύει, όπως λέει χαρακτηριστικά, ότι «με φέρνουν πιο κοντά στο όνειρό μου να γίνω συγγραφέας και μπορώ να μοιράζομαι τις απόψεις μου με άλλα παιδιά». Η Βασιλική είναι άριστη μαθήτρια στο σχολείο της, με βαθμολογία 20 παρά ένα, όπως λέει χαμογελώντας.
Ο Γιώργος Κορρές, από την Αθήνα, είναι μαθητής Λυκείου και παρακολουθεί μαθήματα Μηχανικής. «Εχω συμμετάσχει και πάλι στο πρόγραμμα και θεωρώ ότι “κερδίζω” τα καλοκαίρια μου», όπως λέει χαρακτηριστικά όταν ρωτήθηκε αν χάνει την καλοκαιρινή χαλαρότητα. Ο Γιώργος, που είναι μαθητής του 18, έχει κάνει φίλους μέσα από το πρόγραμμα και θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμα του μηχανικού.
Η Βεατρίκη Μπένου είναι ομαδάρχισσα. Σπουδάζει Μηχανική του Περιβάλλοντος στην Αμερική και επέστρεψε στο πρόγραμμα, στο οποίο είχε πάρει και αυτή μέρος όταν ήταν μικρότερη, για να βοηθήσει τους σημερινούς συμμετέχοντες.
Στις 28-31 Αυγούστου, στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί το 19ο Διεθνές Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για Ατομα με Υψηλές Ικανότητες/ ECHA 2024, όπως μας γνωστοποίησε ο Γιάννης Τσορμπατζόγλου, Chief Operating Officer for Planning & Innovation και Vice President for Cross Divisional Programs του Κολλεγίου Ανατόλια. Πρόκειται για διοργάνωση μεγάλης κλίμακας, ένα συνέδριο το οποίο θα διαρκέσει τέσσερις ημέρες, με 15 παράλληλες αίθουσες, που θα φιλοξενήσουν συνολικά 300 συνεδριάσεις και 500 συμμετέχοντες από 30 χώρες.
Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Οι μαθητές φορούν τις ιατρικές ποδιές τους και κάνουν πειράματα Γενετικής, μελετούν λογοτεχνικά βιβλία, ασχολούνται με τη Θεωρία Παιγνίων, την Ψυχολογία, τη Μηχανική και την Επιστήμη των Υπολογιστών και συμμετέχουν σε προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων, που βασίζονται σε πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας και είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες ακαδημαϊκές τους δυνατότητες. Το διαφορετικό είναι ότι τα μαθήματα γίνονται με έναν βιωματικό και διαδραστικό τρόπο, έτσι ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Στο Εργαστήρι Γενετικής οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο γενετιστών και εφαρμόζουν εργαστηριακές τεχνικές, ερμηνεύοντας σύνθετα δεδομένα.
Οπως λέει η δρ Γεωργία Τσουλφά, διευθύντρια του CTY Greece, «τα χαρισματικά παιδιά έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Αλλα μαθαίνουν διαβάζοντας, άλλα ακούγοντας και άλλα ερευνώντας, ενώ δεν έχουν πάντα στο σχολείο το προφίλ του άριστου μαθητή». Οπως εξηγεί, «κάποια από αυτά τα παιδιά μπορεί να φαίνεται ότι αδιαφορούν στην τάξη, χάνοντας το ενδιαφέρον τους για το μάθημα, ίσως γιατί αφομοιώνουν την ύλη πάρα πολύ γρήγορα, ίσως γιατί δεν τους ενδιαφέρει το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται στην τάξη ή ο ρυθμός της τάξης είναι αργός». Στα μαθήματα που κάνουν στο CTY καλύπτουν ύλη πανεπιστημίου, ενώ το κάθε παιδί εξελίσσεται στον δικό του χρόνο, λένε οι καθηγητές.
«Βρήκα επιτέλους κάποιον χώρο όπου το παιδί μου νιώθει ότι ανήκει», έλεγε χαρακτηριστικά μητέρα μαθητή, καθώς τα παιδιά αυτά έχουν ιδιαίτερη αντιληπτική ικανότητα και βάθος σκέψης και εντάσσονται σε μια κοινότητα με παιδιά παρόμοιων δυνατοτήτων, ενώ, όπως λένε, διατηρούν επαφή και τον χειμώνα, συζητώντας για επιστημονικά δεδομένα και ανταλλάσσοντας απόψεις για τις νέες τεχνολογίες. Και, το κυριότερο, όπως λένε οι γονείς, «εδώ τα παιδιά δεν νιώθουν παράξενα». Η «ανακάλυψη» των χαρισματικών παιδιών σε όλη την Ελλάδα γίνεται από το Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά που υπάρχει στη χώρα και λειτουργεί στο Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.
Από την έναρξη του προγράμματος, το 2013, περισσότερα από 7.500 παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου έχουν παρακολουθήσει μαθήματα και προγράμματα του CTY Greece (ημερήσια, Σαββατοκύριακου, online και θερινά). Περισσότερα από 1.800 παιδιά έχουν λάβει πλήρη υποτροφία για τα θερινά προγράμματα, ποσοστό άνω του 53% σε όλα τα χρόνια του προγράμματος. Το 50% των μαθητών είναι από δημόσια σχολεία, ενώ το 50% των μαθητών προέρχεται από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από άλλα μέρη της Ελλάδας. Επίσης, περισσότεροι από 3.700 καθηγητές και δάσκαλοι από 200 διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου έχουν λάβει μέρος στα δωρεάν επιμορφωτικά εργαστήρια που προσφέρει το CTY Greece με την υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και άλλων δωρητών.
Τι λένε οι μαθητές
Οι χαρισματικοί μαθητές από τη Γ’ Δημοτικού έως τη Β’ Λυκείου προτιμούν να μην πάνε διακοπές, για να κάνουν πειράματα ή για να εξερευνήσουν τον κόσμο της οικονομίας και της λογοτεχνίας. Για την εμπειρία τους μιλούν στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» τρεις μαθητές.Η Βασιλική Καζάκου, μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου, από την Αλεξανδρούπολη, θέλει να γίνει συγγραφέας. Διαβάζει βιβλία, μελετάει, ενώ μια φίλη της την ενημέρωσε για τις εξετάσεις και έλαβε μέρος. Παρακολουθεί μαθήματα σχετικά με πειραματισμούς πάνω στη γλώσσα, που πιστεύει, όπως λέει χαρακτηριστικά, ότι «με φέρνουν πιο κοντά στο όνειρό μου να γίνω συγγραφέας και μπορώ να μοιράζομαι τις απόψεις μου με άλλα παιδιά». Η Βασιλική είναι άριστη μαθήτρια στο σχολείο της, με βαθμολογία 20 παρά ένα, όπως λέει χαμογελώντας.
Ο Γιώργος Κορρές, από την Αθήνα, είναι μαθητής Λυκείου και παρακολουθεί μαθήματα Μηχανικής. «Εχω συμμετάσχει και πάλι στο πρόγραμμα και θεωρώ ότι “κερδίζω” τα καλοκαίρια μου», όπως λέει χαρακτηριστικά όταν ρωτήθηκε αν χάνει την καλοκαιρινή χαλαρότητα. Ο Γιώργος, που είναι μαθητής του 18, έχει κάνει φίλους μέσα από το πρόγραμμα και θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμα του μηχανικού.
Η Βεατρίκη Μπένου είναι ομαδάρχισσα. Σπουδάζει Μηχανική του Περιβάλλοντος στην Αμερική και επέστρεψε στο πρόγραμμα, στο οποίο είχε πάρει και αυτή μέρος όταν ήταν μικρότερη, για να βοηθήσει τους σημερινούς συμμετέχοντες.
Στις 28-31 Αυγούστου, στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί το 19ο Διεθνές Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για Ατομα με Υψηλές Ικανότητες/ ECHA 2024, όπως μας γνωστοποίησε ο Γιάννης Τσορμπατζόγλου, Chief Operating Officer for Planning & Innovation και Vice President for Cross Divisional Programs του Κολλεγίου Ανατόλια. Πρόκειται για διοργάνωση μεγάλης κλίμακας, ένα συνέδριο το οποίο θα διαρκέσει τέσσερις ημέρες, με 15 παράλληλες αίθουσες, που θα φιλοξενήσουν συνολικά 300 συνεδριάσεις και 500 συμμετέχοντες από 30 χώρες.
Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ