Έκθεση με αποκριάτικες φορεσιές και μάσκες από όλη την Ελλάδα
Στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης του Δήμου Αθηναίων με δωρεάν είσοδο
Έκθεση αποκριάτικων φορεσιών από τη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας Ελληνικής Λαογραφίας Ακαδημίας Αθηνών και το Λύκειο Ελληνίδων, στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» από 1 ως 23 Φεβρουαρίου.
Οι φορεσιές της έκθεσης θα φιλοξενηθούν στο χώρο των συλλογών του Μουσείου ως ελεύθερα εκθέματα, ώστε οι επισκέπτες να έχουν πλήρη εικόνα του συνόλου της καθεμιάς ξεχωριστά. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση στην ιδιαιτερότητα των επιμέρους στοιχείων τους, η οποία σε συνδυασμό με την σκηνική παρουσία τους στον χώρο του Μουσείου, ενισχύει και καλύπτει τη φαντασιακή τάση του ανθρώπου, που επιθυμεί να αναβιώνει το παρελθόν όσο πιο ζωντανά γίνεται.
Μερικές από τις φορεσιές, που θα γνωρίσει το κοινό είναι η Κορέλα, η Μπούλα και ο Γενίτσαρος, οι οποίες ανήκουν στην ιδιωτική συλλογή «ιμάτιο» του Αποστόλη-Κωνσταντίνου Τάκη και στο Λύκειο Ελληνίδων και αποτελούν ένα ιδιαίτερο κομμάτι της λαϊκής μας παράδοσης, που συνοδεύει έθιμα των αποκριάτικων εορτασμών που συνεχίζονται έως σήμερα σε όλη την Ελλάδα.
Η έκθεση θα συνοδευτεί επίσης από πληροφοριακό υλικό με κείμενα και φωτογραφίες. Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν οι Λουίζα Καραπιδάκη (Μουσειολόγος, ερευνήτρια του Κέντρου Ελληνικής Λαογραφίας Ακαδημίας Αθηνών) και Σταυρούλα Πισμίση (Λαογράφος).
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη»: Αγγ. Χατζιμηχάλη 6, Πλάκα, τηλ.: 210 3243987
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 09:00-19:00, Σάββατο & Κυριακή 09:00-14:00
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι Αtenistas μοίρασαν δώρα σε παιδιά 12 ιδρυμάτων (ΦΩΤΟ)
Έφυγε από τη ζωή ο θρύλος της μουσικής Ντέμης Ρούσσος
«Η Κυρία Ντάπφαϊρ» γίνεται θεατρική παράσταση
Βίντεο από τις πρόβες της «Πιαφ» με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη
Η "Οπερα της βαλίτσας" σε 22 πόλεις της Ελλάδας με δωρεάν είσοδο
Το βιβλίο της Τριερβελέρ ξεπέρασε τις «50 αποχρώσεις του γκρι»