Η καινοτόμα εφαρμογή που εξυπηρετεί τους τουρίστες
Η "έξυπνη" δημιουργία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Μία πολύ ωφέλιμη εφαρμογή που μπορεί να βοηθήσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τους τουρίστες δημιούργησε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Η εφαρμογή για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό android αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος, με τίτλο: «Σύστημα Σχεδίασης Προηγμένων Τουριστικών Υπηρεσιών - Advanced Tourism Planning System (ATLAS)» από το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει ως στόχο την καινοτομία στην τουριστική βιομηχανία παρέχοντας προηγμένες υπηρεσίες καθοδήγησης και υπόδειξης σε τουρίστες που χρησιμοποιούν έξυπνες συσκευές.
"Μπορεί κάποιος να φωτογραφίσει τον Λευκό Πύργο και η εφαρμογή να προτείνει αντίστοιχα αξιοθέατα. Ή μπορεί με βάση αυτήν τη φωτογραφία να βρει πώς θα μετακινηθεί από εκεί που βρίσκεται προς ένα άλλο αξιοθέατο μέσα στη Θεσσαλονίκη", εξηγεί ο συντονιστής και επιστημονικός υπεύθυνος του έργου, Αν. Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Α.Π.Θ., Κωνσταντίνος Κοτρόπουλος.
Ο καθηγητής τονίζει πως η εφαρμογή λειτουργεί με μία φωτογραφία ή ένα βίντεο που θα τραβάει ο χρήστης, βάσει του οποίου θα μπορεί ο καθένας να ενημερωθεί για το πού βρίσκεται, ποια είναι τα πλησιέστερα καφέ και εστιατόρια, αλλά και το πώς μπορεί να μετακινηθεί στη Θεσσαλονίκη, αφού η εφαρμογή αξιοποιεί τον χάρτη δρομολογίων του ΟΑΣΘ, χωρίς τη χρήση GPS.
"Με την εφαρμογή ATLAS, συλλέγονται δεδομένα για τη δραστηριότητα του χρήστη, ο οποίος κινούμενος δημιουργεί ένα «προφίλ» και γίνονται εξατομικευμένες προτάσεις για αξιοθέατα και εστίαση" αναφέρει ακόμα ο επιστημονικός υπεύθυνος και δηλώνει πως η εφαρμογή είναι demo έκδοση που βρίσκεται στη διαδικασία της παρουσίασή της.
Η καινοτόμα εφαρμογή λειτουργεί σε κάθε μέρος της Ελλάδας.
Οι εφαρμογές αυτές στηρίζονται σε καινοτόμους αλγόριθμους που εμπλουτίζουν την τουριστική εμπειρία και μπορούν:
1)Nα συσχετίσουν τόσο σημασιολογικά όσο και γεωγραφικά μια εικόνα, όπως π.χ. ένα στιγμιότυπο που δείχνει την Καβάλα του 1964 από την ταινία Τοπ Καπί του Jules Dassin με τη Μελίνα Μερκούρη με αξιοθέατα της Καβάλας του σήμερα και να προτείνει παραπλήσια εστιατόρια και καφέ, με βάση το προφίλ του χρήστη
2)Nα ανακτήσoυν εικόνες, όπως π.χ. του Λευκού Πύργου από διάφορες οπτικές γωνίες και σε διαφορετικές χρονικές στιγμές της ημέρας (π.χ. ημέρα ή νύχτα)
3)Να δημιουργήσουν αυτόματα το προφίλ ενός χρήστη χωρίς διαρροή προσωπικών δεδομένων
4)Να προτείνουν ένα περίπατο στη Θεσσαλονίκη ξεκινώντας από ένα αξιοθέατο π.χ. την Αψίδα του Γαλέριου προς άλλα παραπλήσια αξιοθέατα, αξιοποιώντας το χάρτη δρομολογίων του Ο.Α.Σ.Θ.
Για να επιτευχθεί αυτή η ιδέα που είχαν στο Α.Π.Θ. χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια με εργασία στο τελικό στάδιο από 10 άτομα, σε ένα σύνολο 30 ατόμων.