Κατσαφάδος για ακαθάριστα οικόπεδα: "Στις 15 Ιουνίου η καταληκτική ημερομηνία για τον καθαρισμό – Δεν θα δοθεί άλλη παράταση"
Τι είπε ο υφυπουργός
Ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Κώστας Κατσαφάδος ανακοίνωσε ότι η προθεσμία για καθαρισμό ακαθάριστων οικοπέδων λήγει 15 Ιουνίου, χωρίς περαιτέρω παράταση - Η τεράστια συμμετοχή των δήμων και ο νέος ρόλος της πυροσβεστική

Οριστική ήταν η τοποθέτηση του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Κώστα Κατσαφάδου, σχετικά με την παράταση της προθεσμίας για τον καθαρισμό των οικοπέδων. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υφυπουργός ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση, με την προθεσμία να παραμένει έως τις 15 Ιουνίου, επισημαίνοντας πως «δεν υπάρχει κανένας λόγος ή περιθώριο για άλλη αναβολή».
Μάλιστα, όπως είπε, «κοντά στις 2.000 φωτιές πέρυσι οφείλονταν σε ανθρώπινα λάθη». Μάλιστα, ο υφυπουργός τόνισε οτι κατα τη διάρκεια του καθαρισμού των οικοπέδων τους τα φυτικά υπολείμματα πρέπει να μεταφέρονται στα πράσινα σημεία των δήμων. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου για την πρόληψη και διαχείριση πυρκαγιών αυξήθηκε στα 40 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το στελεχιακό δυναμικό της πυροσβεστικής δήλωσε: «Έχουμε πάνω από 18.000 στελέχη, άνδρες και γυναίκες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οι οποίοι συμμετέχουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Είναι το μεγαλύτερο νούμερο το οποίο είχε ποτέ η Πυροσβεστική Υπηρεσία».
Παράλληλα, επισήμανε την ενίσχυση των σύγχρονων τεχνολογιών παρακολούθησης, με τη χρήση drones: «Πέρυσι, σε πειραματικό στάδιο, είχαν αναπτυχθεί 44 drones που επιτηρούσαν 24 ώρες το 24ωρο ευαίσθητες περιοχές στην Αττική. Φέτος, ο αριθμός αυξήθηκε σε 82 drones, καλύπτοντας ολόκληρη τη χώρα».Ο κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε επίσης και στη σημαντική συνδρομή των εθελοντών λέγοντας ότι για πρώτη φορά έχουμε πάνω από 10.000 εθελοντές, οι οποίοι συμμετέχουν ως εθελοντές στη Πολιτική Προστασία.
Όσον αφορά την κρατική αρωγή και το χρόνο αποζημίωσης των πληγέντων από τις φυσικές καταστροφές αποκάλυψε ότι σχεδιάζεται η ψηφιοποίηση πάρα πολλών διαδικασιών, οι οποίες έχουν να κάνουν με την Γενική Γραμματεία Φυσικών Καταστροφών. «Είμαστε σε ένα στάδιο προπαρασκευής ούτως ώστε να φτιάξουμε ένα νέο νομοσχέδιο που θα αλλάξουμε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα είναι πιο ευέλικτο, σύγχρονο και ψηφιακό. Θα έχει ακόμα περισσότερα στοιχεία σε ότι έχει να κάνει με την αποζημίωση», πρόσθεσε σημειώνοντας ότι όσοι έχουν καταθέσει άρτιο φάκελο θα αποζημιώνονται γρήγορα για φυσικές καταστροφές.
«Η ευθύνη (σ.σ. καθυστέρησης) έχει να κάνει με τους ιδιώτες, οι οποίοι δεν καταθέτουν τους φακέλους έτσι όπως πρέπει να τους καταθέσουν. Η ευθύνη είναι στους ιδιώτες μηχανικούς που οι δηλώσεις που κάνουν δεν είναι άρτιες», σχολίασε τονίζοντας ότι στόχος είναι να απλοποιηθούν οι διαδικασίες.
Κατσαφάδος για ακαθάριστα οικόπεδα: "Η συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης ξεπερνά το 94%"
Ακόμα, ο Κώστας Κατσαφάδος χαρακτήρισε καταλυτική τη συνδρομή των Δήμων στην προσπάθεια καθαρισμού των οικοπέδων με στόχο τη πρόληψη πυρκαγιών ενόψει της αντιπυρικής περιόδου. Ειδικότερα, ο υφυπουργός αποκάλυψε ότι η συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης ξεπερνά το 94% σημειώνοντας ότι «σε σχέση με πέρυσι είναι πολύ μεγάλη και διευρυμένη η συμμετοχή των Δήμων». Σχολιάζοντας τον τρόπο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και των κινδύνων από την ξηρασία είπε χαρακτηριστικά: «Αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα της κλιματικής κρίσης με ολιστικό πρίσμα, είναι το κεντρικό κράτος, ο Α’ και ο Β’ βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης και όλο αυτό διαχέεται στην κοινωνία».Μάλιστα, όπως είπε, «κοντά στις 2.000 φωτιές πέρυσι οφείλονταν σε ανθρώπινα λάθη». Μάλιστα, ο υφυπουργός τόνισε οτι κατα τη διάρκεια του καθαρισμού των οικοπέδων τους τα φυτικά υπολείμματα πρέπει να μεταφέρονται στα πράσινα σημεία των δήμων. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου για την πρόληψη και διαχείριση πυρκαγιών αυξήθηκε στα 40 εκατ. ευρώ.
Ο έλεγχος των ακαθάριστων οικοπέδων περνά στην αρμοδιότητα της πυροσβεστικης
Όσον αφορά τους ελέγχους για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ο υφυπουργός εξήγησε τη νέα αρμοδιοτητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η οποία θα διασταυρωνει τα στοιχεία που δηλώνουν οι πολίτες στην πλατφόρμα για τον καθαρισμό των οικοπέδων. Από τις 15 Ιουνίου, οι περιπολίες της Πυροσβεστικής θα περιλαμβάνουν και επιτόπιους ελέγχους για την εξακρίβωση των καταχωρημένων στοιχείων – κάτι που δεν συνέβαινε την περσινή περίοδο.Όσον αφορά το στελεχιακό δυναμικό της πυροσβεστικής δήλωσε: «Έχουμε πάνω από 18.000 στελέχη, άνδρες και γυναίκες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οι οποίοι συμμετέχουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Είναι το μεγαλύτερο νούμερο το οποίο είχε ποτέ η Πυροσβεστική Υπηρεσία».
Παράλληλα, επισήμανε την ενίσχυση των σύγχρονων τεχνολογιών παρακολούθησης, με τη χρήση drones: «Πέρυσι, σε πειραματικό στάδιο, είχαν αναπτυχθεί 44 drones που επιτηρούσαν 24 ώρες το 24ωρο ευαίσθητες περιοχές στην Αττική. Φέτος, ο αριθμός αυξήθηκε σε 82 drones, καλύπτοντας ολόκληρη τη χώρα».Ο κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε επίσης και στη σημαντική συνδρομή των εθελοντών λέγοντας ότι για πρώτη φορά έχουμε πάνω από 10.000 εθελοντές, οι οποίοι συμμετέχουν ως εθελοντές στη Πολιτική Προστασία.
Το σχόλιο του Κατσαφάδου για την υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών
Αναφορικά με την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων με τζίρο πάνω από 500.000 για φυσικές καταστροφές ο κ. Κατσαφάδος σχολίασε και την άρνηση ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν στεγάζονται σε παλαιά κτήρια ή κοντά σε δασικές εκτάσεις, παραπέμποντας στην σχετική ΚΥΑ που διευκρινίζει πότε υπάρχουν εξαιρέσεις. «Όποιος δεν ασφαλιστεί και έχει μία επιχείρηση η οποία κάνει τζίρο πάνω από 500.000 ευρώ, το πρόστιμο είναι 10.000 ευρώ», τόνισε.Όσον αφορά την κρατική αρωγή και το χρόνο αποζημίωσης των πληγέντων από τις φυσικές καταστροφές αποκάλυψε ότι σχεδιάζεται η ψηφιοποίηση πάρα πολλών διαδικασιών, οι οποίες έχουν να κάνουν με την Γενική Γραμματεία Φυσικών Καταστροφών. «Είμαστε σε ένα στάδιο προπαρασκευής ούτως ώστε να φτιάξουμε ένα νέο νομοσχέδιο που θα αλλάξουμε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα είναι πιο ευέλικτο, σύγχρονο και ψηφιακό. Θα έχει ακόμα περισσότερα στοιχεία σε ότι έχει να κάνει με την αποζημίωση», πρόσθεσε σημειώνοντας ότι όσοι έχουν καταθέσει άρτιο φάκελο θα αποζημιώνονται γρήγορα για φυσικές καταστροφές.
«Η ευθύνη (σ.σ. καθυστέρησης) έχει να κάνει με τους ιδιώτες, οι οποίοι δεν καταθέτουν τους φακέλους έτσι όπως πρέπει να τους καταθέσουν. Η ευθύνη είναι στους ιδιώτες μηχανικούς που οι δηλώσεις που κάνουν δεν είναι άρτιες», σχολίασε τονίζοντας ότι στόχος είναι να απλοποιηθούν οι διαδικασίες.