Αγρότες: Οι "στρατηγοί" των μπλόκων - Οι παλιοί και οι νέοι αγροτοσυνδικαλιστές που ηγούνται των κινητοποιήσεων ανά την επικράτεια
Αποφασισμένοι οι αγρότες
Τα κοινά αιτήµατα των αγροτών παραµένουν σταθερά και αφορούν πρωτίστως τη µείωση του κόστους παραγωγής, το οποίο -όπως οι ίδιοι τονίζουν- έχει καταστήσει πολλές εκµεταλλεύσεις µη βιώσιµες
Σε όλη την Ελλάδα, παλιοί και νεότεροι αγροτοσυνδικαλιστές δίνουν και φέτος δυναµικό «παρών» στις πολυήµερες κινητοποιήσεις των αγροτών, που σε αρκετές περιοχές -περίπου 70- της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας, της Στερεάς και ∆υτ. Ελλάδας παραµένουν ακλόνητες. Στην πρώτη γραµµή του Κάµπου παραµένει ο επί δεκαετίες συνδικαλιστής Χρήστος Σιδερόπουλος, ο οποίος ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά τον χειµώνα του 1996 στον «κόµβο της Βιοκαρπέτ» και έκτοτε συνεχίζει δυναµικά. Ο Ρίζος Μαρούδας, ο Σωκράτης Αλειφτήρας, ο Κώστας Τζέλας από τον Ε65 της Καρδίτσας, ο Λευτέρης Μπαλούκας από τους κτηνοτρόφους και ο Χρήστος Πάντζιος από τις Μικροθήβες ηγούνται των µπλόκων της περιφέρειας αυτής.
Διαβάστε: Τσιάρας για μπλόκα αγροτών: Μονόδρομος ο διάλογος, διαφάνεια με τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ - Ποια αιτήματα μπορούν να μπουν στο τραπέζι
Στη Μακεδονία, ο Στέργιος Λίτος και ο Γιάννης Παναγής από τις Σέρρες απέκλεισαν δρόµους και σύνορα στον Προµαχώνα συντονισµένα και άµεσα, όπως αντίστοιχα ο Χάρης Κουµπαρίδης στην Ορεστιάδα. Η έκπληξη φέτος ήρθε από τη ∆υτική Μακεδονία, όπου 700 τρακτέρ, σε πρώτη φάση, και 1.300, σήµερα, από Κοζάνη, Γρεβενά, Βόιο κατέλαβαν το οδόστρωµα στον κόµβο της Σιάτιστας, µε εκπροσώπους τη ∆ιαµάντω Κρητικού από τον συνεταιρισµό του Αµύνταιου, τον Σούλη Αϊβαζίδη από την Εορδαία και τον Κυριάκο Λωτίδη από το Βέρµιο. Πιο κάτω, στα Μάλγαρα, εκατοντάδες τρακτέρ δηµιουργούν εδώ και 10 µέρες συµπαγές φράγµα και στις δύο κατευθύνσεις προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, µε επιτελείς τον Κώστα Ανεστίδη και τον Τάσο Χαλκίδη από τη Βέροια. Στην Αιτωλοακαρνανία, ο Σπύρος Κοτοπούλης, πρόεδρος των αγροτικών συνεταιρισµών του νοµού, έχει αναλάβει την κινητοποίηση χιλιάδων αγροτών, όπως και ο ∆ήµος Ρηγόπουλος, ο Νεκτάριος Σιώζος πιο ψηλά, ενώ στη Θεσπρωτία πρωταγωνιστεί η Μυρτώ Λύκα του συλλόγου των κτηνοτρόφων. Στην Πελοπόννησο, το κύριο βάρος φέρουν ο Γιάννης Μποδιώτης, από το Αίγιο, και η Αθηνά Ηλιοπούλου, από την Ερυµάνθεια. Στον µακρύ κατάλογο περιλαµβάνεται το όνοµα του Παναγιώτη Περράκη, επί σειρά ετών προέδρου των αλιέων, που πριν από λίγες µέρες µε 100 καΐκια απέκλεισε από τη θάλασσα το λιµάνι του Βόλου.
Στα εννέα µπλόκα που έχουν στηθεί σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία η κατάσταση είναι αµετάβλητη. Στην Αιτωλοακαρνανία παραµένει κλειστός για έκτη συνεχόµενη ηµέρα ο αυτοκινητόδροµος Αντιρρίου - Ιωαννίνων, στο ύψος των διοδίων του Αγγελοκάστρου, κοντά στο Αγρίνιο, ενώ υπάρχουν ακόµα τρία µπλόκα στη γέφυρα του Ευήνου από αγρότες της περιοχής του Μεσολογγίου, στη γέφυρα του Μόρνου από αγρότες και κτηνοτρόφους της Ναυπακτίας και της ∆ωρίδας και στην Αµβρακία οδό από αγρότες και κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιοχής της Βόνιτσας. Στην Αχαΐα υπάρχουν τρία µπλόκα και συγκεκριµένα στον νέο αυτοκινητόδροµο Πατρών - Πύργου, στην περιοχή του κόµβου της Κάτω Αχαΐας, στη µεγάλη περιµετρική οδό της Πάτρας, στον κόµβο της Εγλυκάδας και στον αυτοκινητόδροµο Πατρών - Κορίνθου, στο ύψος της γέφυρας του Σελινούντα, στο Αίγιο.
Ο κόµβος της Εγλυκάδας παραµένει κλειστός, µε αποτέλεσµα η κίνηση των αυτοκινήτων να εκτρέπεται στο τοπικό οδικό δίκτυο της Πάτρας, από τους κόµβους Κ1 λιµάνι Πάτρας και Οβρυάς. Επίσης, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στα µπλόκα της Κάτω Αχαΐας και του Αιγίου προχωρούν καθηµερινά σε ολιγόωρο αποκλεισµό των αυτοκινητοδρόµων Πατρών - Πύργου και Πατρών - Κορίνθου, αντίστοιχα. Στην Ηλεία, αγρότες και κτηνοτρόφοι έχουν στήσει µπλόκα στον κόµβο του Πύργου, όπου σχεδόν κάθε µέρα αποκλείουν για λίγη ώρα τον αυτοκινητόδροµο Πατρών - Πύργου, και στην παλαιά εθνική οδό Πατρών - Πύργου, στην περιοχή των Λεχαινών.
Τα κοινά αιτήµατα των αγροτών παραµένουν σταθερά και αφορούν πρωτίστως τη µείωση του κόστους παραγωγής, το οποίο -όπως οι ίδιοι τονίζουν- έχει καταστήσει πολλές εκµεταλλεύσεις µη βιώσιµες. Ζητούν αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία, πλαφόν στο αγροτικό ρεύµα και συνολική µείωση των τιµών σε αγροεφόδια και ζωοτροφές. Παράλληλα, διεκδικούν κατώτατες εγγυηµένες τιµές που να καλύπτουν το πραγµατικό κόστος παραγωγής και να εξασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδηµα. Σταθερό αίτηµα αποτελεί και η άµεση καταβολή όλων των οφειλόµενων ενισχύσεων και αποζηµιώσεων, καθώς και η ριζική αλλαγή του κανονισµού του ΕΛΓΑ, ώστε να αποζηµιώνεται στο 100% η παραγωγή από όλους τους φυσικούς κινδύνους.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
Διαβάστε: Τσιάρας για μπλόκα αγροτών: Μονόδρομος ο διάλογος, διαφάνεια με τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ - Ποια αιτήματα μπορούν να μπουν στο τραπέζι
Στη Μακεδονία, ο Στέργιος Λίτος και ο Γιάννης Παναγής από τις Σέρρες απέκλεισαν δρόµους και σύνορα στον Προµαχώνα συντονισµένα και άµεσα, όπως αντίστοιχα ο Χάρης Κουµπαρίδης στην Ορεστιάδα. Η έκπληξη φέτος ήρθε από τη ∆υτική Μακεδονία, όπου 700 τρακτέρ, σε πρώτη φάση, και 1.300, σήµερα, από Κοζάνη, Γρεβενά, Βόιο κατέλαβαν το οδόστρωµα στον κόµβο της Σιάτιστας, µε εκπροσώπους τη ∆ιαµάντω Κρητικού από τον συνεταιρισµό του Αµύνταιου, τον Σούλη Αϊβαζίδη από την Εορδαία και τον Κυριάκο Λωτίδη από το Βέρµιο. Πιο κάτω, στα Μάλγαρα, εκατοντάδες τρακτέρ δηµιουργούν εδώ και 10 µέρες συµπαγές φράγµα και στις δύο κατευθύνσεις προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, µε επιτελείς τον Κώστα Ανεστίδη και τον Τάσο Χαλκίδη από τη Βέροια. Στην Αιτωλοακαρνανία, ο Σπύρος Κοτοπούλης, πρόεδρος των αγροτικών συνεταιρισµών του νοµού, έχει αναλάβει την κινητοποίηση χιλιάδων αγροτών, όπως και ο ∆ήµος Ρηγόπουλος, ο Νεκτάριος Σιώζος πιο ψηλά, ενώ στη Θεσπρωτία πρωταγωνιστεί η Μυρτώ Λύκα του συλλόγου των κτηνοτρόφων. Στην Πελοπόννησο, το κύριο βάρος φέρουν ο Γιάννης Μποδιώτης, από το Αίγιο, και η Αθηνά Ηλιοπούλου, από την Ερυµάνθεια. Στον µακρύ κατάλογο περιλαµβάνεται το όνοµα του Παναγιώτη Περράκη, επί σειρά ετών προέδρου των αλιέων, που πριν από λίγες µέρες µε 100 καΐκια απέκλεισε από τη θάλασσα το λιµάνι του Βόλου.
Εννέα μπλόκα αγροτών στη Δυτική Ελλάδα
Στα εννέα µπλόκα που έχουν στηθεί σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία η κατάσταση είναι αµετάβλητη. Στην Αιτωλοακαρνανία παραµένει κλειστός για έκτη συνεχόµενη ηµέρα ο αυτοκινητόδροµος Αντιρρίου - Ιωαννίνων, στο ύψος των διοδίων του Αγγελοκάστρου, κοντά στο Αγρίνιο, ενώ υπάρχουν ακόµα τρία µπλόκα στη γέφυρα του Ευήνου από αγρότες της περιοχής του Μεσολογγίου, στη γέφυρα του Μόρνου από αγρότες και κτηνοτρόφους της Ναυπακτίας και της ∆ωρίδας και στην Αµβρακία οδό από αγρότες και κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιοχής της Βόνιτσας. Στην Αχαΐα υπάρχουν τρία µπλόκα και συγκεκριµένα στον νέο αυτοκινητόδροµο Πατρών - Πύργου, στην περιοχή του κόµβου της Κάτω Αχαΐας, στη µεγάλη περιµετρική οδό της Πάτρας, στον κόµβο της Εγλυκάδας και στον αυτοκινητόδροµο Πατρών - Κορίνθου, στο ύψος της γέφυρας του Σελινούντα, στο Αίγιο. Ο κόµβος της Εγλυκάδας παραµένει κλειστός, µε αποτέλεσµα η κίνηση των αυτοκινήτων να εκτρέπεται στο τοπικό οδικό δίκτυο της Πάτρας, από τους κόµβους Κ1 λιµάνι Πάτρας και Οβρυάς. Επίσης, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι στα µπλόκα της Κάτω Αχαΐας και του Αιγίου προχωρούν καθηµερινά σε ολιγόωρο αποκλεισµό των αυτοκινητοδρόµων Πατρών - Πύργου και Πατρών - Κορίνθου, αντίστοιχα. Στην Ηλεία, αγρότες και κτηνοτρόφοι έχουν στήσει µπλόκα στον κόµβο του Πύργου, όπου σχεδόν κάθε µέρα αποκλείουν για λίγη ώρα τον αυτοκινητόδροµο Πατρών - Πύργου, και στην παλαιά εθνική οδό Πατρών - Πύργου, στην περιοχή των Λεχαινών.
Τα αιτήματα των αγροτών
Τα κοινά αιτήµατα των αγροτών παραµένουν σταθερά και αφορούν πρωτίστως τη µείωση του κόστους παραγωγής, το οποίο -όπως οι ίδιοι τονίζουν- έχει καταστήσει πολλές εκµεταλλεύσεις µη βιώσιµες. Ζητούν αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία, πλαφόν στο αγροτικό ρεύµα και συνολική µείωση των τιµών σε αγροεφόδια και ζωοτροφές. Παράλληλα, διεκδικούν κατώτατες εγγυηµένες τιµές που να καλύπτουν το πραγµατικό κόστος παραγωγής και να εξασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδηµα. Σταθερό αίτηµα αποτελεί και η άµεση καταβολή όλων των οφειλόµενων ενισχύσεων και αποζηµιώσεων, καθώς και η ριζική αλλαγή του κανονισµού του ΕΛΓΑ, ώστε να αποζηµιώνεται στο 100% η παραγωγή από όλους τους φυσικούς κινδύνους.Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά