Εκατό χρόνια «χωρούν» σε ένα μπουκάλι Coca-Cola!
<p>Δείτε την ιστορία του πιο "πολυφιλημένου" μπουκαλιού</p>
Όλα ξεκίνησαν το 1915 όταν η Coca-Cola Company αποφάσισε να προκηρύξει διαγωνισμό για όποιον εκεί έξω “ θα μπορούσε να δημιουργήσει το καλύτερο σχέδιο για τα μπουκάλια εμφιάλωσης του προϊόντος”.
Αίτημα τους, ένα σχέδιο που θα μπορούσε να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο, ακόμη και στο σκοτάδι μόνο με την αφή, “ακόμη και αν είναι σπασμένο”. Ένα μπουκάλι που θα τους διαφοροποιούσε από τον ανταγωνισμό και όσους προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν με ετικέτες σχεδόν αστείες, την επιτυχία του πρωτότυπου. (iKoka-Nola, Ma Coca-Co, Toka-Cola και Koke) Αμοιβή για τον νικητή; 500 δολάρια (περίπου 11.700 δολάρια του τώρα).
O δικηγόρος της εταιρίας Harold Hirsch ζήτησε από διάφορες αμερικανικές εταιρείες κατασκευής γυάλινων μπουκαλιών να σχεδιάσουν κάτι πρωτότυπο, κάτι που θα εμπνέει με τη φόρμα του όσο και η γεύση του αναψυκτικού. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν η έμπνευση πέντε αντρών από την Ιντιάνα, των Chapman J., William Root, Earl Dean, Clyde Edwards και Alexander Samuelson που εργάζονταν στην Root Glass Company of Terre Haute για να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Το “επαναστατικό” μπουκάλι έφερε δύο ονομασίες. Ήταν το “μπουκάλι περιγράμματος” (“contour bottle”) και το “μπουκάλι-στενή φούστα” (“hobble skirt bottle”) καθώς οι ανάγλυφες γραμμές σε όλη την επιφάνεια του γυαλιού από τη μία πλευρά θύμιζαν τη μακριά φούστα hobble που έκανε θραύση εκείνη την εποχή στο γυναικείο πληθυσμό καθώς στένευε αρκετά στη μέση της γάμπας, περιορίζοντας τους μεγάλους διασκελισμούς.
Επιπλέον, οι σχεδιαστές ήθελαν να δημιουργήσουν ένα σχήμα για το μπουκάλι της Coca-Cola που θα θύμιζε στους αγοραστές ένα από τα συστατικά της. Η έμπνευση βρέθηκε στην εγκυκλοπαίδεια Britannica, σε λήμμα που αναφερόταν στο φασόλι του κακάο. Η ομάδα των σχεδιαστών έκαναν άμεσα ένα σκίτσο εξηγώντας στον πρόεδρο της εταιρίας το σκεπτικό τους, η έγκριση δόθηκε και το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το σχεδιασμό εκδόθηκε για την πρωτότυπη φιάλη το Νοέμβριο του 1915.
Έναν αιώνα περίπου μετά το γυάλινο, εμβληματικό στο design του μπουκάλι, εξακολουθεί να διαθέτει τις ίδιες, όμορφες καμπύλες, που το καθιστούν ίσως την πιο αναγνωρίσιμη συσκευασία προϊόντος παγκοσμίως. Η εταιρία, με αφορμή τα 100α γενέθλια του γυάλινου μπουκαλιού της, που αποτελεί το πιο “πολυφιλημένο” αντικείμενο παγκοσμίως, αφού έχει αγγίξει πάνω από 1,5 τρισεκατομμύριο φορές τα χείλη των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο από τη στιγμή που “γεννήθηκε”, θυμάται την ιστορία της και θέλει να τη γιορτάσει μαζί μας.
Μα ποιος μπορεί να πει όχι σε ένα τόσο "γλυκό" φιλί;