Τοποθετήθηκε στην υπερυψωμένη βάση του έξω από την κεντρική είσοδο του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, στο στρατόπεδο «Παπάγου», το παλαιό αποενεργοποιημένο μαχητικό αεροσκάφος F-5 “Freedom Fighter”, το οποίο για δεκαετίες είχε υπηρετήσει πιστά στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας, κυριαρχώντας στο Αιγαίο.

Σήμερα λοιπόν πρωί-πρωί ανέλαβε ήδη τα εθιμοτυπικού χαρακτήρος νέα καθήκοντά του ως «φρουρού πύλης/εισόδου» (“Gate Guard”) έξω από την πύλη του ΓΕΑ, αναμένοντας πλέον στη διπλανή «βάση» το «ζευγάρι» του ένα άλλο μαχητικό-θρύλο της ΠΑ, ένα Mirage F-1CG. Πρόκειται για το F-5A s/n 38405, που μέχρι πρόσφατα ανήκε στη δύναμη του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας, στο Τατόϊ.

To δικινητήριο μαχητικό F-5A υπηρέτησε στην ΠΑ από το 1965 μέχρι και το 2001, οπότε και αποσύρθηκε στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε στην 343 Μοίρα «Αστέρι», στην 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη, με πτήση του επετειακώς βαμμένου τότε αεροσκάφους μαζί με τον τότε Υφυπουργό Εθνικής Αμύνης Πτέραρχο (Ι) ε.α.Δημήτριο Αποστολάκη σε ένα άλλο διθέσιο μαχητικό του ίδιου τύπου. Συνολικώς υπηρέτησαν στην ΠΑ 142 αεροσκάφη F-5A/Β διαφόρων εκδόσεων.

Το πρώτο F-5A, που είναι αμερικανικής κατασκευής, εντάχθηκε στην ΠΑ το 1965 στην 341 Μοίρα «οι Άσσοι», ενώ ακολούθως με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους εφοδιάστηκε και η 343 Μοίρα «Αστέρι», στο πλαίσιο αρχικής – συνολικής παραδόσεως από τις ΗΠΑ 55 αεροσκαφών.

Το 1970 παρελήφθησαν από τις ΗΠΑ άλλα 17 αεροσκάφη.    

Τ0 1974, στη διάρκεια της σοβαρότατης ελληνοτουρκικής κρίσεως στο Αιγαίο, απόρροια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, δύο F-5A με κυβερνήτες τους τότε Ανθυποσμηναγούς (Ι) Σκαμπαρδώνη και Δημόπουλο, που απογειώθηκαν από την 111 ΠΜ της Νέας Αγχιάλου για την αντιμετώπιση δύο τουρκικών F-102A που είχαν εισβάλει στο κεντρικό Αιγαίο, μετά από επίθεση με βλήμα αέρος-αέρος των Τούρκων εναντίον των ελληνικών αεροσκαφών που – ευτυχώς – απέτυχε, η ελληνική «απάντηση» πέτυχε την κατάρριψη του ενός επί τόπου και την απηνή καταδίωξη του άλλου τουρκικού μαχητικού που τελικώς, έχοντας ξεμείνει από καύσιμα και επιχειρώντας αναγκαστική προσγείωση σε κάποια δρόμο της περιοχής της Σμύρνης, συνετρίβη. Έκτοτε και για περισσότερο από μία δεκαετία κανένα τουρκικό μαχητικό δεν εισερχόταν στο Αιγαίο.     

Το 1975 αγοράστηκαν άλλα 10 αεροσκάφη F-5A/B από το Ιράν και 10 ακόμα από την Ιορδανία.

Το 1986 αποκτήθηκαν 9 ακόμα μαχητικά από τη Νορβηγία και το 1991 ακόμα 10 από την Ολλανδία, τύπου NF-5A/B.

Την περίοδο 1967-68 με μαχητικά αεροσκάφη F-5A πετούσε και το τρίτο στη σειρά ακροβατικό σμήνος της ΠΑ, με την επωνυμία «Νέα Ελληνική Φλόγα».

Το 2001, ως προελέχθη, το F-5A/Β αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία.

Λ.Σ.Μ.